fbpx

איירס רוק והמדבר- מרכז אוסטרליה

איירס רוק  (Ayers Rock- Uluru) והמדבר- מרכז אוסטרליה

לפניכם פירוט בהרחבה על האתרים המעניינים לטיול במדבר של מרכז אוסטרליה.

למידע נוסף על מסלולי טיול לאוסטרליה וניו זילנד או מה צריך לדעת לפני הטיסה לאוסטרליה וניו זילנד היכנסו ללינקים המצורפים.

רוצים לדעת איך עובד טיול באוסטרליה וניו זילנד? צפו בסרטון

אולורו -איירס רוק

ממש במרכזה של אוסטרליה ניתן למצוא את הסלע האדום של אולורו- או בכינויו באנגלית – איירס רוק. הפארק הלאומי Uluru-Kata Tjuta מכיל גם את סלעי האולגס. איירס רוק הינו המונוליט הגדול בעולם המתנוסס לגובה של 348 מטר מעל האדמה, וכשני שלישים נוספים קבורים מתחת לאדמה. חשיבותו לילידים האבוריג’נים, יופיו והעובדה שהוא וסלעי האולגס ממוקמים בדיוק במרכזה של היבשת ומתרוממים “משום מקום”, ללא קשר לתופעה געשית או טאקטונית נפוצה, הופכת את הפארק לכל כך יחודי. הטיול במרכז האדום של אוסטרליה מאפשר תצפית נפלאה בצבעי הסלע המשתנים במשך היום, לפי מיקום השמש, ומומלץ לצפות בסלע לפני השקיעה ובזמן הזריחה.

בגלל החום הרב השורר באזור רוב ימות השנה, הטיולים נערכים בדרך כלל בשעות הבוקר המוקדמות, לפני ואחרי הזריחה, ובשעות אחה"צ ואף בלילה.

כיום כבר אסור לטפס על הסלע בגלל התחשבות ברגשות האבוריג'נים. כן ניתן להזמין טיסת מסוק מעל הסלע, ללכת סביבו, ולהשתתף בארוחת ערב במדבר, המשקיפה על הסלע. אל תחמיצו את החוויה של ביקור בשדה האורות המדהים בו פרוסות עשרות אלפי נורות בצבעים שונים, ונדלקות בעת החשיכה, כשאיירס רוק משקיף ברקע.

למידע נוסף על החוייה Field of Light Uluru היכנסו ללינק.

האולגאס Kata Tjuta

הפארק הלאומי Uluru-Kata Tjuta מכיל גם את סלעי האולגס המדהימים, הממוקמים כ30 ק"מ מאיירס רוק. הסלעים האדומים יוצרים נקיקים ו”מנהרות רוח”, ומארחים צימחיה עשירה, ציפורים ובעלי חיים, אף יותר מבאיירס רוק. הטיול באולגס מאפשר הליכות קצרות ומגוונות, ויש מטיילים החושבים שהסלעים הם אפילו מרישמים ויפים יותר מאולורו.

טיול לאוסטרליה, הטריטוריה הצפונית, האולגס

קינגס קניון Kings Canyon

“קניון המלכים” הנמצא בין אולורו לבין העיר אליס ספרינגס, מציע נוף נפלא של צוק חד הנופל לתוך נקיק ירוק באמצע המדבר. ניתן לעשות טיול הליכה מעגלי של 3 -4 שעות העובר בבריכה ובמפל עונתי המשקיף על הקניון, ולחזור מצידו השני של הערוץ. כמו בכל אוסטרליה גם פה מומלץ לחפש אחר ציפורים צבעוניות ומיוחדות דוגמת תוכי הגאלה הורודים, קאקדו לבן או קאקדו שחור ענק (ונדיר).

טיול לאוסטרליה אטרקציות, קינגס קניון, הטריטוריה הצפונית

תפריט נגישות

Call Now Button