fbpx
  • תכנון טיול ליפן למטייל העצמאי

תכנון טיול ביפן למטייל העצמאי

תכנון טיול ליפן

טיפים שיעזרו לכם לתכנן את הטיול ליפן:

אז איפה מתחילים?

תכנון טיול ליפן למטייל העצמאי, כמו תכנון טיול לכל מדינה, כדאי להתמקד במספר נושאים:

  • כמה זמן יש לכם לטיול? האם הייתם כבר ביפן ואתם רוצים לראות מקומות נוספים או שזה הטיול הראשון שלכם ביפן?
  • היכן לנחות ביפן ומהיכן להמריא חזרה הביתה?
  • מתי כדאי לטייל ליפן?
  • כיצד להתנייד? בתחבורה ציבורית, האם אתם אוהבים לנהוג ומוכנים לנהוג בצד ההפוך של הכביש מישראל? האם טיול פרטי עם נהג הוא אופציה?
  • איזה סוג מטיילים אתם? האם אתם מעדיפים ערים ותרבות אורבנית? האם מסורת, מנהגים מקומיים, ומקדשים מושכים אתכם? האם אתם רוצים להתפנק או לצאת להרפתקה?
  • מה התקציב שלכם ומה רמת השירותים שאתם רוצים להזמין? האם מלונות שלושה כוכבים (חדרים קטנים יחסית) או אפילו Airbnb ואכסניות מספיקים לכם? או שאתם מעדיפים מלונות מרכזיים עם חדרים בגודל נוח (בדרך כלל מלונות 4 כוכבים ומעלה)?
  • האם יש לכם תחומי עניין מיוחדים, כמו אומנות מקומית, מנגה, ספורט, אוכל, אומנות לחימה ועוד?

צפו בסרטון טיול ליפן למטייל העצמאי

תכנון טיול ליפן, שלב א'- כמה זמן יש לכם?

השלב הראשון בהחלטה נוגע גם לשאלה הבאה- היכן לנחות ומהיכן להמריא?

יפן בשבוע –

אם יש לכם שבוע בלבד לטיול ביפן, תכנון הנסיעה צריך להתחשב בכך שהטיסה הארוכה לוקחת יום ואף יומיים ולפעמים תהיו עייפים מלטייל ביום ההגעה או שתגיעו מאוחר מידי. מכיוון ששבוע ביפן הוא זמן קצר מאוד- התמקדו בשתי הערים המעניינות ביותר- טוקיו וקיוטו.

טוקיו היא המטרופולין הגדול בעולם ומציעה מגוון אדיר של אפשרויות- מארמונות, מקדשים וגנים, דרך מוזיאונים, רובעים ייחודיים לקניות והתרשמות מהאדריכלות יוצאת הדופן, ובמיוחד חוויה קולינרית ותרבותית ממדרגה ראשונה. הקדישו לטוקיו לפחות חצי מהזמן. תוכלו גם לבקר בהאקונה היפה שלמרגלות הר פוג'י וליהנות מלינה במלון יפני מסורתי עם מעיינות חמים.

קיוטו הנמצאת מרחק נסיעה של שעתיים וחצי ברכבת מטוקיו, היא "הירושלים" של יפן. למורת שטוקיו היא הבירה של המדינה, דווקא קיוטו, שהיתה הבירה בעבר, היא מרכז תרבותי, דתי, ואפשר אף לומר "הרוח" של יפן. אנשי קיוטו מחשיבים את עצמם שונים מיתר היפנים, ובעיר נשתמרה תרבות מסורתית, הכוללת עדיין את אומנות הגיישות, וכמעט 1,000 מקדשים שונים. כל מקדש עם עיצוב, גינון, ונוף אחר, ורבים מהם ניתנים לביקור חטוף ונפלא תוך כדי שוטטות ברחובות הקסומים של העיר.

אל תפספסו ביקור במקדש טודאיג'י הענק בנארה, הסמוכה לקיוטו. בתוך המבנה האדיר נמצא הבודהה הגדול ביפן, ומסביב לו, בגנים וברחובות העיר, מסתובבים חופשי איילים.

אולי תצליחו גם להכניס יום  נסיעה הלוך חזור מקיוטו או מאוסקה אל הירושימה.

ולגבי הטיסות- תוכלו לעשות תכנית לטוס לטוקיו ולשוב מאוסקה כדי לקצר את הזמן ולחסוך את עלות הרכבת חזרה, כמו גם בטיולים ארוכים יותר.

תכנון טיול ביפן שבוע טוקיו
תכנון טיול ביפן שבוע קיוטו
תכנון טיול ביפן נארה

תכנון טיול ליפן לשבועיים:

נסיעה ליפן לשבועיים היא הזמן הקלאסי והנפוץ ביותר למטיילים מהארץ.

בשבועיים, הקדישו זמן לטוקיו בתחילת הטיול, או בסופו, וצאו ממנה אל האקונה והר פוג'י. האקונה נפלאה ויפה ומציעה שלל אטרקציות כולל לינה במלון עם מעיינות חמים, נופים והליכות באזור געשי, ומוזיאון פתוח נהדר. גם הסביבה של האגמים והנסיעה לכיוון צפון נותנת אפשרויות רבות דוגמת פרקי שעשועים, נופים של הר פוג'י ועוד.

תנו לעצמכם 3-5 ימים באזור האלפים היפנים, בהם כפרים ועיירות ציוריות, טיולי טבע ומסלולים יוצאי דופן. תוכלו לעשות זאת ברכב שכור, ברכבת (רק כדי להיכנס ולצאת אך לא כדי להתנייד בין העיירות), ובאוטובוס. בסוף הביקור באלפים היפנים מומלץ לבקר בבירת הסמוראים והעיר המיוחדת קנזאווה.

מקנזאווה תוכלו להגיע לקיוטו לבלות בין המקדשים והסמטאות, לנסוע לבירה הראשונה נארה עם מבנה העץ הגדול בעולם, ולבקר במטרופולין אוסקה יוצא הדופן.

בשבועיים ביפן יש לכם גם זמן לצאת לטיול של יום יומיים בהירושימה, לבקר במוזיאון השלום ולקפוץ לאי היפהפה מיאג'ימה.

מומלץ לתכנן לינה במקדש באזור הר קויה הקדוש לבודהיסטים, הנמצא מרחק נסיעה מאוסקה. זוהי התנסות בלתי נשכחת, המשלבת רוחניות, מסורת, גנים קסומים, וחוויה יפנית אותנטית.

אם יש לכם שבועיים בלבד, עברו לשלב ב'- היכן לנחות ומהיכן להמריא חזרה לארץ?

תכנון טיול ביפן שבועיים, האקונה
תכנון טיול ביפן שבועיים, האלפים היפנים
תכנון טיול ביפן שבועיים, הר קויה

תכנון שלושה שבועות ביפן-

בטיול ביפן בשלושה שבועות, במיוחד למי שלא היה עדיין במדינה, ישלב את האתרים שכתבנו עליהם בטיול לשבועיים ועוד כמה מקומות יחודיים.

אם אתם חובבי אומנות- תוכלו לעצור בעיר אוקיאמה הנמצאת בחצי המרחק בין אוסקה/קיוטו והירושימה. מאוקיאמה ניתן לתפוס מעבורת אל אי האמנים נאושימה כפר דייגים שהפך מרכז אומנות יוצא דופן. תוכלו גם להוסיף לינה בעיירת התעלות קוראשיקי הסמוכה לאוקיאמה.

תנו לעצמכם זמן להכיר את אוסקה- המטרופולין השני בגודלו ביפן, ואחד המטבחים המשובחים במדינה. תוכלו לצאת ליום טיול לקובה הסמוכה- עיר קוסמופוליטית בה נמל ותיק ושכונות אירופאיות. ניתן גם לבקר בטירת הימג'י הלבנה- שתשנה את כל מה שחשבתם על טירות עד עכשיו.

לחילופין תוכלו אולי להתמקד בתוספת לטיול הרגיל של השבועיים, בביקור של שבוע באחד האיים הגדולים האחרים ביפן- האי הצפוני הוקאידו שמציע חוויה בשמורות טבע צבעוניות במיוחד בשלכת ושדות לוונדר ופרחים נוספים באביב ובקיץ. האי הדרומי קיושו בו עיירות מעיינות חמים אשר לא תשכחו לעולם, ותופעות טבע דוגמת קניונים געשיים והרי געש. וגם הרבה אוכל מיוחד.

אם אתם רוצים להגיע לאזור פחות מיושב אך ציורי ונפלא, עשו תכנון לביקור באי שיקוקו אליו ניתן להגיע דרך מערכת הגשרים הנהדרת (מומלץ אפילו באופניים). תוכלו לבקר באחד מ-88 המקדשים של עולי הרגל, לנסוע לעמק אייה המחורץ והציורי, ולבקר בכפרים וערים עם אופי מנטליות שונה ורגועה יותר.

טיול ליפן שלושה שבועות, האי נאושימה

תכנון טיול ארבעה שבועות ביפן; ביקור ביפן בפעם השנייה, השלישית (או הרביעית…)

תנו לעצמכם חופש מחשבה וצאו מהקופסה. אם זו הפעם הראשונה שלכם במדינה- הקדישו זמן להמלצות שלנו על הטיול ביפן לשבועיים, והוסיפו עוד אי אחד לפחות, או פסטיבל, אטרקצייה ייחודית כבורה הגעתם.

כמה המלצות תכנון-

האי הוקאידו הוא אדיר ומלא שמורות טבע, נופים של ציפורים, אגמים ומעיינות חמים. עדיך להגיע אליו בקיץ או בסביבות אוקטובר לצבעי השלכת. נותן לטוס ישירות לעיר המרכזית סאפורו (במיוחד עם קוריאן איירליינס)

צפון האי המרכזי הונשו הוא אזור פחות מוכר למטיילים אך מציע טיולי טבע, מקדשים נידחים, פסטיבלים מיוחדים, ואפילו אזור בו קופים מתרחצים במעיינות החמים. תוכלו גם לבקר בעיר המקדשים- ניקו (שעתיים נסיעה צפונה מטוקיו)

תוכלו להקדיש זמן לאי קיושו, לעיר המרכזית פוקואוקה בה מאכלים נפלאים, להר הגעש איסו הפעיל ולעיירות מעיינות החמים המפורסמות במדינה.

ואם חשקה נפשכם בטיול בעקבות תרבות הבודהיזם- לונו במקדש בהר קויה, ובקרו במקדשים שמדרום לו, או צאו להליכה או ביקור ברכב בין מספר מקדשים השייכים לדרך העלייה לרגל באי שיקוקו. אם כבר הגעתם לשיקוקו, בקרו בגן היפה בטאקאמצו, וסעו לביקור בעיירות ציוריות במערב, ובעמק איה במזרח.

תכנון לטייל ליפן לארבעה שבועות הוא מורכב יותר ולכן חשוב שתבינו גם כמה אתם רוצים לראות, האם הרעיון הוא לבקר בכמה שיותר יעדים או לבלות יותר זמן ערים ובמקומות הפופולריים.

שלב ב'- היכן להתחיל והיכן לסיים (או איפה לנחות ומהיכן להמריא חזרה הביתה)?

בהתאם לאורך הטיול שלכם ולנקודות שבחרתם לבקר, תוכלו לתכנן את הנחיתה וההמראה. אמנם הטיסות הפופולריות והזולות ביותר הן אל טוקיו וחזרה, אך חברות רבות מציעות מחירים מצויינים גם על טיסה או חזרה משדה התעופה קנסאי שבאוסקה. אם אתם מתכוונים לטוס לפוקואוקה שבאי הדרומי קיושו, להירושימה, או לסאפורו שבאי הצפוני הוקאידו- שווה לתכנן הגעה לפי מועדי הטיסות בקוריאן איירליינס או חברות תעופה יפניות המציעות טיסות ממספר יעדים באסיה אל ערים אלה.

טיסה ליפן

שלב ג'- מתי לטייל ביפן? מה העונה המומלצת?

יפן מפורסמת בעיקר בשל שתי תקופות- פריחת הדובדבן ותקופת השלכת.

פריחת הדובדבן מתרחשת באביב המקומי (מתחילה בדרך כלל בסוף חודש מרץ באזורים של קיוטו וטוקיו, משתנה בהתאם לאזור ולטמפרטורה המקומית, וממשיכה כשלושה שבועות). טיול לפריחת הדובדבן ביפן יאפשר לכם ליהנות מגנים מלאים בפריחה ורודה לבנה, במיוחד בערים הגדולות. הטירות, המקדשים והארמונות מקבלים רקע וצבעוניות רבה, והמדינה כולה נראית פורחת.

טיול ליפן לתקופת השלכת הוא שונה ומצריך החלטה היכן לבקר. צבעי השלכת דרמטיים במיוחד בשמורת הטבע שבאי הוקאידו- בתחילת אוקטובר, והם משתלטים גם על האלפים היפנים שמצפון לקו שבין טוקיו לקיוטו, בסוף חודש אוקטובר ותחילת נובמבר. בקיוטו, צבעי השלכת הם מחזה מרהיב ביחד עם המקדשים והרחובות הצרים, הם מגיעים בסוף נובמבר. שימו לב שהשלכת מעידה על ירידה בטמפרטורות ולכן זהו טיול חורפי יותר.

הקיץ הוא זמן נפלא לבקר בשדות הפרחים של פוראנו שבאי הצפוני הוקאידו, לטפס לפסגת הר פוג'י, ולהשתתף בפסטיבלים. אך זהו גם הזמן הגשום ביותר בעונה, והערפילים והלחות של הערים הגדולות מביאים לכך שהתיירות מועטה (והמחירים זולים יותר).

ניתן להגיע ליפן גם בחורף (אם אתם חובבי סקי בלו באי הוקאידו), אך חלק מהדרכים באלפים סגורות, ותהנו פחות מהגנים הנפלאים שבמדינה.

טיול ליפן לפריחת הדובדבן
טיול ליפן בשלכת

שלב ד' כיצד להתנייד בטיול יפן- בתחבורה ציבורית, ברכב שכור או בטיול פרטי והסעות?

תכנון טיול ליפן יכול להיות על טהרת התחבורה הציבורית בלבד. תוכלו להתבסס על רכבות, חלקן רכבות השינקנסן המהירות (והלא זולות), ואף לקנות כרטיס פאס של מספר נסיעות ברכבת. שימו לב שהפאסים הללו הם משתלמים רק אם אתם גומעים מרחקים רבים בשבוע, או שבועיים. אנחנו איננו נוהגים להשתמש בהם להזמנת טיולים ביפן, פשוט משום שהם מגבילים את החופש בבניית טיול ולבסוף אינם חוסכים הרבה.

רשת האוטובוסים במדינה היא מצוינת ומאפשרת להתנייד בין אזורים אשר הרכבות אינן מגיעות אליהן.

אמנם אין טעם לנהוג בערים הגדולות ברכב וגם במעבר ביניהן, אך אם אינכם נרתעים מלנהוג בצד שמאל (ההפוך מישראל) אנחנו ממליצים על השכרת רכב באזורים הכפריים של יפן. התניידות באלפים היפנים היא קלה בהרבה ברכב מאשר ברכבת, משום שהרכבות נכנסות לתוך הכפרים והעיירות אך אינן עוברות ביניהן, בשל תוואי השטח. תוכלו לעבור בין אתרים באלפים רק באוטובוס או ברכב.

באי הוקאידו ובאיים קיושו ושיקוקו, באזורים שמצפון לטוקיו, ואפילו באזור הר קויה ומדרום לו- מומלץ מאוד להשכיר רכב כדי לחסוך זמן ולאפשר לעצמכם לעצור בדרך היכן שתרצו.

טיול פרטי ביפן אינו זול. בניגוד למדינות אסיה אחרות, עלות של מדריך ליום היא מאוד דולרים, ואם מוסיפים לכך רכב ונהג, העלות יכולה להגיע גם למעל אלף דולר ליום טיול. לכן, טיול עם רכב ומדריך צמוד משתלמת והגיונית בעיקר עבור קבוצות, או ליום טיול בודד בטוקיו, בקיוטו, ובמקומות בודדים נוספים.

רכבת שינקנסן ביפן
נהיגה ביפן

שלב ה'- איזה סוג מטיילים אתם?

מטיילים רבים אוהבים ערים, מסעדות, מוזיאונים ואדריכלות. טוקיו, קיוטו, אוסקה ואפילו הירושימה וקנזאווה יהיו נפלאות עבורכם- התמקדו בהן. תוכלו לבדוק תערוכות אומנות, מוזיאונים ייחודיים, ואתרים מושלמים לחוויה אורבנית. בדקו אזורי םהמפורסמים באדריכלות שלהם בערים הגדולות.

אם אתם אוהבים טיולי טבע והרפתקה- שלבו לינה במקדש. לא תצטערו. השכירו רכב באזור האלפים היפנים או באזור אחר, תוכלו לצאת לטיולי טבע, אפילו של יום אחד באזור קאמיקוצ'י שבאלפים, או באזורים רבים באי הוקאידו. גם האיים שמדרום לאי קיושו מציעים אפשרויות רבות להליכה ביער הציורי.

קאמיקוצ’י, האלפים היפנים

שלב ו'- מה התקציב שלכם? באיזו רמה תרצו לטייל?

בניית טיול ביפן צריכה להיות קשורה לעלויות. יפן אמנם מציעה תחבורה ציבורית ענפה, ועלויות האוכל והמסעדות הפשוטות אינן יקרות במיוחד, אך גם התחבורה הציבורית (במיוחד הרכבות המהירות) אינה זולה, ועלות הלינה יכולה להוות מרכיב מרכזי וחשוב בתקציב.

אנחנו נוהגים להשתמש במלונות 4 כוכבים מרכזיים בטיולים שאנחנו מארגנים. זאת משום שעלות החדר נמדדת ביפן לרוב לפי גודל החדר. מלונות "אותנטיים" יהיו יקרים יותר. לינה בריוקאן (מלון בסגנון יפני עם לינה על מזרון הפרוס על הרצפה) היא בדרך כלל מיוחדת וגם יקרה יותר. מלונות ריוקאן יהיו הרבה פעמים באונסן (מעיינות חמים). היפנים מאוד מחבבים מלונות מסוג זה, ולכן המחירים בהתאם.

גם מלונות 3 כוכבים אינם תמיד זולים- וודאו את גודל החדר כאשר אתם מזמינים. דווקא מלונות גדולים ברמת 4 כוכבים, נותנים תמורה טובה למחיר אם מסתכלים על גודל החדר, איכות החדרים והמיקום המרכזי של המלון, המאפשר גישה מהירה לאתרים ולתחנות הרכבת.

חדר מלון בסגנון יפני
מלונות במרכז טוקיו

שלב אחרון- האם יש לכם תחום עניין מיוחד?

טיול משפחות  עם ילדים ליפן יכלול לרוב עניין של החבר'ה הצעירים בתרבות הפופ המקומית, בתלבושות ובסרטי האנימה ודמויות המנגה המצויירות. תוכלו לטבל את הטיול בביקרו בבתי קפה ייחודיים בטוקיו הנותנים "נושא" מיוחד למקום בכל חודש. בקרו במוזיאון גיבלי המוקדש לאומנות המנגה, וצאו לבקר במרכזי הקניות המיוחדים שבטוקיו ואזור צעיר כמו האראג'קו בו צעירים פאנקיסטים רבים, ואפנה צבעונית.

אם אתם חובבי אומנות לחימה, תכננו את הטיול בהתאם לטורנירי לחיממת הסומו, בקרו במפעל ליצור חרבות, או השתתפו במופע או אפילו בסדנא או שיעור האיקידו.

לחובבי האומנות נמליץ על ביקור באחת מהגלריות או המוזיאונים בטוקיו (בהתאם לתחום המעניין אתכם), בקרו באי נאושימה בו מרכזים של אמנים מפורסמים, או במוזיאון הפתוח בהאקונה שליד הר פוג'י. תוכלו להשתתף או לצפות בציור על פורצלן וביצירות המצופות בעלי זהב באזור קנזאווה, והרשימה עוד ארוכה.

ואם אתם חובבי קולינריה- חקרו את טוקיו, אוסקה, קובה, קיוטו או ערים אחרות, הזמינו ביקורים בשוק ובסדנאות בישול, או הגיעו למסעדות ספציפיות ולשווקי הדגים בכל עיר כדי לחוות ואולי גם להכין אוכל מקומי, טרי ויוצא דופן. זכרו שהמטבח היפני אינו רק סושי או קובה ביף. היפנים מכורים לכל מה שמגיע מן הים, והם מעריכים ולעיתים עומדים שעות בתור עבור קערה של איטריות ראמן, אודן או כל סוג אחר, המשלב מרק טעים ומשובח עם שלל תוספות, ומאפשר ארוחה שלמה במנה אחת.

מנגה על אוטובוס, טוקיו
טיול בנושא המטבח היפני, אטריות ראמן

תפריט נגישות

Call Now Button