fbpx
  • נהר היאנגצה והעיר צ‘ונגצ’ינג

העיר צ'ונגצ'ינג ונהר היאנגצה

צ’ונגצ’ינג Chongqing ונהר היאנגצה Yangze River- Changjiang

נהר היאנגצה הוא הארוך והחשוב ביותר בסין. נראה שדרכו עוברת לא רק סחורה מחופה המזרחי של סין אל ליבה של המדינה, אלא שהנהר מספק גם חמצן תרבותי, והדרך המרכזית לאורך ההיסטוריה לקשר בין ערי הנמל הגדולות והפריפריה של מרכז סין.

בעמוד זה תמצאו הסברים על העיר צ'ונגצ'ינג היושבת על נהר היאנגצה, ועל השייט בנהר עצמו.

תוכלו גם לחזור לעמוד המרכזי של מסלולי טיול לסין, ואו ללמוד אופי טיול עצמאי לסין בלינקים המצורפים.

מחפשים מידע פשוט ומרוכז על טיולים לסין? צפו בסרטון

צ’ונצ’ינג

העיר צ’ונגצ’ינג שהיתה פעם משוייכת למחוז סצ’ואן, קיבלה בתחילת שנות ה-2000 מחוז משלה, ומוגדרת על ידי הסינים כאזור העירוני המאוכלס ביותר בעולם, ובו 28 מיליון תושבים.

העיר עצמה היא אפורה, צפופה ולכאורה חסרת חן. אבל זו עיר יוצא דופן, עם שילוב של גשרים, ובניינים מודרנים וחדשים, עם נמל היושב על נהר היאנגצה, מדרגות היורדות לסירות הישנות המובילות או פורקות סחורה המשונעת לאורך נהר היאנגצה האדיר. חלקן עושות את הדרך משנגחאי- שייט של כ-2,000 ק”מ.

בעיר תמצאו את המקום היחיד בו רכבת עוברת מבנה מגורים, בעיקר בגלל המחסור החמור בשטח, והבנייה של בנייני מגורים צפופים- כמעט אחד על השני.

אל תפספסו הליכה מאזור הרציפים אל מרכז העיר החדשה. המרכז גבוה בכמה מאות מטרים מהנמל, ולכן הוא מוקף רחובות קטנים, צרים ומפותלים, ודרכים תלולות עם מדרגות עבור הולכי רגל. לאורך העליה ברחובות תוכלו למצוא אנשים רבים המוכרים את מרכולתם ברחוב, מבנים ישנים בנויים על מבנים ישנים יותר, ותושבים נחמדים במיוחד הגרים באחת מהערים יוצאות הדופן בסין.

אחד המקומות הנפלאים ביותר בעיר הוא “גן העם” Renmin Gongyuan הקטן יחסית, אשר נמצא על המדרגות היורדות מהאזור המסחרי, ובו ניתן לראות גברים רבים מבלים יחד עם כלובי הציפורים שהם נוהגים לגדל.

צ’ונגצ’ינג אשר כונתה במערב צ’ונגקינג, היא גם המקור לארוחת ההוט-פוט (הסיר החם) הסינית ולמאכלים החריפים ביותר בסין. מסעדות רבות מציעות ארוחה בה מונח סיר מים רותחים במרכז השולחן, שאליו שופכים פלפלים ושמן צ’ילי חריפים. הסועדים טובלים ירקות, רצועות בשר, דגים, ואפילו נחשים בסיר המבעבע כדי לבשלם קלות, תפוסים בין מקלות האכילה, ואוכלים אותם מיד אחר כך. אם אתם מפחדים מהחריפות של האוכל, בקשו שחצי מהסיר יהיה מים ללא צ’ילי, והיזהרו במיוחד עם הירקות הסופגים את כל החריפות דוגמת חסה וכרוב.

נהר חוצה את צ'ונגצ'ינג
טיול לסין, מגדלי ציפורים בצ'ונגצ'ינג
הוט פוט מאכל סיני

נהר היאנגצה

אחד היעדים הפופולריים ביותר לתיירים בסין (לאו דווקא ישראלים) הוא שייט היוצא מצ’ונגצ’ינג למשך יומיים-שלושה על נהר היאנגצה ועד ל”סכר 3 הקניונים” The Three Gorges Dam, הגדול בעולם.

השייט יוצא מצ’ונגצ’ינג ומבקר במקדשים ובעיירות שהפכו לעיירות רפאים משום שנאלצו להתפנות בגלל הצפת הסכר שעל נהר היאנגצה, בתחילת שנות ה2000. ההצפה יצרה אגם באורך של 550 ק”מ, וגרמה לפינוי של כ-3 מיליון תושבים.

הקטע המעניין ביותר בשייט הוא שלושת הקניונים הענקיים בהם עובר הנהר. בשלב מסוים עוצרת המעבורת והתיירים יוצאים לשייט יפהפה בין “שלושת הקניונים הקטנים”, ערוץ העובר בין מצוקים צפופים וירוקים בהרבה, המאפשרים היכרות קרובה יותר עם הטבע והכפרים של האזור.

הסכר הגדול בעולם

השייט מסתיים בעיר ייצ’אנג Yichang בה תוכלו לתצפת על הסכר הענק שאורכו 2 ק”מ וגובהו 185 מטרים, ומשם גם תוכלו לטוס ליעדכם הבא.

קשה לומר שהסכר הוא אתר יפה למראה, אבל הוא ללא ספק יוצא דופן. הכל בו "הכי בעולם": האורך, כמות המים העוברים בו, גודל תחנת הכוח ההידראולי, הסוגרים Locks, המאפשרים מעבר של סירות מעל ומטה, ואפילו הגשר עם יכולת העומס הגבוהה בעולם שהוקם לצורך העברת טורבינות הענק.

נהר היאנגצה, טיול לסין

תפריט נגישות

Call Now Button