fbpx

יאנגשו, גווילין וטרסות האורז

יאנגשו, גווילין וטרסות האורז

האזור של גווילין, יאנגשו וטרסות האורז, הוא אולי האזור היפה ביותר בסין, ובוודאי האייקוני והתיירותי ביותר. למרות כמות התיירים, אל תפספסו ביקור באזור המשלב בין טבע עוצר נשימה, עיירות וכפרים ציוריים, ותרבות של דרום מערב סין.

לפניכם הסברים על האתרים המעניינים באזור יאנגשו וגויילין.

תוכלו גם לחזור לעמוד המרכזי של מסלולי טיול לסין, ואו ללמוד אופי טיול עצמאי לסין בלינקים המצורפים.

מחוז גואנג ש’י Guangxi

במחוז גואנג'שי שבדרום סין שוכנת תופעת טבע מדהימה של גבעות אבן גיר מצוקיות. התופעה הנקראת באנגלית Limestone Karst, מופיעה במספר מדינות בדרום מזרח אסיה (המקומות המפורסמים ביותר הם מפרץ האלונג ביי ונין בין שבויאטנם, ואזור קראבי שבתאילנד). האזור ההררי הבנוי אבן גיר, נסדק במשך מליוני שנים מכמות המשקעים הגדולה, באזור שהוא חם ולח. המשקעים ואבן הגיר יוצרים צוקים אדירים הנופלים מטה אל הנהרות או הים, ומערות ונקיקים ארוכים ויפהפיים בתוך ההר. סמוך להרים ולמצוקים אלה, בגלל האזור הפורה, התפתחו עיירות וכפרים אשר הסתמכו על הדגה ועל המיקום הנוח לגידולי אורז.

רוצים לדעת איך עובדים טיולים לסין לנוסע העצמאי?  צפו בסרטון

גווילין Guilin

גווילין היא בירת מחוז גואנג ש’י ויושבת בפתחו של אחד האזורים היפים בסין, המאופיין בגבעות מחורצות ומצוקים של אבן הגיר, מראה עוצר נשימה.

בגווילין עצמה שוק לילה מלא חיים ומספר אתרים דוגמת מערות בתוך הגבעות ואף רכבל. תוכלו לבלות בה לילה, לבקר במערות המוארות בצבעים שונים ולהתענג על מסעדות טובות.

גויילין היא העיר המרכזית באזור ושדה התעופה אליו מגיעים וממנו טסים הלאה ליעד הבא. בשנים האחרונות התפתחה מאוד מערכת הרכבות באזור, והיום ניתן לקחת רכבת מהירה לערים שכנות ולעיירות מהן ניתן לצאת לטיולים (ליאנגשו וטרסות האורז אין רכבת).

ניתן לעשות שייט של 4 שעות על נהר הלי העובר בין ההרים הנפלאים והמחורצים, ומגיע עד העיירה יאנגשואו אשר מזמן כבר הפכה לאטרקציה הגדולה ביותר באזור, ומקום משיכה עולמי למטיילים.

טיול לסין, גווילין

יאנגשו Yangshuo

יאנגשו או יאנגשואו, היא גולת הכותרת של אזור גווילין, ועדיף לבלות בה את הלילות מאשר בגוולין האפורה יותר.

העיירה הפכה כבר לפני עשרות שנים מכפר שקט על נהר הלי, ל"מכה" של מטיילים. בשנים האחרונות גם התיירים הסינים החלו לגלות אותה.

הרחוב הראשי שעולה מן הנהר- West Street מלא מסעדות סיניות ומערביות, בתי קפה, מלונות ובארים, וחנויות רבות למזכרות. אם התקשיתם עם האוכל הסיני עד עכשיו- כאן תוכלו למצוא כל אוכל מערבי שתרצו.

בשנים האחרונות החלו לצמוח מלונות כפריים כפטריות אחרי הגשם, בכפרים הנמצאים מסביב ליאנגשואו ומאפשרים חוויה כפרית ומרוחקת יותר.

ביאנגשואו מגוון רב של פעילויות- טיולי אופניים בשדות החקלאיים, או טיולים על רכבים חשמליים, עליה לגבעת הירח המדהימה ותצפית על הנוף שלא תשכחו לעולם. תוכלו לנסוע לאחת העיירות הסמוכות שעל נהר הלי ולגעת בנוסטלגיה סינית ציורית, או לשוט ברפסודות במבוק על נהר היולונג השקט כשסביבכם שדות אורז, משפחות של בופאלו מים, כפרים וצוקים ירוקים

אם מתחשק לכם לבשל- תוכלו להזמין שיעור בישול

למטיילים דתיים- יאנגשו היא יעד נהדר לעצור בו למשך השישי-שבת. היא מאפשרת טיולים רגליים לא קשים בסביבת העיירה ללא צורך בתשלום או בנסיעה. בשנים האחרונות פועל ביאנגשו גם גסטהאוס המגיש אוכל כשר. בכל מקרה, תוכלו גם לגשת לשוק מקומי ולקנות מוצרים לשבת, ולבשל במלון.

טיול ליאנגשו, גבעת הירח
יאנגשו בלילה טיולים לסין

טרסות האורז של לונגג’י/לונגשנג Longji/Longsheng Rice Terraces

טרסות האורז נמצאות בגובה 800 מטרים מעל פני הים, כשעתיים נסיעה מגווילין וכשלוש שעות מיאנגשו. הדרך עולה במעלה הרים תלולים ובסוף הנסיעה ישנה דרך רגלית המגיעה לכפרים הציוריים שבין טרסות האורז המקיפות את מרגלות ההרים מכל עבר. היופי בשדות האורז, למרות שהמקום הוא מאוד תיירותי, הוא בכך שהן עדיין פעילות, ועובדות על הרעיון הפשוט של כלים שלובים. הטרסות מעוצבות כבריכות לגידול אורז כאשר המים מגיעים לגובה מסוים הם ממשיכים לזרום מטה לבריכה. תוכלו להסתובב בכפר המרכזי ולהמשיך בטיול של יום שלם בין כפרי שבט “ארוכות השיער”. מומלץ מאוד להישאר לישון במקום, אשר למרות שהטמפרטורה בו קרה יותר מבגווילין וביאנגשואו, לאחר שהתיירים עוזבים את המקום בשעות אחר הצהרים, הוא נשאר אותנטי ושקט, ואפשר להסתובב בשקט על שבילי האבן, ולאכול באחת המסעדות אשר בבתי העץ וליהנות מנוף מושלם ושלווה אמיתית.

תפריט נגישות

Call Now Button