fbpx

קיירנס ופורט דאגלאס

By dronepicr – Four Mile Port Douglas Autralia, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=45110234

קיירנס Cairns ופורט דאגלאס Port Douglas

קיירנס ופורט דאגלאס הן עיירות נופש נמצאות בחלק הצפוני של חופי קווינסלנד. מהן יוצאים מירב טיולי השייט אל שונית המחסום הגדולה The Great Barrier Reef. ניתן להשאר באזור מספר ימים ולהוסיף טיולים מעניינים.

למידע נוסף על מסלולי טיול לאוסטרליה וניו זילנד או מה צריך לדעת לפני הטיסה לאוסטרליה וניו זילנד היכנסו ללינקים המצורפים.

רוצים לדעת איך עובד טיול באוסטרליה וניו זילנד? צפו בסרטון

קיירנס

קיירנס (ההגיה היא "קיינס" ללא R), היא העיר המרכזית בצפון קווינסלנד, עיר חמה עם מזג אויר טרופי, אשר ממנה יוצאות רוב הסירות השטות ליום או למספר ימים לשונית המחסום הגדולה. השונית שבאזור קיירנס נמצאת ברובה כמה עשרות ק"מ מהחוף.

קיירנס עצמה מושכת תיירים רבים ומטיילים צעירים משום שהיא עיר מרכזית יחסית ליתר העיירות בצפון. היא העיר הצפונית ביותר בחוף המזרחי של אוסטרליה עם שדה תעופה מרכזי המקבל טיסות סדירות להרבה יעדים באוסטרליה, כולל לאיירס רוק שבמדבר. ניתן גם לטוס מקיירנס בטיסות בינלאומיות אל פפואה ניו גיני ויעדים נוספים באסיה.

החוף בקיירנס אינו מרשים, בוצי ולא כדאי להתרחץ בו. לשם כך המטיילים נוסעים לפורט דאגלאס או לחופים אחרים.

פורט דאגלאס

עיירת הנופש פורט דאגלאס שמצפון לקיירנס מהווה אופציה נהדרת ללינה סמוך לחוף מעולה, במקום העיר קיירנס המתאימה יותר לצעירים המחפשים בארים ומועדונים. החוף של העיירה הוא מפרץ יפה ונהדר לשחיה. רוב המלונות בעיירה מרוכזים סמוך לאזור המסחרי והם בחלקם הגדול מסוג מלון דירות.

גם בין קיירנס לפורט דאגלאס ישנם ריזורטים מעולים עם חוף פרטי, אך המחירים בהם בדרך כלל גבוהים יותר משתי העיירות.

טיול באוסטרליה אטרקציות, פורט דאגלאס

שונית המחסום הגדולה

אחד מאתרי הצלילה הטובים בעולם, רצועה של מאות איים וריף אלמוגים המרוחקת מספר קילומטרים מהיבשה ומשתרכת לאורך 2,300 ק”מ. אזור השונית מתחיל בדרום קווינסלנד, מהחופים שמצפון לאי פרייזר, ונמשך עד לאזור קייפ יורק ואף צפונה משם. השונית מוכרזת כולה כאתר לשימור של אונסק”ו, ונחשבת למערכת האקולוגית הימית העשירה בעולם. היא מכילה מגוון של אתרים, איים, ובתי גידול לאלמוגים, מינים רבים של דגים, לווייתנים, ועופות נדירים.

מהעיר קיירנס ניתן לצאת לשייט של מיום ועד מספר ימי צלילה ושנורקלים. השייט יוצא בבוקר וחוזר לקראת אחה"צ וכולל ארוחת צהריים, וציוד שנורקלים וחליפה רטובה. החליפה הרטובה טובה במיוחד כדי לא להפגע מהמדוזות הכחולות ומקצוותיהם, וכדי להגן על השוחים משריטות ופציעות. ניתן גם לשלם ולהשכיר ציוד צלילה בתופסת תשלום.

בשנים האחרונות עם התחממות כדור הארץ, האלמוגים והחיים בשונית נעלמים במהירות מדאיגה. אזור קיירנס ופורט דאגלאס הוא האזור הפופולרי ביותר באוסטרליה לשייט לשונית, ולכן גרמו גם הסירות לנזקים. כיום משתדלים האוסטרלים לחקור את השפעות התיירים ולהגביל את הביקורים לאתרים מסויימים ולפזר את הסירות.

ניתן כמובן לבקר בשונית המחסום הגדולה גם מאתרים אחרים לחופה המזרחי של אוסטרליה, לדוגמה מאזור איירלי ביץ.

טיול לאוסטרליה, אטרקציות, שונית המחסום הגדולה

צפון קווינסלנד ויער הגשם

בדרך כלל מקובל לבקר ביערות הגשם של קווינסלנד בביקור בכפר קורונדה שמצפון לעיר קיירנס. הטיול כולל רכבל להרים המיוערים, הדרכה של ריינג'ר מקומי, ורכבת תיירותית היורדת מההר עד לקיירנס, בסמוך לשדה התעופה.

מומלץ לנסוע גם צפונה יותר אל יער הדיינטרי, מפרץ קייפ טריבוליישן ואל העיירה המורחקת קוקטאון.
למכורים להרפתקה- כדאי לשכור ג’יפ ולנסוע בתוך היערות והדרכים העקלקלות של קייפ יורק עד לנקודה הצפונית ביותר ביבשת האוסטרלית. הנסיעה אורכת מעל לשבוע וחובה להצטייד בהתאם, משום שלא ניתן להשיג כמעט אספקה או ציוד בדרך.

תפריט נגישות

Call Now Button