fbpx
  • דנידן וחצי האי אוטאגו

דנידן וחצי האי אוטאגו

By BVA – New Zealand Sealion, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=74644061

דנידן Dunedin וחצי האי אוטאגו  Otago Peninsula

העיר דנידן, יושבת בבסיסו של חצי האי אוטאגו, המפורסם בקולוניות בעלי החיים הרבות שבו. העיר עצמה בעלת רחובות משופעים, עיר נמל מעט אפורה אך צעירה מאוד, בזכות אוניברסיטת אוטאגו המקומית, המושכת סטודנטים רבים. לפניכם הסבר על היכן כדאי לבקר בדנידן ובחצי האי אוטאגו.

למידע נוסף על מסלולים טיולים בניו זילנד ואוסטרליה, על מידע חשוב לפני הטיסה לניו זילנד, היכנסו ללינקים.

לחצו להרחבה על יעדי טיולים באוסטרליה.

רוצים לדעת איך עובד טיול לניו זילנד ואוסטרליה לנוסע העצמאי? צפו בסרטון

דנידן Dunedin

דנידן  היא עיר הגאה במורשת הסקוטית שלה ואף נקראת “אדינבורו” של ניו זילנד”. אוכלוסיית העיר (כ-120,000) המבוססת על חלק ניכר של סטודנטים, הופכת אותה לעיר צעירה יחסית לניו זילנד. העיר הוקמה על ידי מהגרים מסקוטלנד והעדות היפה ביותר אולי למורשת זו היא מבנה אוניברסיטת אוטאגו היפה אשר שווה ביקור ושוטטות בגנים הנרחבים שסביבה. עוד מבנים יפים הם תחנת הרכבת העתיקה, הכנסיה הראשונה של אוטאגו וכנסיות אחרות בעיר.

בעיר כדאי לבקר במפעל השוקולד המפורסם של קאדברי, המשווק שוקולד לכל העולם. גם מפעל הבירה "ספייתס" שווה ביקור.

תוכלו גם להגיע לרחוב התלול ביותר בעולם- רחוב בולדווין, הנמצא כ3.5 קילומטרים מצפון למרכז העיר.

טיול לניו זילנד האי הדרומי, אוניברסיטת אוטאגו, דונידן

חצי האי אוטאגו- Otago Peninsula

מוקדי העניין המרכזיים באזור דנידן הן מושבות בעלי החיים שבחצי האי אוטגו, אשר העיר יושבת בבסיסו.

בין שלל טיולי הטבע בחצי האי תוכלו למצוא כמה מומלצים:

– ניתן לצאת לשייט לאורך הפניסולה, כדי לראות את הנופים ואת קולוניות בעלי החיים מן הים. השייט כולל בדרך כלל עליה לנקודת תצפית יפה על הנוף המחורץ.

– ביקור באזור הקינים של פינגווין צהוב העין הנדיר,  Penguin Place .  ניתן לראותם מקרוב דרך כיפות שקופות הצמודות לקיני הפינגוונים. שווה לבדוק מראש את מצב הגוזלים- ואם בקעו מספיק באותה השנה כדי להפוך את החוויה למעניינת ושווה.

– אל תחמיצו ביקור במושבה של האלבטרוסים המלכותיים-  הציפורים הענקיות (מוטת כנפים של 4 מטרים, הגדולה בעולם), נמצאות בקולוניה מתחת לנקודת התצפית. שימו לב שלא יאפשרו לכם להתקרב לעופות בזמן הקינון.

– צאו לטיול שטח על רכב 8X8 בשבילי העפר בין מושבות בעלי החיים והעופות, ותוכלו ללמוד על ההיסטוריה של המתיישבים באיזור.בטיול זה גם תוכלו לראות מושבות אריות הים הניו זילנדי הנדירים ולצאת להליכה וירידה לחוף כדי לראות את הפינגוונים צהובי העין בטבע.  שימו לב שהפינגווינים הללו ביישנים מאוד ואינם רבים כלכך. בדרך כלל תוכלו לראותם בזוגות.

– כמו בעיירה הצפונית יותר, גם כאן ניתן לראות את הפינגוונים הכחולים הקטנים בעולם, עולים בערב מהים חזרה אל קיניהם.

כמעט כל הטיולים היומיים חייבים להיות כחלק מקבוצה ומוזמנים על ידי מפעילים מקומיים. כמעט ולא ניתן להתקרב לעופות ולבעלי החיים ללא הדרכה למעט הליכה לאורך החוף באזור מסויים.

טיול לניו זילנד- אלבטרוס

מוארקי בולדרס Moeraki Boulders

עוד לפני שתגיעו לדנידן, כחצי שעה מצפון לה נמצא חוף מיוחד בו ניתן לראות את הסלעים העגולים הנקראים מוראקי בולדרז, סלעי ענק בקוטר של כמטר וחצי פזורים כמו גולות לאורך החול.

טיול לניו זילנד, מוארקי בולדרס

אומארו Oamaru

מצפון לדנידן נמצאת העיירה אומארו בה תוכלו לצפות בפינגוווין הכחול, הקטi ביותר בעולם. המחזה של הפינגווינים העולים כל ערב מהים בחזרה לקניהם, היא נפלאה ומושכת תיירים רבים. תכננו את הטיול שלכם כך שתבלו את הלילה באומארו כדי שתוכלו לראות את החזרה של הפינגוונים ליבשה, בעיקר לאחר רדת החשכה.

תפריט נגישות

Call Now Button