fbpx
  • החוף המערבי

    By TobiasK at English Wikipedia, CC BY 2.5, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=10543721

החוף המערבי 

By TobiasK at English Wikipedia, CC BY 2.5, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=10543721

By edwin.11 – Franz Josef Glacier, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=24429011

החוף המערבי של האי דרומי

החוף המערבי של האי הדרומי בניו זילנד, הוא אזור אשר מושפע מהרוחות והמשקעים המגיעים מן הים. הקיר האדיר שיוצרים האלפים הניו זילנדים, המגיעים לגובה של 3,700 מטרים, קרוב רק עשרות בודדות של קילומטרים מן החוף. מבנה גיאולוגי זה יוצר את אחד המקומות המושלגים ביותר בעולם בחורף, ובו נוצרו קרחוני ענק הנופלים מן ההרים לכיוון הים.

למידע נוסף על מסלולים טיולים בניו זילנד ואוסטרליה, על מידע חשוב לפני הטיסה לניו זילנד, היכנסו ללינקים.

לחצו להרחבה על יעדי טיולים באוסטרליה.

רוצים לדעת איך עובד טיול לניו זילנד ואוסטרליה לנוסע העצמאי? צפו בסרטון

קרחון פרנץ ג’וזף Franz Josef Glacier וקרחון פוקס Fox Glacier

קרחון פרנץ ג’וזף והקרחון הסמוך לו – קרחון פוקס, הם שני קרחוני ענק המכילים קרח ומשקעים שנוצרים מהצטברות העננים המגיעים מהחוף המערבי ונחסמים על ידי שרשרת ההרים של האלפים הניו זילנדים. בסמוך לשני הקרחונים ישנן עיירות הקרויות על שם הקרחון, המציעות מגוון מקומות לינה ומסעדות. בעבר היה ניתן ללכת מהן אל הקרחון אבל בגלל התחממות מזג האוויר התרחקה חומת הקרחונים ולא ניתן כמעט להגיע אליהם ללא יום הליכה ארוך או טיסה.

בפרנץ ג’וזף ישנו מנחת מסוקים ומטוסים אשר מספר חברות מוציאות ממנו טיולים מוטסים. אם תרצו לראות באמת את עוצמת הקרחונים, הזמינו טיסה מעל ההרים. כך תוכלו להתקרב להר קוק והר טזמן, הגבוהים בהרי ניו זילנד, ולחזות בקרחוני הענק הנראים כמו עורק לבן מלא ורידים או כמו שורשים המובילים לשורש המרכזי.

חלק מהחברות מציעות טיסת מסוק, נחיתה על הקרחון והליכה של כשעתיים שלוש בתוך הקרחון (מומלץ מאוד!). כך תוכלו להכיר מקרוב ולהרגיש את תופעת הטבע המדהימה הזו.
כדאי להזמין את הטיסות עוד מהארץ. רוב החברות מאפשרות ביטול או דחייה של כמה שעות או ימים בטיול – במידה ומזג האוויר לא מאפשר טיול וטיסה.

להזמנה של טיסות מעל הקרחונים מחברת הליקופטרים מעולה היכנסו ללינק.

טיולים לניו זילנד האי הדרומי, קרחונים
טיול לניו זילנד האי הדרומי, טיסה והליכה על קרחון פרנץ ג'וסף

מעבר ההרים האסט Haast Pass

מעבר האסט בחלקם הדרומי של האלפים הניו זילנדים, מחבר בין החוף המערבי לבין האזור של וואנקה וקווינסטאון. דרך זו היא יפה במיוחד, עקב שינוי האקלים והנופים. בעוד הצד המערבי תלול ומלא פלגי מים אדירים, הצד המזרחי שטוח יותר, ומתאפיין באגים יפים בין גבעות ירוקות או מוזהבות (בהתאם לעונה).

תוכלו לעצור בדרככם בעיירה האסט שבחוף המערבי, מתחת לכביש המוביל אל מעבר ההרים, ולבלות בלודג' ממקומי המציע הליכות יפות, שייט קיאקים, והיכרות עם היער והטבע של החוף המערבי.

קניון הוקיטיקה Hokitika Gorge

הקניון של הוקיטיקה נמצא כשלושים ומשהו קילומטרים מן העיירה הקטנה הוקיטיקה, ושווה מאוד לבקרו. הכביש מוביל אל קניון רדוד יחסית שהשבילים בו קלים מאוד להליכה ואף נגישים גם לנכים. יופיו של הקניון הוא בצבע התכלת טורקיז של מימיו, המשתלב נהדר עם האבן הבהירה מאוד של קצותיו, והצמחיה הירוקה מסביב. מעל הקניון עובר גשר תלוי המוסיף לתמונה האייקונית.

​פונקאיקי Punakaiki

סלעי הפנקייק של פונקאיקי לו המערבי של האי הדרומי נמצאים קצת יותר מ100 ק”מ צפונה לגריימות’. מומלץ לסיים יום בקרחונים בנסיעה לחוף זה בו מספר מועט של מלונות, אבל הנוף של הסלעים השכבתיים והחופים של האוקיאנוס השקט שווים את הנסיעה. מובטחת לכם שהות שלווה ויפה במידה להזמין חדר באחד מהמלונות.

טיול לניו זילנד האי הדרומי, צוקי פונאקאיקי

גריימות’ והרכבת הטרנס אלפינית

גריימות’ עצמה היא עיירה נחמדה שגולת הכותרת שלה היא אולי מבשלת הבירה המקומית המייצרת את חלק מהבירות הטובות במדינה ומציאה סיורים כולל טעימות (חובה לנסות את בירת האייל Monteith’s).

בגריימות’ תוכלו להחזיר את הרכב, או לאסוף אותו במידה והגעתם ברכבת מכריסטצ’רצ.
מסלול הרכבת הטרנס אלפינית בין שתי הערים חוצה את האלפים (ניתן גם לנהוג בכביש העובר לאורכו) ומאפשר נסיעה נעימה בין נופים של נהרות, הרים מושלגים, יערות וצוקים. המסלול עובר על גשרים רבים בין הנקיקים ובתוך 8 ק”מ של מנהרות חצובות בהר.

טיול לניו זילנד האי הדרומי, רכבת טרנס אלפינית

תפריט נגישות

Call Now Button