fbpx
  • תכנון טיול לניו זילנד למטייל העצמאי

    טיולים לניו זילנד

תכנון טיול לניו זילנד למטייל העצמאי

תכנון טיול לניו זילנד למטייל העצמאי

תכנון טיול לניו-זילנד הוא מעט מורכב וצריך להיות מותאם עבורכם. אנחנו כאן כדי לעזור לכם. שימו לב שבחלק העליון של העמוד מתחת לתמונה הראשית, מופיעים קישורים לעמודים בהם תיאור מורחב של אזורים ואתרים בניו זילנד.

אז החלטתם לנסוע לטיול לניו זילנד, בדקתם זמן מתאים מבחינת העבודה והמשפחה, התחלתם לבדוק טיסות ועלויות, וקראתם המון מידע באינטרנט. ועדיין, אתם לא יודעים כיצד לתכנן את הטיול. בהמשך העמוד נעבור על מספר דגשים שיעזרו לכם לתכנן את הטיול.

במידה ואתם רוצים שאנחנו נעשה זאת עבורכם- התקשרו אלינו 025791791 להזמנת פגישת יעוץ.

אז בואו נתחיל:

ישנם מספר גורמים שצריך לחשוב עליהם כשעובדים על תכנון מסלול לטיול:

  • לכמה זמן אתם רוצים לנסוע, או כמה זמן יש לכם לטיול?
  • מתי אתם יכולים לנסוע לניו זילנד- באיזה חודש?
  • מה התקציב העומד לרשותכם? האם אתם מעוניינים בטיול מאורגן, בנהיגה עצמאית, טיול עצמאי עם הסעות ממקום למקום או בסגנון אחרי צבא עם תרמיל על הגב? האם מחיר הטיול לניו זילנד הוא החלק המשמעותי? האם תרצו טיול תרמילאים בניו זילנד להורדת מחיר הטיול או אתם מחפשים טיול מפנק?
  • כמה אתם אוהבים או מסוגלים ללכת ברגל?
  • מסלול טיסות. האם אתם רוצים לשלב את אוסטרליה?

למידע על ארגון ותכנון טיול לניו זילנד ואוסטרליה לנוסע העצמאי צפו בסרטון

תכנון טיול לניו זילנד – שלב א'. כמה זמן יש לכם או כמה זמן תרצו לטייל במדינה?

כלל אצבע להתחלת תכנון – אם יש לכם רק שבוע או עשרה ימים לטייל, אפילו שבועיים בלבד, ואתם לא נמצאים כבר באוסטרליה כחלק משהות ארוכה יותר, עדיף לחשוב על יעד אחר. לדעתנו, אין טעם לטוס כמעט יומיים לכל כיוון מישראל, כדי לטייל כל כך מעט. המדינה הניו זילנדית, על אף שמה האקזוטי, היא מדינה של קרחונים, הרי געש ושמורות טבע ונופים יוצאי דופן, אך היא פחות יעד לנופש או חופשה קצרה. אם יש לכם שבועיים מתוכם צריך לחשב גם את זמן הטיסה- ישארו לכם ברוטו עשרה ימים לטיול, בפועל פחות. חבל לטייל כל כך מעט זמן במקום כל כך גדול ונהדר, ולחזור עוד לפני שהספקתם ליהנות.

דבר נוסף  לחשוב עליו בתכנון טיול לניו זילנד – מחיר. ככול שתטיילו יותר זמן מחיר הטיול יעלה.

לפירוט על מחיר משוער של טיול לניו זילנד, שאנחנו מארגנים תוכלו להיכנס לעמוד מסלולי טיול

אם יש לכם יותר זמן ואתם עדיין לא רוצים לעשות מירוץ מטורף של 500 או יותר ק"מ ביום, אלה הן ההמלצות שלנו-

תכנון מסלול של כשבועיים – לאלו מכם הרוצים לבנות מסלול לשבועיים נטו פחות או יותר- התמקדו בעיקר באי הדרומי. זהו האזור הקיצוני והבולט ביותר בטיול לניו זילנד. לא שהאי הצפוני איננו מעניין- להיפך. יש בו אזורים ותופעות שלא תראו בשום מקום אחר בעולם. אך האי הדרומי הוא קר יותר בשל הקירבה היחסית לאנטרקטיקה, ונמצאות בו תופעות טבע מעוררות השתאות, כמו שרשרת הרים קיצונית, קרחונים, פיורדים ועיירות הממוקמות בנופים מדהימים- שלא ניתן לתאר מבלי להיות שם.

תכנון טיול בניו זילנד שבועיים אי דרומי

תכנון טיול של כשלושה שבועות- אם יש לכם שלושה שבועות נטו לטיול, לא כולל זמן הטיסה, היינו מציעים לשלב כשבוע באי הצפוני ושבועיים באי הדרומי. תוכלו להתחיל באוקלנד שבאי הצפוני, ולסיים בקרייסטצ'רצ' שבאי הדרומי, ומכיוון שרוב הטיסות הבינלאומיות (למעט מעט חברות תעופה והטיסות לאוסטרליה) יוצאות מאוקלנד, תוכלו להזמין טיסה חזרה מקרייסטצ'רצ' חזרה לאוקלנד בסוף הטיול. ניתן גם לעשות זאת בכיוון ההפוך.

אל תפספסו כמובן את האטרקציות המרכזיות של האי הצפוני- העמק הגעשי של רוטורואה, הרי הגעש של טונגרירו, מושבת הסולות שליד נייפיר, או שייט על נהר וונגנואי. אם אתם אוהבים פעילות אקסטרים, תוכלו להזמין ראפטיג נהדר בנהר תת קרקעי ב מערות וואיטומו. וכמובן בקרו בוולניגטון הבירה, וצאו לשייט מעבורת לאי הדרומי.

באי הדרומי תוכלו להשלים מעגל שלם או טיול מסע בצורת הסיפרה 6 (אבל הפוכה).

סעו ליומיים בנלסון ולביקור באייבל טסמן נשיונל פארק, בקרו בנלסון, במפרץ המדהים של קאיקורה וצאו לשייט לוויתנים, אל תפספסו שייט לקרחון טסמן ושהות בהר קוק. הזמינו טיולי טבע לראות פינגוונים ואלבטרוסים בחצי האי אוטגו שליד דנידן. סעו לטה אנאו אשר נמצאת באזור הפיורדים ועשו שייט וטיול במילפורד סאונד (הפיורד המפורסם במדינה והמצוקי בעולם).  תנו לעצמכם זמן להינות מקווינסטאון ומוואנקה, ועיברו לחוף המערבי של האי הדרומי לטיסה מעל הקרחונים. תוכלו לסיים את הטיול בקרייסטצ'רצ' לאחר שנסעתם לאורך החוף המערבי.

מבחינת תכנון מסלול לשלושה שבועות, לעיתים קל יותר לחשוב על אילו אתרים לוותר- מבחינת הזמנים.

בטיול של שלושה שבועות תצטרכו אולי לוותר על חלק מהאתרים או החוויות הבאות- טרק של 3-4 ימים; טיול מצפון לאוקלנד לביי אוף איילנדס וצפון האי הצפוני; טיול לקורמנדל, חצי האי שמזרח האי הצפוני; טיול בקאטלינס- שמורת טבע שהניו זילנדים מאוד אוהבים ונמצאת בדרום מזרח האי הדרומי וטיול לאי סטיוארט שמדרום לאי הדרומי ולשמורת הציפורים שבאי אולבה הסמוך לו; יום טיול לדאוטפול סאונד שבדרום מערב האי הדרומי; ועוד כמה אפשרויות

תכנון טיול בניו זילנד שלושה שבועות אי צפוני
תכנון טיול בניו זילנד שלושה שבועות אי דרומי

תכנון מסלול של ארבעה שבועות ומעלה–  יש לכם זמן לראות המון (ועדיין לא הכל…). תוכלו לעבור על כל החלקים היפים של האי הצפוני והדרומי. סעו צפונה מאוקלנד אל מפרץ האיים (ביי אוף איילנדס) ואפילו עד לקצה הצפוני של האי. בלו זמן בחוף המים החמים בקורמנדל. הקורומנדל מלא בחופים ובמטיילים ניו זילנדים, בעיקר מאוקלד היחסית קרובה, והטיול בין הגבעות הירוקות ואתרי הלינה יתן לכם הזדמנות נהדרת להכיר את הניו זילנדים. תוכלו להוסיף שייט באזור וונגנואי (דרום מערב האי הצפוני) לאורך נהר ונגנואי הארוך ביותר במדינה שניתן לשוט בו.

באי הדרומי תוכלו להשלים מעגל שלם או לעשות כמו טיול של שלושה שבועות- טיול מסע בצורת הסיפרה 6 (אבל הפוכה). תוכלו להוסיף טרק נחמד של שלושה ארבעה ימים, באזור המארלבורו סאונדס שבצפון האי, באייבל טסמן נשיונל פארק, באזור קווינסטאון (רוטברן טרק) או באזור הפיורדלנד (מילפורד טרק, קפלר טרק ועוד).  תוכלו לשלב את הקטלינס הנפלאים לטיול רגלי בין מפלים וחופים נידחים בדרום האי הדרומי ולקנח באי האי סטיוארט לסיורים בעקבות הציפוריםהניו זילנדיות. גם העיר אינברקרגיל הדרומית מספקת נופים וחוויות דוגמת אפשרות אולי לחזורת בזוהר הדרומי, ומפגש עם מרכז למושגעים על מכוניות ואופנועים עתיקים. אם יש לכם זמן, היינו ממליצים בחום לצאת למספר טיולים באזור הפיורדלנד ובמיוחד להוסיף יום טיול יוצא דופן המשלב מספר שלבים של שייט וניעות נידחות לפיורד הנקרא דאוטפול סאונד. תוכלו גם לתת לעצמכם זמן לנוח וליהנות זמן רב יותר מיום יומיים בקווינסטאון ובוואנקה, ולעבור לחוף המערבי של האי הדרומי לשייט קיאקים בנהר הזורם מהקרחונים לים, לטיסה מעל הקרחונים, להליכה קצרה ויפה בקניון הוקיטיקה יוצא הדופן, לביקור במבשלת בירה בגריימות' או ללינה סמוך לצוקי הפנקייק של פונקאיקי. תוכלו לסיים את הטיול בקרייסטצ'רצ' ולבקר גם בחצי האי בנקס לשחיה עם דולפינים, לאחר שביקרתם בעוד אתרים לאורך החוף המערבי.

תכנון טיול בניו זילנד ארבעה שבועות ויותר אי צפוני
תכנון טיול בניו זילנד ארבעה ויותר שבועות אי דרומי

תכנון טיול לניו זילנד, שלב ב'- מתי אתם יכולים לנסוע?

במדינה הדרומית החורף והקיץ הפוכים בדיוק מישראל, ונהוג לטייל בקיץ המקומי, משום שבחורף חלק גדול מהאתרים סגורים ולעיתים גם חלק מן הדרכים. אנחנו הוצאנו טיולים שהתחילו בסוף ספטמבר באי הצפוני (החם יותר) וירדו דרומה, אך היינו ממליצים לחכות עד סוף אוקטובר תחילת נובמבר, במיוחד אם אתם רוצים לעשות את ההליכה היומית המדהימה שבשמורת טונגרירו שבאי הצפוני (הטונגרירו קורסינג). השביל העיקרי סגור בשלב מוקדם של העונה בשל קרח, ולא ניתן לעשות את ההליכה המלאה (19.5 ק"מ ביום אחד). האי הדרומי אף קר יותר, חלק מבעלי החיים, במיוחד העופות שמגיעים לאי הדרומי, עדיין חבויים או שפשוט טרם הגיעו לחופי ניו זילנד. יתכן גם שלפני אמצע אוקטובר חלק מהדרכים לא יאפשרו מעבר סדיר.

נובמבר עד מרץ- שיא העונה

זהו הזמן הטוב ביותר לבקר במדינה. האי הצפוני נעים ואפילו חמים בחלקו. האי הדרומי אמנם קריר יחסית לישראל, אך מאפשר טיולים והרבה יותר ימי שמש. למרות שבניו זילנד, במיוחד בדרום ובמיוחד במקומות גבוהים, יכולה להגיע סופת שלגים או כמות גדולה של ממטרים גם בקיץ, זה עדיין הזמן האידאלי לטייל.

אם אתם רוצים לעשות תכנון טיול לניו זילנד המתחיל בנובמבר, דצמבר או ינואר- הזמינו שירותי קרקע מראש. במיוחד אם אתם רוצים ללון במלונות ולהשכיר רכב. זוהי מדינה גדולה מאוד, אך חיים בה פחות מ-5 מליון איש (נכון ל2023), ולכן המלונות אינם בכמות שניתן לצפות כמו מדינות אחרות בגודלה (אנגליה בה מעל ל-70 מליון איש או יפן שאוכלוסייתה מונה מעל ל-130 מליון איש). המלונות מתמלאים במיוחד כשבוע לפני ראש השנה הסיני (נע בין אמצע ינואר לתחילת פברואר). מחיר טיול לניו זילנד בשיא העונה, ובמיוחד בשבוע לפני ואחרי ראש השמנה הסיני, והשבוע של כריסטמס והשנה הלועזית החדשה, הוא לפחות 15% יותר בגלל עלות המלונות.

סוף עונת התיירות אפריל- מאי. תכנון טיול לניו זילנד בחודשים אלו מתאים למטיילים הרוצים מחיר נמוך יותר לטיול ולהימנע מכמויות גדולות של מטיילים. גם במאי עדיין ניתן לטייל ברב האזורים, ובוודאי באפריל, והמחיר נמוך יותר. קחו בחשבון שאולי תצטרכו לשנות חלק מהתכניות שלכם במידה ומזג האוויר החליט לשלוח אליכם סערה או גשמים קיצוניים שעלולים לגרום למפולות ולחסימות דרכים.

קיץ ישראלי- יוני עד אוגוסט– בחרו לכם יעד אחר לטיול. נכון שזה זמן מושלם לחופשה ולטיול- אך לא בניו זילנד. האי הצפוני אולי מאפשר טיולים מסוימים אך חבל להגיע עד לניו זילנד ולא לחוות אותה במלוא עוצמתה.

שלב ג' טיול לניו זילנד – מחיר. מה התקציב שלכם?

טיול מחיר 4 כוכבים למבוגרים-  תוכלו לבחור טיול עצמאי בנהיגה עצמאית ברכב שכור וללון במלונות טובים, או להזמין הסעות ממקום למקום וטיולים יומיים קבוצתיים. טיול כזה מצריך הזמנה של כל שירותי הקרקע מראש ולא ניתן לשנותו לאחר שנחתתם בניו זילנד, אך הוא מאפשר רמה גבוהה ונוחות מקסימלית. אנחנו מארגנים טיולים מסוג זה, ותוכלו ליצור איתנו קשר ולהיעזר בנו. כדי ללמוד על מחיר טיול לניו זילנד שאנחנו מציעים היכנסו לעמוד המסלולים.

אם אתם קבוצה גדולה (10-12 אנשים ויותר) תוכלו לשקול רכב עם נהג צמוד. שימו לב שעלות נהג צמוד גבוהה ביותר כי היא כוללת את עלות הרכב, עלות שכרו של הנהג, ולינה לנהג. ניו זילנד אינה אסיה ולכן מחיר נהג ורכב צמוד יכול להכפיל את העלויות לעיתים, בעיקר לקבוצות קטנות. תוכלו לחילופין להזמין טיול מאורגן מהארץ.

טיול מחיר בינוני- השכרת קרוואן. לאלו מכם אשר לא רוצים להתחייב על מלונות ותאריכים מדוייקים ורוצים לעיתים להישאר במקום מסיום מעבר לזמן שתכננתם- תוכלו לשכור קרוואן ולחסוך את עלויות הלינה במלונות. שימו לב שבכל מקרה אתם נדרשים לללון במקומות מוסדרים, בעיקר בקרוואן פארקס- המיועדים ללינה של קרוואנים. מחיר מתחמים אלה אינו, אך לא תמיד צריך להזמינם מראש אלא תוכלו פשוט להגיע או להזמין באינטרנט על הדרך. אנחנו איננו מארגנים טיולים מסוג זה, אך נוכל לייעץ לכם כיצד לבנות את מסלול הטיול.

מחיר תרמילאים- אם אתם בטיול אחרי צבא או רוצים לעשות טיול בתקציב מאוד נמוך- סעו באוטובוסים או אפילו בטרמפים ולונו באכסניות. תנו לעצמכם זמן לספוג ולהכיר את המדינה, ואם מקומיים הזמינו אתכם ללון או לטייל איתם- במידה ואתם סומכים עליהם- אל תהססו. הניו זילנדים אוהבים לארח ולהכיר אנשים חדשים, ואוהבים לטייל ולשתף אנשים נוספים בחוויה הניו זילנדית. תפסתם טרמפ- הישארו ערים במהלך הנסיעה. לא רק כדי לשמור על עצמכם, אלא מתוך כבוד לאדם שמסיע אתכם, אשר ישמח לשוחח איתכם, להכיר את המדינה ממנה באתם, ולהעביר כמה שעות של נהיגה בשיחה נעימה.

שלב ד' בתכנון הטיול- האם אתם אוהבים הליכות ואטרקציות?

כל טיול במדינה יגיע למילפורד ולקווינסטאון ולעוד מקומות יפהפיים. אך אם תכנון הטיול שלכם רוצה להתמקד בהליכות יפות או אטרקציות אחרות כמו טיסה מעל הקרחון- שווה להזמין זאת זמן רב מראש.

טרקים-

קיימים מספר רב של טרקים בניו זילנד- תוכלו להיכנס לאתר של ה- Great walks ומשם ללמוד יותר על כל טרק בנפרד. קיימות גם הליכות יומיות, חלקן קלות (2 ק"מ ופחות) והליכות יומיות מאתגרות וארוכות אך יוצאות דופן ביופיין. מעל כולן עומד הטונגרירו קרוסינג שבמרכז האי הצפוני. בהליכה היומית עולים בין הרי געש מעל 700 מטרים בגובה, וחוצים בין אגמים תכולים ונוף עוצר נשימה. אורך ההליכה הוא כמעט 20 ק"מ.

הטרקים בניו-זילנד הם יוצאי דופן, עוברים באזורים ללא ישובים, בין מפלים, יערות והרים מושלגים. אתם סוחבים את התרמיל על הגב עם כל הציוד, וחובה להביא איתכם מעיל מעולה שיחמם ויגן מפני שלג וגשם. תוכלו גם להשכיר מעיל גורטקס מצויין לפני הטרק.

חובה לבדוק זמינות ולהזמין "מיטות" בבקתות של הטרק שרציתם, הרבה זמן מראש. בשיא העונה אין כמעט סיכוי למצוא מקום בבקתות של המילפורד טרק או הרוטברן. שימו לב שהבקתות ממוקמות במקומות מדהימים, אך הן פשוטות ביותר ותצטרכו להביא את האוכל ולפעמים גם את הגזיה איתכם. שק שינה ובגדים להחלפה חובה! במידה ואתם רוצים להתפנק- אנחנו נוכל להזמין לכם טרקים או חלקים של הטרק עם לינה בצימרים יפהפיים כולל שירותים ומקלחת וארוחות ומבלי צורך לסחוב את התיק על הגב.

נוכל להמליץ לכם גם על טרקים בין מפרצים, בהם לנים במלונות קטנים ממש על המים, והמזוודה שלכם תועבר בסירה ממלון למלון.

אטרקציות-

מחיר טיול לניו זילנד אינו זול משום שכמעט בכל שמורה ואזור צריך לשלם כדי להיכנס או לעשות פעילות מסויימת. הניו זילנדים שומרים על אוצרות הטבע שלהם ובחלק גדול מהמקרים לא ניתן סתם להגיע ולצפות, אלא צריך להיות חלק מטיול/אטרקציה. בכדי לראות את הפינגווינים והאלבטרוסים בחצי האי אוטאגו יש לשלם דמי כניסה או להזמין טיול. כדי לצפות בלוויתנים בקאיקורה או לשחות עם דולפינים באקארואה- צריך להזמין שייט. וכדי להגיע לקרחונים או לצפות בהם- צריך להזמין שייט באגם שלמרגלות הר קוק או טיסת הליקופטר בקרחון פוקס או פרנץ ג'וזף. אם אתם מגיעים בשיא העונה- גם כדאי להזמין מראש. מחיר האטרקציות מעלה את עלות הטיול.

אין זה אומר שלא ניתן לצפות ביופייה של המדינה ללא תשלום- את זה השאירו לנסיעות ולעצירות בדרך. אך קחו בחשבון שהטיול בניו זילנד מלא באתרים ובאטרקציות אשר עשויות לייקר משמעותית את הטיול. ככל שהאטרקציה מיוחדת יותר כך עלותה תהיה גבוהה יותר, קווינסטאון היא עיירה שמלאה באטרקציות שכאלו- טיסות, באנג'י, שייט במגוון רמות אדרנלין, יציאה לטרקים, רכבל, סיורים מודרכים ועוד. אם אתם רוצים לשמור על תקציב- למדו מראש את מחיר האטרקציות ובחרו את אלו שמתאימות לכם בזמן תכנון הטיול, כדי שלא תופתעו כאשר אתם מגיעים לניו זילנד.

טיסות וטיול לאוסטרליה

אם החלטתם לטייל בניו זילנד בלבד-  כדאי לעשות תכנון לפי ימי הטיסות הפופולריות ביותר- דרך הונג קונג או סיאול, או אפילו בנגקוק. כיום עם פתיחת השמיים למדינות המפרץ, ניתן להזמין טיסות דרך דובאי וקטאר. מטיילים רבים תכנון טיסות עם עצירה בסינגפור- שימו לב שזה מצריך מעבר באירופה או במדינות המפרץ, משום שאין טיסה ישירה מהארץ לסינגפור (נכון לכתיבת שורות אלה). הזמינו טיסות כמה חודשים מראש.

כל הטיסות הבינלאומיות (למעט אלו מאוסטרליה) נוחתות באוקלנד שבאי הצפוני. תוכלו להזמין טיסות פנים מקרייסטצ'רצ' או אפילו מקווינסטאון אל אוקלד, במידה וסיימתם את הטיול באי הדרומי.

אם ברצונכם לשלב את אוסטרליה – תוכלו לטוס אליה מקרייסטצ'רצ', מוולינגטון או מאוקלנד. שווה להתחיל את הטיול דווקא בניו זילנד (אלא אם כן אתם מתחילים באוקטובר ואז שווה לדחות את החלק של ניו זילנד לסוף). אוסטרליה חמה יותר, וסידני היא עיר נפלאה לסיים את הטיול ממנה ולטוס חזרה הביתה.
לא מומלץ להזמין טיסות רק כשאתם בניו זילנד או לשנותן אחרי שאתם מגיעים- מחיר הזמנת טיסות בניו זילנד, אל אסיה ואירופה הוא בין היקרים בעולם.

תפריט נגישות

Call Now Button