fbpx
  • גלפגוס למטייל העצמאי - מסלולי שייט

גלפגוס למטייל העצמאי – מסלולי שייט ולינה על האיים

טיול לגלפגוס – איך לטייל ואיזה מסלול לבחור?

טיול לגלפגוס כדאי לתכנן מראש. אם בחרתם בשייט תצטרכו לבחור יאכטה, מסלול שייט, תאריכי יציאה, סוג החדר (והמחיר). אם אתם רוצים ללון באיים ו"לקפוץ" ביניהם, תוכלו להזמין מלונות בלבד ולשלם עבור השייט והאטרקציות במקום. בכל מקרה- כדאי להתכונן ולתכנן מראש, לקרוא על האיים – מה כל אחד מהם מציע, ולבחור לפי זמן, תקציב ותאריכים.

המידע בעמוד זה מוקדש לכל אלה המחפשים לבקר באיי גלפגוס. אנחנו כמובן מארגנים טיולים לגלפגוס, אבל גם אם החלטתם לטייל בעצמכם- תוכלו להשתמש במידע הרב שאספנו.

מסלולי שייט בגלפגוס לדוגמה

טיול לגלפגוס

מתכננים טיול לגלפגוס ולאקוודור ומחפשים מידע? צפו בסרטון

בהמשך העמוד- הסברים על מסלולי השייט לפי אזורי האיים: מסלול מערבי, מסלול דרום מזרחי, מסלולים במרכז הארכיפלג, ומסלולים של לינה על האיים ו"קפיצה" ביניהם.

עמוד זה מתייחס בתחילה למסלולי השייט ולבסוף לאפשרות של לינה על האיים. למידע נוסף בנוגע למסלולי השייט העיפו מבט במפה, והמשיכו לקרוא. כמובן שהמפה מייצגת מסלולים של חברה אחת, אבל המסלולים של יתר החברות הם דומים, ומשתדלים לעבור באותן נקודות.

לנוחיותכם גם פרסמנו עמוד עם קישורים לאיים המרכזיים של גלפגוס. ישנם עשרות איים ומאות איונים (איים קטנים). השתדלנו להתמקד בפופולריים ביותר. למעבר לעמוד עם הסברים על 8 איי גלפגוס מרכזיים לחצו על הלינק.

לדעתנו, הדרך הקלה והטובה ביותר לבקר באיי גלפגוס היא לשוט ביאכטה או ספינה בין האיים. מומלץ להזמין שייט כמה חודשים מראש, חדר ביאכטה (עד 20 אורחים), או על ספינה גדולה (עד 100 אורחים).

ישנן שתי דרכים לטייל באיי גלפגוס- בשייט או לינה על איים. השייט בין איי גלפגוס מאפשר צפייה בכמה שיותר איים, בעלי חיים ותופעות טבע, והוא כולל הדרכה, ירידה לאיים, ציוד שנורקלים, פנסיון מלא, ואפשרות להשכיר ציוד צלילה. נכון- החוויה אינה זולה, גם לעומת לינה על האיים, אך היא יעילה וממצה יותר. שימו לב שלכל חברת שייט ולכל סירה יש מסלולי שייט משלה, המתחילים משייט של 4 ימים (3 לילות), ומגיעים עד לשלושה שבועות. המסלולים הפופולריים ביותר הם של 5 ימי שייט ו-8 ימי שייט.

שייט בגלפגוס מחיר:

שייט בגלפגוס אינו טיול זול. המחיר של  השייט תלוי ב-3 גורמים עיקריים:

  1. איכות הספינה וגודל החדרים
  2. אורך השייט
  3. רמת החדר הספציפי בסירה עליו שילמתם (בכל סירה כמעט מספר רמות תמחור לפי גודל החדר והמיקום שלו)

מחירים משוערים לאדם, לשייט ביאכטה ברמת First Class (מקביל ל-4 כוכבים ביחס ליתר הסירות):

מחיר 3 לילות שייט, פנסיון מלא והדרכות, (לא כולל טיסה לגלפגוס הלוך חזור מקיטו, ודמי כניסה לשמורת הטבע)

החל מ-1,800$ לאדם בחדר בסיסי ללא חלונות (13-7מ"ר)

החל מ-2,500$ לאדם בחדר טוב עם חלונות גדולים (11-15 מ"ר, ללא מרפסת)

החל מ-3,100$ לאדם בחדר מעולה עם מרפסת (22 מ"ר)

מחיר 4 לילות שייט פנסיון מלא והדרכות, (לא כולל טיסה לגלפגוס הלוך חזור מקיטו, ודמי כניסה לשמורת הטבע)

החל מ- 2,400$ לאדם בחדר בסיסי ללא חלונות (13-7מ"ר)

החל מ-3,350$ לאדם בחדר טוב עם חלונות גדולים (11-15 מ"ר, ללא מרפסת)

החל מ-4,050$ לאדם בחדר מעולה עם מרפסת (22 מ"ר)

לעיתים ניתנות הנחות על מחירים אלה, בהתאם למדיניות חברת הספנות

למחירים אלה יש להוסיף :

  • טיסה מאקוודור לגלפגוס הלוך חזור בעלות של כ450-500$ לאדם
  • דמי כניסה לשמורת הטבע בעלות של 220$ לאדם

באיי גלפגוס פועלים מעל ל-100 כלי שייט המציעים מסלולי שייט, ולינה על הסירה. הספינות הגדולות הן בדרך כלל יציבות ומפנקות יותר. היאכטות הקטנות יותר מתחלקות לפי רמתן- גודל החדרים, איכות הסירה וזמן השקתה, ורמת השירותים (מדורג לפי כוכבים- 5-2 כוכבים).

בנוסף, אלו מכם הרוצים לחסוך בעלות השייט, יוכלו להזמין מלונות על האיים (שלושה איים שניתן ללון בהם), ולצאת לטיולים יומיים על האי בהם הם לנים, ול"קפיצה בין האיים" ("Island Hopping"), טיולים יומיים ו"הסעות" בין האיים, המשתמשים בסירות מנוע קטנות ומהירות. שימו לב שדווקא צורה זו של טיול היא פחות מומלצת לאנשים עם "מחלת ים", משום שהסירות הקטנות והמהירות קופצניות למדי.

לפניכם הסברים על מסלולי השייט וטיול באיי גלפגוס על בסיס לינה על האיים. למידע מסלולי טיול באיי גלפגוס ובאקוודור לחצו על הלינק.

לפירוט מורחב על האיים המרכזיים ואילו בעי חיים ניתן לראות בהם לחצו על הלינק איי גלפגוס

מסלולים מערביים – האי איסבלה והאי פרננדינה

ישנם מספר מסלולים באזור המערבי של איי גלפגוס – לכל כלי שייט מסלול משלו, ולכן אין מסלול אחיד. אלו הבוחרים,להזמין טיול לגלפגוס במסלול המערבי, יזכו לבקר באי הגדול ביותר בגלפגוס – האי איסבלה. זהו אי עם מספר הרי געש, שאורכו כ-100 ק"מ. ישנם מסלולים העוקפים אותו מצפון, וישנם מסלולים המגיעים מדרום. מסלולים אלה ברובם המכריע מבקרים גם באי הסמוך פרננדינה, אי שהוא הר געש, הצעיר ביותר בין איי גלפגוס.

בשייט המערבי תזכו לראות את הקורמורן חסר המעוף, פינגווין גלפגוס (הצפוני ביותר בעולם), נצי גלפגוס, כמויות אדירות של איגואנות ימיות משתזפות בשמש, ואולי אפילו לוויתנים (באזור מפרץ טוגוס או מפרץ אליזבת שבאיסבלה). שני איים אלה ידועים בזכות הקרקע הגעשית היחודית שהשפיעה מאוד על סוגי הצמחיה ובעלי החיים המסוגלים לחיות בהם. כמובן שתצפו גם בציפורים ובעלי חיים רבים המופיעים בכל האיים כמעט- אריות ים רבים, סולות כחולות רגל ועופות ים נוספים, צבי ענק יבשתיים, סרטנים אדומי רגלים, כרישים רבים ועוד.

ישנם גם מסלולי שייט המקיפים את האי איסבלה או עוברים מדרום לאי (שלא כמו במפה העליונה). חלק מכלי השייט עוצרים ביישוב פוארטו וייאמיל שבדרום האי איסבלה, מאפשרים הליכה בין הרי הגעש, וביקור באיזורי השנורקלים שמדרום לפוארטו וייאמיל.

לעיתים השייט למערב הארכיפלג עוצר גם באי סנטיאגו או איים אחרים הקרובים יותר לאי סנטה קרוס. בכל מקרה- השייט המערבי, יעבור באי סנטה קרוס, משום שסמוך לו נמצא שדה התעופה שבאי באלטרה.

מעוניינים בטיול לגלפגוס? צרו איתנו קשר 02-5791791

מסלולי שייט דרום-מזרחיים – האי סן קריסטובל, האי אספניולה והאי פלוריאנה

זהו אחד המסלולים היפים והמיוחדים לטיול לגלפגוס. המסלול הדרומי – מזרחי מתחיל או מסתיים בדרך כלל באי סן קריסטובל בו יש שדה תעופה. באי סן קריסטובל נמצאת גם בירת איי גלפגוס – פוראטו בקריסו מורנו, ובה גם מרכז ההסברה, ומקום בו ניתן לראות גידול של צבי ענק צעירים. בנוסף לטיולי קרקע על האי סן קריסטובל, לא רחוק ממנו נמצא אתר צלילה יפהפה ומפורסם- ליאון דורמידו (נקרא גם קיקר רוק). לא כל כלי השייט העושים את המסלול הדרומי-מזרחי מגיעים למקום זה, חלקם מגיעים כחלק משייט במרכז הארכיפלג.

השייט הדרומי-מזרחי מגיע אל האי אספניולה, הנחשב לאחד היפים ביותר, ומיוחד מאוד בשל אלבטרוס הגלפגוס הבא לקנן באי באפריל, ונשאר עד  לדצמבר בכל שנה. הצוקים היפים מהם ממריאים האלבטרוסים הם מקום מדהים, כמו גם צפייה בזן איגואנות ימיות המעוטרות בצבעים אדום וירוק, הנקראות גם "איגואנות חג המולד".

בהמשך מגיע השייט אל האי הדרומי שנמצא ממערב לאספניולה – האי פלוראינה. אי זה מצטיין בכמות עופות הים הרבים, ובאתר שנקרא "סניף הדואר", בו נהגו מלחים להשאיר דואר ולאסוף דואר של מלחים אחרים. זהו המקום הראשון שהוקם בו ישוב בגלפגוס (ישוב קטן מאוד ופחות פעיל). מצפון לאי תמצאו מקומות נהדרים לשנורקלים באתרי סלע געשי הנמצאים באמצע הים,  כמו "כתר השטן" ואיון צ'מפיון. באתרים אלה ניתן לראות מנטות, כרישים, דגים טרופיים רבים, ואף דולפינים.

ישנם מסלולים מזרחיים שאינם מגיעים לאיים פלוראנה ואספניולה, אבל עוברים במרכז איי גלפגוס. הם יתחילו במרכז, באזור האי סנטה קרוס, וייסתיימו במזרח, באי סן קריסטובל ויטוסו חזרה ממנו. מסלולים אלה יבקרו בדרך כלל באי סנטה פה ובאי פלסה הדרומיים. המסלול המזרחי עובר כמעט תמיד בקיקר רוק/ לאון דורמידו, הסמוך לאי סן קריסטובל ממזרח לו- נקודה נהדרת לצלילה ושנורקלים.

רוצים להזמין שייט בגלפגוס? התקשרו ונעזור לכם 02-5791791

טיול לגלפגוס, מסלולי שייט במרכז הארכיפלג

המסלולים הפופלריים ביותר הם במרכז איי גלפגוס, ההמתחילים ומסיימים באי סנטה קרוס (נוחתים וממריאים משדה התעופה של האי באלטרה, הסמוך לסנטה קרוס).

מסלול זה מאפשר טיולים קצרים של 4 ימים ו-3 לילות על הסירה, ולכן מסלולי השייט הקצרים יתמקדו באזור זה, או באזור האי סן קריסטובל המזרחי, שגם בו יש שדה תעופה. מסלולי השייט הקצרים אינם מאפשרים שייט בין איים מרוחקים.

המסלולים המרכזיים יבקרו לרוב באי סנטה קרוז- במרכז לגידול צבי ענק, ולרוב גם בנסיעה לאזור הרמה של האי. מסביב לאי סנטה קרוס מספר איים קטנים ויפים, דוגמת האי סיימור הצפוני, בו מושבת עופות פריגטה הדורה (הזכרים עם חזה אדם מתנפח ומרשים); האי מוסקרה בו אוכלוסיית אריות הים הגדולה ביותר וניתן לפעמים לראות בו לוויתני אורקה צדים. איים נוספים צמודים לסנטה קרוס:

איי פלאסה הדרומיים בהם אוכלוסייה של איגואנות יבשתיות צהובות ואדומות, וצמחיה יפה ההופכת לאדומה בין יוני לינואר.

האי היפה עם הנוף המפורסם ביותר בין איי גלפגוס הוא האי ברתולומה, הנמצא ממערב לחופי סנטה קרוס, ובו מפרץ יפהפה, וסלע אדיר העולה מן המים.

האי סנטיאגו גם הוא אינו רחוק כל כך מסנטה קרוס, ובו שפע של סלעים ותצורות געשיות, עליהן תראו סרטנים אדומי רגלים מהלכים בסמוך לאיגואנות ימיות, מגוון ציפורים שחיות רק בגלפגוס, ואתרי צלילה מדהימים לחופי האי.

מסלול צפוני

ממרכז הארכיפלג- ישנם מסלולי טיול לגלאפגוס השטים צפונה אל האי היפה חנובסה, בו ניתן לראות סולות אדומות רגל, כמו גם עופות ים אחרים: שחפי זנב סנונית, ינשופי גלאפגוס, יוני גלאפגוס ועוד. ניתן גם לצלול ולשנרקל בחנובסה, ולצפות בכרישי פטיש. מסלול זה בדרך כלל חוזר לטיסה מהאי סנטה קרוס.

טיול מאורגן לאיי גלפגוס
שייט בגלפגוס
שייט בגלפגוס

"קפיצה בין האיים"- טיול לגלפגוס על בסיס לינה במלונות על האיים

המסלול המאפשר לינה במלונות על האיים הוא בעל חסרונות ויתרונות:

היתרון המרכזי הוא לצוללים- בשייט תצטרכו להזמין בדרך כלל שני חלקים של שייט ולצלול במעבר בין חלק אחד לשני. זאת בגלל הזמן הדרוש לצלילה, וגם בגלל ההפרש של הימים הדרוש בין זמן הטיסה לזמן השהייה בלחץ אטמוספרי גבוה של הצלילה. דבר נוסף- בקרבת העיירות המרכזיות, ובמיוחד סמוך לפוארטו ויאמיל שבאי איסבלה (שרוב הספינות אינן מגיעות לעיירה זו) אתרי צלילה מעולים. זה לא אומר שאין אפשרות לצלול ביעדים שבהן הסירות שטות, אבל במקרים אלה זה קל יותר. מצד שני- אלו הרוצים להשקיע את מירב הזמן בצלילה- יזמינו שייט יעודי לכך הנקרא "ספארי צלילה" בגלפגוס – שייט ייחודי של מספר ימים.

יתרון נוסף- מכיוון שהמלונות זולים יותר, והטיול אינו מחייב פנסיון מלא וצוות שלם של עובדים על הסירה. תוכלו ללון בשלושה יישובים- במזרח באי סן קריסטובל (פוארטו באקריסו מורנו), במרכז באי סנטה קרוז, (פוראטו איורה), ובמערב באי איסבלה (פוארטו וייאמיל). המחיר יצא זול יותר, למרות שאנחנו משתדלים להמליץ על לינה באיים במיוחד למטיילים צעירים עם תקציב נמוך, או לאנשים שיורדים משייט ורוצים לבלות באחד האיים זמן נוסף. לדוגמה, מטיילים שעשו שייט מערבי לאיסלה איסבלה, ורוצים לסיים באי המזרחי סן קריסטובל, ו"לקפוץ" לאיסלה אספוניולה.

החסרון- הטיולים היומיים היוצאים מהיישובים אל האתרים, משתמשים בסירות קופצניות, והשייט מצריך הרבה פעמים זמן רב. זה מאפשר לעיתים שהות קצרה יותר באתרים מרוחקים. לדוגמה- שייט בין איי גלפגוס המזרחיים, האי סן קריסטובל והאי אספניולה, עורך לפחות שעתיים לכל כיוון. זה אומר ש-4 שעות מהטיול היומי מוקדשות לשייט, משום שצריך לשוב וללון בסן קריסטובל.

בנוסף- הטיולים ה"קופצים" בין האיים- אינם יכולים להגיע למקומות מרוחקים בגלל מגבלת הזמן- דבר שאינו מהווה בעיה בטיול המבוסס על לינה על כלי השייט.

ובכל זאת- תוכלו להינות במסלול המבוסס על לינה על האיים, ולבקר במזרח ובמערב יחד- מה שאף טיול שייט של 8 ימים או פחות אינו עושה. הקדישו יותר זמן לטיולים יבשתיים, ותוכלו גם ליהנות מהליכות ללוע הרי געש ואף מרכיבה על סוסים באי איסבלה. באי איסבלה תוכלו גם לצאת מפוארטו וייאמיל לשנורקלים וביקור באתרים כמו Las Tintoreras בו ניתן לראות כרישי שונית, פינגווני גלאפגוס, צבים ימיים ועוד. אלו אתרים שרוב מסלולי השייט אינם מבקרים בהם.

היכנסו ללינק למסלול טיול באקוודור וגלפגוס המבוסס על לינה במלונות על האיים

אולי יעניין אתכם גם

מעוניינים בטיול בהתאמה אישית לגלפגוס?

השאירו לנו הודעה

או התקשרו 02-5791791



Array

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

תפריט נגישות

Call Now Button