fbpx
  • עונה מומלצת לטיול בגלפגוס

טיול לגלפגוס עונה מומלצת

שייט לגלפגוס- עונה מומלצת לטיול ותאריכים

מנסים להחליט מתי לטוס לטיול באיי גלפגוס? לפניכם תיאור קצר על העונות, מזג האוויר והתאריכים העמוסים של מטיילים בארכיפלג.

אנחנו מקבלים פניות רבות של מטיילים השואלים מתי כדאי לתכנן את הביקור לאקוודור וגלפגוס ומהי העונה מומלצת ביותר לטיול באיים. התשובה הנפוצה ביותר שלנו היא- מתי שאתם יכולים!

גלגפוס ומדינת אקוודור נמצאים באזור בו מזג האויר והטמפרטורה יחסית דומה לאורך כל חודשי השנה. ישנן שתי עונות בגלגפוס- העונה החמה והגשומה (דצמבר עד מאי) בה כמות המשקעים גדלה, והעונה הקרירה והיבשה (יוני עד נובמבר) בה מעט משקעים יחסית. לכל אחת מעונות יתרונות משלה. לא כדאי לוותר על ביקור באזור בגלל שהתאריכים אינם "מושלמים" והעונה אינה "מתאימה". כל עונה היא מומלצת לטיול באריכפלג וכל תאריך תוכלו לראות את רובם המכריע של בעלי החיים בגלפגוס, ולבלות בטיול נהדר גם באקוודור (למעט יער האמזונס בו מומלץ לטייל בין מאי לאוקטובר).

עמוד זה נכתב עבור אלה המתכננים לטייל בגלפגוס ומחפשים מידע ראשוני לתכנון הטיול. כמוכן, אנחנו מארגנים שייט בגלפגוס וטיולים למטייל העצמאי באקוודור.

מתכננים טיול לגלפגוס ולאקוודור ומחפשים מידע? צפו בסרטון

העונה מומלצת לטיול באיים

מכיוון שאיי גלפאגוס נמצאים ממש על קו המשווה, האזור שלהם הוא חמים ויציב יחסית. אין חלוקה ל-4 עונות כמו בישראל, אלא לשתי עונות מרכזיות- העונה הרטובה והעונה היבשה. הטמפרטורות לא משתנות בצורה קיצונית ומזג האויר מושפע מזרמי הים של האוקיאנוס השקט. משום כך- ניתן ולטייל באיים לאורך כל השנה. אם יש לכם תאריכים קבועים שבהם אתם יכולים לטייל- פשוט הזמינו טיול לתאריכים אלה.

ובכל זאת כמה דגשים לעונות באיים והכוונה לאלו הרוצים להבין איזו עונה מומלצת עבורם:

העונה היבשה והקרירה היותר מיוני ועד נובמבר

זו היא המאופיינת בזרמי ים קרים, והטמפרטורה של המים יורדת מעט. הים מעט גלי יותר (יחסית), המים פחות צלולים לצלילה ושנורקלים וישנם יותר ערפילים בממוצע. מצד שני, זרמי המים הקרים מביאים איתם ברכה לבעלי החיים ולמטיילים- המים מלאים במינרלים ובמזון, דגים רבים מופיעים בארכיפלג, והעופות ויתר בעלי החיים פעילים הרבה יותר. לאלו הרוצים לראות את האלבטרוסים של גלפגוס (באי אספניולה הדרום מזרחי) זוהי העונה המומלצת משום שבזמן זה הם חוזרים לאיים משהות ביבשת. בחודשים אלה כמות משקעים וגדם נמוכה יותר ונעים יותר לטייל רגלית על האיים.

טיול בין איי גלפגוס, כרישי פטיש

העונה הרטובה והחמה- מדצמבר עד מאי

זו עונה מומלצת ביותר לטיול שכולל צלילות ושנורקלים משום שהטמפרטורה של המים נעימה וחמימה והמים צלולים יותר. המשקעים אינם כל כך רבים למרות שזו היא העונה הגשומה יותר, והזרמים של האוקיאנוס השקט רגועים יותר ומאפשרים שייט רגוע, וראות נהדרת לצפיה בדגים גם בשנורקלים באתרים בין האיים.

זו גם העונה של ההזדווגות והרביה- תוכלו לראות טקסי חיזור, של עופות המים הרבים, לצפות באיגואנות מקננות ולראות את נקבות צבי הענק מטילות ביצים.

עונת שיא ועומסי מטיילים

כמות המטיילים הגדולה ביותר בגלפאגוס היא בחודשים יוני עד אוגוסט (קשור גם לחופשות בתי הספר ולזמן הטיול האידאלי בפרו וביער האמזונס). גם חודשי דצמבר וינואר הם עמוסים והספינות מוזמנות הרבה זמן מראש- בשל הכריסטמס. אם החלטתם לטוס לגלאפגוס ולהזמין שייט בין האיים בתאריכים אלו- עשו זאת זמן רב מראש.

לפירוט מורחב על שמונת האיים המרכזיים לחצו על הלינק איי גלפגוס

טיול אל איי גלפגוס, פריגטה הדורה

אולי יעניין אתכם גם

מעוניינים בטיול בהתאמה אישית?

השאירו לנו הודעה

או התקשרו 02-5791791



Array

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

תפריט נגישות

Call Now Button