fbpx

מפרץ הא לונג – טיול לוייטנאם

מפרץ הא לונג – טיול לוייטנאם

לפניכם הסבר קצר על הטיול בהא לונג ביי- מפרץ הדרקון הצולל למים

תוכלו גם ללמוד עוד על מזג האויר בויאטנם ועל מסלולי טיול לויאטנם קמבודיה ולאוס

מפרץ האלונג Ha Long Bay

אין טיול לוייטנאם כמעט שלא מבקר במפרץ הא- לונג.

מפרץ האלונג, או כמו שכולם קוראים לו- האלונג ביי, הוא יעד התיירות הפופולרי ביותר בויאטנם וזכה לא מזמן כאחד משבעת פלא עולם של הטבע. האזור של דרום מזרח אסיה משופע בגבעות אבן גיר אשר בגלל כמות הגשם הרבה באזור נחתכו כאילו בסכין, ויצרו גבעות תלולות עם צוקים חשופים הנראים כאילו פורצים מן האדמה/הים. באזור עיר החוף האלונג, ישנו מקבץ אדיר ויפהפה של אלפי איים עשויים צוקים של אבן גיר, אשר נפרדו אחד מן השני במשך מאות אלפי שנים, ויצרו מופע נפלא של איים ירוקים הקופצים לכאורה באמצע הים. משמעות המילה הא-לונג היא הדרקון שירד אל המים (לפי האגדה האיים מסמלים את גבו של הדרקון שירד מן השמיים את הים).

מתכננים טיול לוייטנאם?

צפו בסרטון

שייט במפרץ

רובם המכריע של התיירים המזמינים טיול לוייטנאם מגיעים לשייט של לילה אחד ושני ימים במפרץ. מגוון הסירות והחדרים בסירות הוא אדיר, מרמה של תרמילאים, לסירות של מעל 100 איש ברמת 5 כוכבים. הטיולים כוללים כמובן פנסיון מלא על הסירה, אפשרות להתעורר לזריחה כדי לחזות באיים עם אור ראשון, זמן לשייט בסירות קטנות או בקיאקים בין האיים (מומלץ!). תכולו לבקרר ב"כפרים" צפים בהם גרים משפחות של דייגים בבתים המחוזקים בתחתיתם במוטות במבוק. ניתן לצאת לטיולים רבים על האיים, חלקם עם חופים נהדרים.

האי הגדול ביותר- קאט בה, הוא עוד מקום בו ניתן ללון. החיסרון במגורים על האי הוא שרוב המלונות אינם ברמה גבוהה (בצפון האי נפתחו אמנם ריזורטים טובים יותר), ושצריך לצאת ממנו לשייט לאיים. מצד שני, לאלו שאינם רוצים ללון על סירה, זו האופציה היחידה. הנמל של האי מיוחד ומלא דוברות וסירות עץ מסורתיות, וכדאי לצאת לטיולי הליכה לתוך הטבע והחקלאות הירוקה שבמרכז האי.

אזהרה- אם ממליצים לכם לבקר באי הקופים- וותרו על החוויה. אמנם הקופים חמודים והופעתם על החוף משעשעת, אך הם עלולים לחפש עליכם או על הסירה אוכל, ואף לנשוך אתכם. למרות שהמקומיים יאמרו לכם שנשיכה אינה מסוכנת, רופאים מוסמכים ייעצו לכם לסיים את הטיול לוייטנאם באותו רגע, לקבל חיסון נגד כלבת כמה שיותר מהר, ולטוס חזרה הביתה לסיים את הטיפול (נכתב מניסיון אישי…)

בהאלונג ביי תוכלו גם להזמין שייט של שני לילות ויותר. אם אתם רוצים לחקור יותר איים, ללכת למערות ודרכים נידחות על האיים עצמם- אנחנו מאוד ממליצים להישאר יום נוסף.

שימו לב שהנסיעה בין העיר האלונג להאנוי היא כ-3 שעות לכל כיוון ולכן ההגעה לסירה היא לקראת צהריים והירידה גם היא בצהרים. זה מתאים מאוד לאלה שרוצים לחזור להאנוי ולקראת ערב לעלות על רכבת לילה או לטוס ליעד הבא.

מפרץ האלונג, טיול לוייטנאם המלצות
טיול לויאטנם, מפרץ האלונג

תפריט נגישות

Call Now Button