fbpx

שאולין ומערות לונגמן

שאולין Shaolin ומערות לונגמן Longmen Grottos

שאולין הוא שם המתייחס לשני אתרים סמוכים- המנזר הבודהיסטי הראשון בסין, ולידו בית הספר הגדול בעולם לאומנויות לחימה. בכדי להגיע למנזר שאולין ולבית הספר הנמצאים במעלה ההר, מגיעים רוב התיירים מהעיר לואויאנג Luoyang שבשפלה, וסמוך לה אתר מדהים של עשרות אלפי פסלי אבן, חצובים בצלע ההר או בתוך מערות.

לפניכם הסברים על שאולין ועל מערות לונגמן.

תוכלו גם לחזור לעמוד המרכזי של מסלולי טיול לסין, ואו ללמוד אופי טיול עצמאי לסין בלינקים המצורפים.

מחפשים מידע פשוט ומרוכז על טיולים לסין? צפו בסרטון

שאולין Shaolin

מנזר שאולין קיבל את התואר “המנזר הבודהיסטי העתיק ביותר בסין”.

המנזר הפעיל נשמר בזכות פקודה שנתן ראש הממשלה ג’ו אן לאי על חייליו בתקופת “מלחמת התרבות”, מלחמת האחים ששררה בסין בשנות השישים-שבעים. “משמרות המהפכה”- כנופיות אלימות שאימצו את האידאולוגיה של מאו דזה דונג הנשיא “להרוס כל זכר של תרבות ומנהגי עבר כדי לבנות את המדינה מחדש” איימו לבזוז ולהרוס אותו.

הדבר הבולט ביותר באזור שנמצא כשעתיים נסיעה מהעיר לואויאנג, הוא דווקא בית הספר לאמנות לחימה של שאולין- הגדול מסוגו בעולם. בבית הספר לומדים מעל ל10,000 נערים ונערות, וניתן אף ליהנות ממופע לוחמי שאולין הנערך לתיירים, בו התלמידים מציגים לראווה את היכולות האקרובטיות שלהם.

ללא ספק המחזה היפה ביותר בשאולין, ואולי בסין כולה, הוא התעמלות הבוקר של התלמידים. בסביבות השעה 8:00-8:30 בכל יום למעט יום שישי, יוצאים כל התלמידים בעת ובעונה אחת, לתרגילי בוקר הכוללים מתיחות, מהלומות, צעקות, שימוש בשוטים ובחרבות, בריכוז וברצינות בלתי רגילה. מומלץ לצאת מלואו יאנג בשעה 6:00 בבוקר כדי לראות את המחזה, או ללון בעירה הקרובה יותר לשאולין הנמצאת בין ההרים.

מנזר שאולין
טיול לסין, שאולין בבוקר

פסלי המערות של לונגמן

Longmen Grottos נחשב לאתר הגדול מסוגו בעולם ואתר מורשת עולמית של אונסקו. לאורך נהר ה-Yi חצובים כ-100,000 פסלי בודהה בתוך כ-2,345 מערות אבן גיר. ההליכה לאורך הנהר היא יוצאת דופן וניתן להתקרב לחלק מהפסלים הגדולים שגובהם מגיע עד 17 מטרים. הפסלים המוקדמים ביותר באתר מתוארכים מסוף המאה החמישית לספירה.

להסברים על מערות לונגמן

תפריט נגישות

Call Now Button