fbpx

החוף המזרחי של אוסטרליה – קווינסלנד

החוף המזרחי – קווינסלנד Queensland – המלצות טיול

לפניכם פירוט בהרחבה על החופים השווים ביותר במזרח אוסטרליה, ובמיוחד במדינה הצפון מזרחית והחמה קווינסלנד. לא הכללנו בעמוד זה את אזור קיירנס ואת האי פרייזר, או את החופים הדרום מזרחיים של מדינת ניו סאות' ווילס ומדינת ויקטוריה. תוכלו ללמוד על חופים אלה בלינקים הבאים- האי פרייזר, סידני וניו סאות ווילס, קיירנס ופורט דאגלאס.

היכנסו ללינקים המצורפים למידע נוסף על מסלולי טיול לאוסטרליה וניו זילנד או מה צריך לדעת לפני הטיסה לאוסטרליה וניו זילנד.

חופי קווינסלנד

מדינת קווינסלנד שממוקמת לאורך החוף המזרחי והצפון מזרחי של אוסטרליה, היא אולי המוכרת והאייקונית ביותר באוסטרליה. תוכלו למצוא בה את העיר השלישית בגודלה במדינה- בריסביין, ערי חוף ועיירות נופש נהדרות, יערות גשם אינסופיים ואיים ואתרי צלילה מדהימים.

השונית והחופים מביאים הרבה מאוד תיירים לצפון המדינה, תיירים הבאים כדי לשוט ולצפות באזור האלמוגים הגדול בעולם, ובכדי לגלוש בוחפים הנפלאים עם האוירה החמה והפסטורלית.

שימו לב שאורכם של חופי קווינסלנד הוא אלפי קילומטרים (רק המרחק בין הגולד קוסט לעיירה קוקטאון הוא מעל אלפיים ק"מ), ולכן מסלול כזה אמור להיות מתוכנן היטב כדי שתדעו היכן כדאי לבקר.

רוצים לדעת איך עובד טיול באוסטרליה וניו זילנד? צפו בסרטון

ביירון ביי Byron Bay – החוף הראשון בעמוד זה הוא דווקא אינו בקווינסלנד אלא מדרום לה- במדינת ניו סאות' ווילס.

אם אתם מתעניינים בעיירת נופש היפית מוקפת במגרשי גולף ויושבת על מפרץ מדהים- טוסו אל העיירה ביירון ביי.

בירון ביי היא הנקודה המזרחית ביותר באוסטרליה, והיא נחשבת למכה של מטיילים צעירים, כמו גם יפנים רבים המגיעים לבלות במועדוני הגולף הנרחבים. במקום נערכים פסטיבלים מוזיקליים והיא מקום יציאה לטיולים בתוך שמורות הטבע של ההרים המיוערים שממערב לה.

ביירון ביי אוסטרליה

קווינסלנד משופעת בחופים נפלאים לאורך אלפי קילומטרים. למטה המפורסמים שבינהם

גולד קוסט (Gold Coast- "חוף הזהב") היא העיר שאינה עיר בירה מחוזית, הגדולה ביותר באוסטרליה. גרים בה מעל לחצי מליון איש, והיא ממוקמת 94 ק"מ מדרום לעיר הגדולה בריסביין. מזג האויר בה נח מאוד, בין 21 מעלות ביום בעונת החורף (יולי אוגוסט) ל-28 מעלות בקיץ (פברואר). רצועת החוף העירונית, תיירותית מאוד, מזכירה במעט את חופיה של תל אביב בקירבה של העיר לחוף, ובתרבות של המתרחצים והגולשים בים. העיר יושבת על הגבול הדרומי של קווינסלנד, ובצידה הדרומי היא מכילה את טווידס הדס- פרבר השייך למדינת ניו סאות' ווילס.

סרפרז פרדייז Surfers Paradise- "גן עדן של גולשים" היא פרבר של העיר גולד קוסט ונקראת על שם הגלים הנהדרים המושכים אליה גולשים רבים. סרפרס, כמו שהמקומיים קוראים לה, מצטיינת גם באזורי הבילויים הפופולריים שבה, מועדוני הלילה וגם עולם המים הגדול שבה המציג מופעים של לוויתנים ודולפינים.

טיול באוסטרליה גולד קואסט, קווינסלנד
סרפרז פרדייז אוסטרליה

הסאנשיין קואסט (Sunshine Coast "חוף אור השמש") שמצפון לבריסביין, הוא מקום נהדר להשכיר רכב ולנסוע לאורך החופים, לעבור בין העיירות היפות. אל תפספסו את אזור נוסה  Noosa Heads, בה שמורת טבע על החוף עם בריכות בסלע המתמלאות במי ים, וניתן להתרחץ . כדאי מאוד לבקר ב-Australia Zoo, גן חיות מלהיב שהוקם על ידי סטיב ארווין המנוח, שהיה "משחק" ובוחן את גבולות הסכנה עם הקרוקודילים האוסטרלים. גן החיות מאפשר ליטוף של חיות מקומיות ומופע האכלה של הקרוקודילים. שווה מאוד.

תוכלו לקחת רכב בבריסביין ולהחזירו בהארווי ביי, או להמשיך צפונה. להסבר על האי פרייזר היכנסו ללינק.

ווית’סאנדיי איילנדס (Whitsunday Islands), אחד האזורים היפים בחוף המזרחי, נמצאים הרבה מאוד שעות נסיעה צפונה או טיסה של שעה ויותר מבריסביין.  ניתן להגיע אליהם מהעיירה ארלי ביץ’ Airlie Beach, או מהעיירה מאקאי (900 ק"מ צפונה מהארווי ביי). איירלי ביץ' היא מכה לתרמילאים, עם גסט האוסים ומלונות המאפשרים גיחה לחופי חול מדהימים, איים מנותקים ומיוחדים, ולשייט שנורקלים/צלילה בשונית המחסום הגדולה.

חופי קווינסלנד, טיול לאוסטרליה
טיול לאוסטרליה, איי הוית'סאנדיי

טאונסוייל Townsville,  היא עיר נמל נחמדה שמתפתחת מאוד בשנים האחרונות. עיקר האטרקציה הוא דווקא האי מגנטיק הסמוך לה, סוג של פרבר רגוע וחלומי של טאונסוויל, שמעבורת מחברת בינהם.  מומלץ מאוד להגיע ליום טיול במגנטיק איילנד, להשכיר אופניים או באגי כדי לנסוע בכביש המקיף את האי, אשר יכול להיות לעיתים די תלול. לאורך הכביש תמצאו מפרצים כחולים, קטנים וציוריים, כמו גם חופים ארוכים ורחבים. אל תפספסו את שביל הקואלות בו ניתן ללכת ברגל ולראות דובי קואלות בטבע.

מגנטיק איילנד, טיול לאוסטלריה

קייפ טריביוליישן– מצפון לקיירנס נמצא יער הדיינטרי ובו גם מפרץ קייפ טריביוליישן הבתולי, והעייר הקוקטאון. זה האזור הראשון בו הגיע קפטן קוק במסעותיו אל אוסטרליה, ושמו של המפרץ (מפרץ המערבולות) נקרא על שם תנאי הים ומזג האוויר שחווה קוק עם ההגעה לחוף. אזור זה נגיש ברובו בדרך עפר, והנופים של הרים מיוערים וגבוהים הגולשים אל המים הוא עוצר נשימה. תוכלו לצאת ליום טיול באזור מהעיר קיירנס, ולשלב חויית אומגה ורחצה בחופים ציוריים ב"קייפ טריב".

הצפון הרחוק. חלק גדול מרצועת החוף הצפוני, אינו נגיש לרכב רגיל. נסיעה אל קייפ יורק, הנקודה הצפונית באוסטרליה, עוברת בדרכים קשות לנהיגה בתוך הג'ונגל של הצפון. נסיעה כזו מצריכה הצטרפות לקבוצה מאורגנת או היכרות מעמיקה עם טיולי שטח באוסטרליה. המסלול לוקח מספר ימים, בעיקר בתוך היבשה, והוא בהחלט הרפתקה שלא תשכחו.

תפריט נגישות

Call Now Button