fbpx

פנום פן – בירת קמבודיה

טיול לפנום פן בירת קמבודיה

פנום פן בירת קמבודיה היא עיר יוצאת דופן שהצבע הצהוב שולט בה. הרבה מטיילים לויאטנם וקמבודיה מוותרים על טיול בפנום פן. העיר מציאה אתרים מיוחדים המזכירים את ההיסטוריה המודרנית של קמבודיה, כמו גם אוירה אסיאתית אמיתית, ואויר טוב של נהר המקונג.

כדי ללמוד עוד על מזג האויר בקמבודיה ובויאטנם ועל מסלולי טיול לויאטנם קמבודיה ולאוס היכנסו ללינקים.

מתכננים טיול לוייטנאם?

צפו בסרטון

פנום פן Phnom Penh

בירתה של קמבודיה מהמאה ה-14 יושבת על המפגש בין נהר המקונג לבין אגם הטונלה סאפ. בטיילת המפורסמת שלה לאורך האגם תוכלו למצוא מסעדות רבות עם מרפסות המשקיפות אל המים, סירות העוגנות לאורך שפת הנהר, ואנשים המשחקים בכדור נוצה על המדרכה הרחבה.

במאה ה-19 ועד אמצע המאה ה-20 קמבודיה היתה תחת שלטון קולוניאלי של צרפת, ולכן נמצאים בה בתים קולוניאלים רבים, כאשר הצבע הצהוב בולט מאוד, ומוסיף לייחודה של העיר.

בתקופת מלחמת וייאטנם הגיעו פליטים רבים לעיר שהאוכלוסייה בה הגיעה ל-2 מליון איש, אך חלק גדול מהם נהרג או הוצא להורג בתקופת הקמר רוג'. הקמר רוג' היו חונטה קומוניסטית בשלטונו של פול פוט, שהביאה לרצח-עם של כמחצית מתושבי קמבודיה בסוף שנות ה-70.

העיר פנום פן משלבת את אתרי הארכיטקטורה הקמרית והקולוניאלית, יחד עם אתרים המלמדים על ההיסטוריה העצובה מתקופת הקמר רוג'.

טיול לקמבודיה פנום פן

הארמון המלכותי

הארמון שנבנה במאה ה-19 בולט בצבעו, הצהוב כמובן, יושב סמוך לשפת הנהר. המתחם אשר נחשב למקום מושבו של המלך הקמבודי (אשר גלה לסין למספר שנים בתקופת הקמר רוג'), מכיל גם את הארמון עם הרעפים הנפלאים, וגם את פגודת הכסף המהווה מקדש בודהיסטי.

הארמון מזכיר במעט את הארמון הגדול של מלך תאילנד בבנגקוק, אך קטן מאחיו התאילנדי. מרווח ונעים מאוד להסתובב בין חומות הארמון וליהנות מן הגנים יפהפיים. הארכיטקטורה של הפגודות היא יוצאת דופן ומלמדת רבות על הסגנון הקמרי.

טיול לקמבודיה ולאוס- איש העולם

המוזיאון הלאומי (National Museum of Cambodia)

המוזיאון הלאומי של קמבודיה, הינו מתחם אדום ומקסים, הסמוך לארמון המלכותי. הפגודות הנפלאות, צבעי הקירות בצבע אדום-אדמה, הגנים והפסלים, והתצוגה של כ-14,000 פריטי אומנות המעוצבים בסגנון הקמרי, הופכים את המקום לאתר חובה לביקור בעיר. גם אם אינכם חובבי מוזיאונים, אל תפספסו את הביקור במקום הנפלא. יחד עם העיר העתיקה של אנגקור הוא המקום הטוב ביותר לראות את אמנות האבן והארכיטקטורה המיוחדת של תרבות הקמר.

אחרי יציאתכם מהארמון, עם גבכם לכניסה, ברחוב שמצד שמאל- נמצאת מסעדה נפלאה בשם Friends, המעסיקה נערים בסיכון. השף האירופאי שלה הפך אותה לפנינה קולינרית אמיתית. לא להחמיץ!

המוזיאון הלאומי, פנום פן, קמבודיה

טול סלנג (S21 Tuol sleng) ושדות הקטל (Killing fields)

אמנם טיול לחו"ל בדרך כלל אינו כולל אתרים מזעזעים ועצובים, אך כדי להבין את ההיסטוריה והחברה הקמבודית מומלץ לבקר לפחות באחד מהאתרים הללו.

בקצרה-

טול סלנג

או בשמו האחר S21, היה בית ספר שהומר למתקן כליאה אכזרי בתקופת שלטון הקמר רוג'. האתר נמצא במרכז העיר ומומלץ לביקור. המקום שניתן להתייחס אליו כמעין "יד ושם" של העם הקמבודי, לא ישאיר אתכם אדישים.

שדות הקטל

מחוץ לעיר נמצאים שדות הקטל, אזור כפרי וירוק בו אתר זיכרון למליוני הקמבודים שמצאו את מותם בזמן שלטון הקמר רוג' האכזר. האתר היה מקום רצח וקבורה המונית של אזרחים שנחשדו שאינם "יצרניים" מספיק או שבגדו בשלטון הקומוניסטי.

תפריט נגישות

Call Now Button