fbpx

טיולים בסין עם מדריך פרטי

טיולים בסין עם מדריך פרטי הם כמעט הדרך היחידה, בוודאי הנוחה והטובה ביותר לטייל בסין.

לפניכם שאלות ותשובות שיעזרו לכם להבין את אופי ההדרכה בסין, האם כדאי לטייל עם מדריך פרטי, ומה חשוב לדעת לגבי המדריכים המקומיים.

האם אפשר לארגן טיולים בסין ללא מדריך כדי לחסוך עלויות?

אמנם הדרכה פרטית בסין, בעיקר אם זה לזוג בלבד, אינה זולה, ולרוב מצריכה גם מדריך מקומי דובר אנגלית וגם נהג שאינו דובר אנגלית, אך זו כמעט הדרך היחידה לטייל ברוב האזורים.

למטיילים הרגילים לטייל בעצמם ללא מדריכים, כמו במדינות אירופה, בארה"ב, ואפילו באסיה או בדרום אמריקה, נאמר דבר אחד- הכל אפשרי. אבל זה לא פשוט

אם אינכם תרמילאים שמתאכסנים בגסטהאוסים ואמורים לחסוך כל דולר כדי לטייל לכמה שיותר יעדים בכמה שפחות כסף, עדיף שתעשו את הטיול בסין עם מדריך פרטי

מחפשים מידע אחר? חזרו לעמוד הבית של טיולים לסין

מחפשים מידע מרוכז ופשוט על טיולים בסין?
צפו בסרטון

במה עוזר לנו מדריך פרטי בסין?

  • הדבר הטריוויאלי ביותר- להזמין אוכל

האוכל בסין מאוד שונה מהמאכלים שאנחנו מכירים ממסעדות סיניות/אסייתיות. ברוב המסעדות בסין יש תפריט בסינית, וגם אם התפריט באנגלית, לא בטוח שתדעו איזה אוכל להזמין. יש כמובן הרבה מסעדות שמותאמות למערביים עם תפריטים במיוחד בשבילכם, אך המסעדות שאתם באמת רוצים לבקר בהן, בעיקר על הדרך, הן לא תמיד כאלה. מדריך פרטי יוכל להזמין עבורכם גם במסעדות מקומיות ודוכנים שהתיירים קצת מתקשים לקנות בהם, או להמליץ לכם על מנות שסביר להניח שתאהבו (וכדי שלא תזמינו במקרה מנת "טופו מסריח" או "בטן חזיר"). כך גם יהיה לכם יותר קל להזמין רק מנות שאין להן בעיית כשרות, מנות ללא גלוטן, ללא מונוסדיום גלוטומט (כמעט בכל מנה בסין), או מנות צמחוניות.

סיבה מספיק טובה, נכון?

  • תבינו יותר. הרבה יותר

בכל טיול בסין עם מדריך פרטי או בלי מדריך פרטי, תבקרו בארמונות, מקדשים ואתרים סיניים חשובים ונפלאים. לכל אתר היסטוריה רבה, כיתובים על הקירות ועל העמודים, סיבות למה הוקם ולמה עדיין פעיל, ובכלל למה כל כך חשוב לבקר בו. מדריך מקומי הוא הדרך הטובה ביותר לבקר באתרים הכל כך חשובים

קחו לדוגמה את העיר האסורה- הארמון הגדול בעולם, כמעט קילומטר אורכו, מלא חצרות ופגודות, אך ברובו הוא ריק. זאת משום שהוא נבזז על ידי הגנרל צ'אנג קאי שק וחייליו, לפני שברחו עם רוב אוצרות הקיסר מהמהפכה הקומיניסטית לאי שהיום הוא טאיוואן. מדריך פרטי יוכל להפוך את טיול משעמם לעיר האסורה כדי לסמן V, לשעה וחצי שתוכלו ללמוד בה כל כך הרבה על חשיבות הארמון בתרבות הסינית ומה התחולל בו במשך מאות שנים.

  • תלמדו להכיר את המקומיים

להכיר ולהתיידד עם סינים זה דבר לא פשוט משום שרובם אינם דוברים אנגלית, והתרבות שלהם בנויה כך שקשרים בינאישיים נוצרים במשך עשרות שנים, וקשה ליצור היכרות מעמיקה עם אזרחים מקומיים. טיול בסין עם מדריך פרטי יאפשר לכם להכיר את העם הסיני מקרוב, לשאול שאלות, ללמוד, לצחוק, לגלות דברים חדשים, ואולי לאמץ גם חלק מהתפיסות הסיניות לגבי החיים.

  • המדריך הוא כמו העיניים והפה שלכם

רוב הסינים אינם דוברים אנגלית כבר אמרנו? גם חלק מהשילוט הוא בסינית בלבד, בעיקר אם אתם צריכים לעלות על אוטובוס, לקנות מצרכים, לשאול שאלה מוכר ברחוב, או להתמצא במקום מסויים. המדריך שאתכם הוא זה שרואה דברים שאתם לא תראו ולא תדעו שכדאי לחפש, וגם זה שישאל את השאלות בשבילכם וידע להסביר לכם כל דבר. הוא יוכל להתמקח עבורכם, להגיד לכם להיכן כדאי להיכנס או לבקר, כיצד לשמור על הנימוס וכללי ההתנהגות המקומיים, ויעשה את הטיול שלכם לקל ונוח.

  • תצליחו להגיע לכל אתר שתרצו

חלק מהמקומות בסין כל כך מרוחקים שגם טיסה או רכבת אינה מגיעה אפילו קרוב אליהם. במקרים כאלו צריך לארגן הסעה לאתרים, במיוחד באזורים כפריים, אזורים הרריים ואזורי ספר. האופציה של לקחת אוטובוס אינה רלוונטית עבור רוב המטיילים. האוטובוסים המקומיים לעיתים אינם מתאימים למטיילים מערביים (הם בהחלט מעניינים, אך מניסיון שלנו, כדאי לכם להיעזר בעצבי ברזל, ולהיפטר מכל מרכיב של פינוק), והשרות שלהם אינו משולט ומוסבר באנגלית, אלא בסינית בלבד. מה שכן, מדריך יוכל לעזור לכם לעלות ולרדת מאוטובוס מקומי

השכרה של נהג מקומי היא חשובה אך אינה קלה משום שהנהגים הסינים אינם מדברים אנגלית, ובוודאי שלא תוכלו לקבל ממנו הסברים או להיעזר בשירותיו מעבר להסעה. לצערנו בסין לרוב לא מקובל שהמדריך גם נוהג, גם מטעמי ניצול זמן ומציאת חניה, וגם ממניעים לאומיים של מציאת תעסוקה לכל אזרח. לנהוג בעצמכם בסין אין על מה לדבר, משום שאסור לזרים לנהוג ללא רשיון מקומי, ולכן הטיולים בסין מחייבים לרוב מדריך ונהג פרטיים.

ממה המדריכים מתפרנסים? האם חייבים לעבור בחנויות ומסעדות שהמדריך מכיר?

השכר של המדריכים הוא נמוך והרבה פעמים תלוי בעמלות ובטיפים שהם מקבלים. חלק מהטיולים בסין עם מדריך פרטי ניתן להוזיל במעט אם הם עוברים בחנויות בהן המדריכים מקבלים עמלות (גם אם אתם לא קונים בהם דבר). הביקור הוא בדרך כלל של חנות אחת ביום. אנחנו כמעט שלא מארגנים טיולים מסוג שה משום שחיסכון שבהם הוא קטן (כ100-150$ לאדם לטיול של 10 ימים). מצד שני, אם בכל זאת נכנסתם לחנות או מסעדה, אל תבהלו מכך שהמדריך אוכל בחינם או מקבל עמלה קטנה מהמכירה. כמובן אל תלכו שבי אחר מדריכים שירצו שתיכנסו לחנות או מסעדה של חברים שלהם, אם אינכם מעוניינים. אנחנו מיידעים את המדריכים שלנו שאנחנו רוצים את השירות הטוב ביותר למטיילים ולא מעוניינים בטיולי קניות או מסעדות מוזמנות מראש שהמטיילים מחויבים לאכול בהן

האם נקבל מדריך חדש בכל מקום או מדריך אחד שיישאר איתנו לאורך כל הטיול?

מדריכים מקומיים הם ברובם המכריע מקומיים שגרים ומדריכים רק באזור אותו הם מכירים. אמנם זה אומר שבכל מקום יחכה לכם מדריך אחר, אבל יש לזה גם שני יתרונות :

  • המדריך המקומי מכיר את האזור בו הוא חי וגר טוב יותר מכל מדריך אחר שיבוא ממקום אחר בסין. חלקם יוכלו לספר לכם על המשפחות שלהם, היכן הם גרים ואיך הם חיים, ולפעמים אף להכיר לכם משפחה או מכרים. בערים הקטנות כמו יאנגשו או ליג'אנג, המדריכים לעיתים לוקחים את התיירים לביקור בביתם
  • קורים גם מקרים בסין שהמטיילים אינם מתחברים למדריך מסויים. כולנו בני אדם, ולכולנו העדפות, דרישות ואופי שלא תמיד מתאים למדריך שהוזמן לנו. מכיוון שהמדריכים מתחלפים, אם קיבלתם את אותו מדריך לכמה ימים באזור מסויים- תוכלו לבקש מאיתנו להחליפו במידה ואינכם מרוצים ממנו.

שמענו שמדריכי טיולים בסין אינם גמישים. מה עושים אם רוצים לשנות באמצע יום הטיול?

דבר חשוב שכל מי שמזמין טיול בסין עם מדריך פרטי צריך להבין – המדריכים ברובם לא ביקרו בחו"ל ואינם מכירים לעומק את התרבות הישראלית. רובם עובדים בחברה שמשלמת להם משכורת נמוכה, ומכיוון שעל כל משרה בסין יש בערך פי מאה יותר קופצים מאשר בארץ, מאוד קל לאבד את העבודה. בתרבות הסינית צייתנות והליכה בתלם היא ערך, בדיוק כמו שאצלנו יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה היא ערך. לכן כאשר מטיילים רוצים לשנות את המסלול באמצע היום משום שמשעמם להם, או רוצים להוסיף או להוריד אתרים מהביקור, לעתים קשה למדריכים המקומיים להיעתר לבקשתם. אנחנו תמיד מעדכנים את המדריכים והחברות איתן אנחנו עובדים שהמטיילים הישראלים הם גמישים ואוהבים לשנות במידה ומשהו לא מוצא חן בעיניהם. זה עוזר למדריכים להיות קשובים יותר למטיילים שלנו. ויחד עם זאת, חשוב להבין שהסינים ואופי ההעסקה שלהם, ולעיתים גם תפיסת העולם שלהם, מקשים עליהם לעשות שינויים.

ההמלצה שלנו- אם אתם רוצים לשנות אל תוותרו, בקשו מהמדריך שיבקש מהמשרד הראשי לעשות שינוי במידה ומשהו לא עובד, והיו נכונים לשלם מעט יותר במידה ויש הוצאות נלוות. כמובן שמדובר כאן על שינוי ביום מסויים ולא בתוכנית הטיול כולה. ההדרכות, המלונות והתחבורה מוזמנים הרבה זמן מראש ושינוי כרוך בדמי ביטול והזמנה מחדש.

בנוסף לכך, התענגו על השוני בין המדריכים. מדריכים בבייג'ינג יהיו יותר ממלכתיים ומסורתיים מחבריהם בשנגחאי, הפתוחים יותר למערב, ומהירי מחשבה. מדריכים בכפרים ובעיירות ה"קטנות", לדוגמה ביאנגשו, יהיו בדרך כלל פתוחים, יוזמים, משפחתיים ו"פשוטים" יותר מהמדריכים בערים הגדולות, משום שהם חיים באזור כפרי ובחלקם אף הקימו את העסק התיירותי בעצמם או יחד עם משפחתם.

האם יש מדריכים בעברית?

לאחרונה מופיעים ברשת חברות המציאות טיולים עם מדריכים ישראלים דוברי עברית הגרים בסין. הרעיון הוא מצוין ומאפשר למטיילים שהאנגלית שלהם אינה מספיק טובה או שרוצים לדבר עם מדריך עם מנטליות ישראלית, לקבל שירות והסברים ממישהו שמכיר אותם טוב יותר.

אין לנו דבר נגד מדריכים דוברי עברית. היינו רק רוצים שיהיו מדריכים סינים דוברי עברית…

חשוב שתדעו שחובה על כל טיול של תיירים להיות מלווה על ידי מדריך מקומי סיני, בעל תעודה של מדריך טיולים. בכל מדינה בעולם כמעט, במיוחד באסיה, זוהי עברה על החוק להדריך ולהסביר לקבוצת תיירים, ללא ליווי של מדריך מקומי. כך עושים גם הטיולים המאורגנים שלהם מתלווה מדריך מהארץ.

אנחנו איננו מארגנים טיולים בסין עם מדריך ישראלי משום שבכל מקרה צריך להיות איתו מדריך מקומי, וכך העלות היא גבוהה בהרבה. וחוץ מזה- אנחנו מאמינים שהפרנסה צריכה להגיע לאזרחים מקומיים שגם יכולים ללמד אתכם הרבה יותר על התרבות המקומית, וגם מרוויחים הרבה הרבה פחות מהשכר המינימלי בישראל.

כמה טיפ צריך לתת למדריכי טיולים בסין? גם הנהג מקבל טיפ?

אהבתם את המדריך שלכם, תנו לו טיפ יפה. אם אתם זוג, בדרך כלל מקובל לתת כ-100-80 יואן פר מטייל למדריך ליום טיול, וסכום קטן בחצי לנהג. הייתם קבוצה גדולה יותר? נהניתם מאוד?  תוכלו לתת מעט פחות פר מטייל אבל אל תשכחו לפנק את המדריך שלכם. הטיפים הם עיקר הפרנסה שלהם.

מעוניינים בטיול בסין עם מדריך פרטי- צרו איתנו קשר ונוכל לארגן עבורכם טיול פרטי בסין המותאם רק לכם.

איש העולם- טיולים בסין בהתאמה אישית

מעוניינים בטיול בסין עם מדריך פרטי?
איש העולם- המומחים לטיולים בסין

השאירו לנו פרטים ואחד המומחים שלנו יחזור אליכם, או התקשרו אלינו
02-5791-791



Array

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

תפריט נגישות

Call Now Button