fbpx

טיול לסין – מידע למה להתכונן

טיול לסין – מה בדף זה:

שפה ודת

כסף ועלויות

חשמל

אוכל סיני

בניית טיול לסין

מתי לטייל בסין

שפה

פוטונגחואה Putonghua “השפה העממית”, המנדרינית, היא השפה הרשמית בכל רחבי סין. רוב האנשים מבינים אותה, ולומדים אותה בבית הספר. המנדרינית היא השפה המבוססת על הניב הצפוני, וברוב חלקה הצפוני של סין זו השפה היחידה. בחלקים רבים בסין קיים גם ניב מקומי, דוגמת השאנגחנזית, קנטונזית, סצ’ואנית ועוד. בסין מוכרזים 56 מיעוטים מוכרים על-ידי הממשל, וקיימים עוד מיעוטים נוספים שלרובם שפה משלהם.

הכתב הסיני עבר מהפכה עם עליית הקומוניסטים והיום רוב הסימניות הסיניות פשוטות בהרבה מאשר הסימנים המסורתיים אשר עדיין נהוגים בהונג קונג ובטאיוון, ובשימוש ביפן ובקוריאה.

כמעט כל סימניה סינית מורכבת מחלק עם משמעות, וחלק פונטי המרמז על הצליל וההברה של הסימן. כל סימניה סינית היא בעלת משמעות, ונהגית כהברה יחידה עם אינטונציה ספציפית (בשפה הסינית קיימים 4-5 טונים לכל הגיה), כאשר רוב המילים מורכבות משתי סימניות, זאת אומרת, שתי הברות.

שמות סינים

שמותיהם של הסינים מורכבים על פי רוב מ-3 סימניות, כשהסימנייה הראשונה היא שם המשפחה, והשתים הנוספות הם שמו הפרטי של האדם. לפיכך שמו הפרטי של מאו דזה דונג- היה דזה דונג, ושם המשפחה הוא מאו (פרווה בסינית). הסינים מעדיפים להיקרא בשמם המלא כולל שם המשפחה בהתחלה, ונשים אינן מחליפות את שם משפחתם עם הנישואין.

סינים רבים מחליפים את שמם במהלך חייהם, כאשר הם בוחרים לעצמם שם עם משמעות הולמת לפי מקצועם או מעמדם.

אחד הדברים המעניינים ביותר בשמות הסינים הוא העובדה שישנם רק כ-400 שמות משפחה בסין (במקור היו רק 100 שמות משפחה), כשהנפוצים ביותר במדינה (ובעולם כולו) הם ג’אנג/זאנג Zhang, וואנג Wang ו-לי Li. כל אחד מהשמות האלה לבדו מהווה 17-13 אחוז משמות המשפחה באוכלוסייה.

דת

בגלל השלטון הקומוניסטי ישנה הפרדה מוחלטת בין דת למדינה ורוב הסינים אינם שייכים לדת מסוימת אלא אתאיסטים. בעבר היה מקובל בסין פולחן האבות שבו בכל בית היו לוחות עם שמות האבות הקדומים של המשפחה, ואנשים היו מתפללים או עושים מחוות כלפיהם. מנהגים אלה נמצאים עדיין עמוק בתרבות הסינית.

עם השנים הושפעו הסינים מתרבויות זרות, וכיבושים שהביאו את דת הבודהיזים. כ20% מהסינים מגדירים עצמם בודהיסטים, ופוקדים את המקדשים הרבים במדינה בעתות חג ושמחה.

ישנם גם שבטי מיעוטים המאמינים בדתות אנימיסטיות שונות

מטבע

רן מין בי Renminbi (מטבע העם) או יואן Yuan בשמו הפחות רשמי. הסינים פשוט אומרים קואיי Kuai . ערכו נשלט על ידי הממשלה וכיום הוא צמוד לדולר לפי 7-6.8 לדולר (2019). בטיולים בסין עדיף להצטייד מראש בכף סיני. שימו לב שהשטר הגבוה ביותר הוא של 100 יואן

טיול לסין – עלויות

סין היא מדינה זולה בכל הקשור לאוכל, מוצרים בסיסים ותחבורה ציבורית. רוב הסינים מרוויחים הרבה פחות מ1,000$ לחודש, ומחוץ לערים הגדולות המחירים של המסעדות והשתיה אינם יקרים.

מצד שני, הטיולים בסין אינם זולים בגלל שלוש סיבות- מרחקים, הצורך במדריך צמוד ודמי כניסה.

המרחקים העצומים מכריחים להכליל כמעט בכל הטיולים בסין טיסה או לכל הפחות רכבת בין האתרים. כרטיסי רכבת מהירה מגיעים למחירים של כרטיסי טיסה ואף יותר מהם, וגם הם מצריכים הסעה אל תחנת הרכבת וממנה.

מכיוון שרובם המוחלט של הסינים אינו דובר אנגלית והשילוט הוא בסינית, עדיף לטייל עם מדריך צמוד, אשר משכורתם עולה עם עליית רמת החיים בסין.

בנוסף- בכל אתר בסין יש דמי כניסה המשתנים מדולר אחד ל20 דולר לאדם, לכל אתר. הנחמה היא שגם הסינים עצמם צריכים לשלם דמי כניסה, בדיוק כמוכם.

עלות המלונות בטיולים בסין היא גורם חשוב- אל תזמינו מלונות זולים מידי ובדקו אותם באינטרנט. בסין התמורה היא לפי התשלום, וככלל אצבע- ככל שתשלמו יותר תקבלו יותר.

טיפים

המדריכים והנהגים בטיולים בסין מסתמכים על טיפים ומשכורתם נמוכה מאוד. בגלל זה גם מקובל לעצור בחנויות עמלה המתגמלות את המדריכים על כל קנייה. מקובל לתת טיפ של 10-15 דולר ליום טיול למדריך (לקבוצה של 2-6 אנשים), וכחצי מזה לנהג.

במסעדות לא נהוג להשאיר טיפ.

חשמל

השקעים בסין הם לעיתים כמו בישראל- שני חורים עגולים (מתח 220 וולט), ולעיתים שני חורים שטוחים כמו בארה”ב או שלושה חורים שטוחים. המתח הוא אותו הדבר בכל המדינה.

בהונג קונג המתח גם הוא 220 וולט והשקעים כמו באנגליה.

אוכל

האוכל הסיני הוא מגוון וראוי לאתר בפני עצמו. הטעמים והמאכלים יהיו שונים מאוד ממה שהכרתם בארץ או בכל מסעדה סינית ממוצעת בעולם.

ראשית, לכל אזור מטבח משלו המבוסס על החקלאות ובעלי החיים שניתן לגדל בו. בדרום מקובל לאכול יותר אורז, ובצפון אטריות, למרות שהיום עם המודרניזציה תמצאו את שניהם בכל מקום.

רוב המנות העיקריות בסין הן מנות המוקפצות המשלבות ירקות ובשר. תתפלאו לגלות שהסינים אוכלים מאכלים שבהם הרבה מאוד שמן. מצד שני- לא תהיה לכם בעיה להיות צמחוניים, ואף תכירו ירקות שלא שמעתם אליהם לפניכן.

בנוגע לבשר- כאשר סינים מתכוונים לבשר- זה בדרך כלל לבשר חזיר, הזול יותר מבקר. אין בעיה להזמין מנות עוף ודגים, וגם בשר בקר. שומרי הכשרות יצטרכו להיצמד למנות הצמחוניות (למרות שגם הן וגם המנות הבשריות הוקפצו באותו ווק), או להסתפק במנות מאודות או מבושלות דוגמת כיסונים ולחם מאודה שבחלקם אין בשר. בסופרמרקטים ניתן למצוא משקאות קלים וחטיפים מוכרים, כמו גם פירות רבים.

אלה מכם שנמאס להם מהאוכל המקומי יכולים להתנחם בעובדה שבכל פינה בערים הגדולות ניתן למצוא סניף של מקדונלד’ס או KFC, ואפילו סטארבאקס.

אחת האטרקציות בטיולים בסין היא להזמין אוכל במסעדה. אם הגעתם למסעדה ואינכם יודעים מה להזמין והתפריט הוא בסינית, הסתכלו מה אחרים הזמינו והצביעו על המנה שאהבתם כדי שהמלצרים יבינו.

אל תפספסו את ארוחת ברווז בייג’ינג (ברווז צלוי המוגש כחתיכות דקות עם אפיפיות, רוטב חרובים וירקות רעננים). בהונג קונג תוכלו להתענג על הדים סאם המקומי בבוקר (לרוב לא כשר), ומהמטבחים הקנטונזי, ההודי, התאילנדי והפיליפיני. בשאנגחאי הכיסונים המבושלים במרק הם מעדן, ובסצ’ואן תגלו שכל המנות דומות ליתר סין רק חריפות יותר. עוד מטבח נפלא הוא המטבח הצמחוני שהנזירים מבשלים בחלק מהמקדשים (או במסעדות בערים הגדולות) – לא תאמינו שה”בשר” ו”העוף” עשויים טופו ופטריות.

יש עוד הרבה מאכלים שכדאי לנסות- תוכלו לדבר איתנו לפני צאתכם לטיול.

תכנון טיול לסין

בתכנון הטיול חשוב לדעת לפני כן כמה דברים:

א. מתי תרצו לנסוע- לפי התאריכים תדעו האם זו עונת שיא שבה כל הסינים מטיילים, ולהיכן אפשר לטייל.

ב. מה עלות הטיסות מהארץ- המחירים נעים בין 600$ לטיסה הלוך חזור לבייג’ינג, ל1500$ ויותר לטיסות בתקופות העמוסות ביותר. השתדלו להזמין זמן רב מראש

ג. מה התקציב שלכם ולאן תרצו לטייל- ישנם מחוזות בסין שגם הטיסה וגם הטיול בהם יקרים, דוגמת יונאן, חלקים בסצ’ואן ומחוזות מרוחקים בהם עלות השירותים היא גבוהה יותר בגלל המחסור בתשתית.

ד. טיסות הפנים- גורם חשוב ביותר בתכנון טיולים בסין הוא לדעת מהיכן ולהיכן טסים, מה המרחק לשדה התעופה, ובאיזה שעות יש טיסות. זאת כדי שתוכלו למקסם את ימי הטיול ולא תצטרכו לבזבז זמן במעברים בדקו האם יש טיסה ממקום למקום בטיול.

האם טיול לסין מתאים לי

סין היא מדינה יוצאת דופן אשר מתאימה למטיילים המחפשים חוויה של תרבות, נוף ועוצמה של מדינה שאין כמותה בעולם. הסינים חביבים ומקבלי פנים, למרות שמעטים מדברים אנגלית שוטפת.

בסין ערים מעניינות, למרות שברובן החלקים המודרניים השתלטו על הנוף העירוני. התרבות מרתקת, הנופים הם מהיפים והמיוחדים על כדור הארץ, והאוכל מגוון וייחודי

יש בסין אטרקציות רבות לילדים אשר יוכלו לחוות מקום מלא אתרים יוצאי דופן ומראות חדשים, אך השתדלו להימנע מפארקי השעשועים הסינים.

לחובבי החופים- השתדלו להתמקד באי האיי-נאן או בחופים של מדינות אחרות במזרח אסיה

מזג אוויר ועונה מומלצת של טיול לסין –

הזמן הטוב ביותר לטיולים בסין הוא אפריל-מאי, לאחר שהחלק הצפוני יצא מתרדמת החורף הקרה, ורוחות מרץ ניקו את האויר. זמן טוב נוסף הוא ספטמבר-אוקטובר, לאחר הגשמים של הקיץ וסוף ערפילי הלחות, לקראת השלכת ושינוי הצבעים של העלים בעיקר באזורים המערביים.

ניתן גם לטייל בקיץ- רק זיכרו שגם האזור הצפוני של בייג’ינג מגיע לטמפרטורות של 30 מעלות ומזג האויר הוא לרוב אביך ולח. בחורף כדאי להתמקד בדרום החם של סין, לא להתקרב לאזורים הגבוהים של יונאן והרמה הטיבטית, ואולי לבקר בפסטיבל הקרח של חארבין שבצפון המדינה.

תאריכים עמוסים

ישנם שני מועדים עמוסים ביותר לטיולים בסין, בהם כל הסינים יוצאים לחופש, האתרים ואמצעי התחבורה עמוסים, וכדאי להימנע מטיול בזמנים אלה.

המועד הראשון הוא ראש השנה הסיני אשר יוצא בין סוף ינואר לאמצע פברואר. החופשה היא באורך של כשבוע ומעט יותר

התאריך השני הוא הראשון באוקטובר- יום הרפובליקה. הסינים יוצאים לחופש בדרך כלל בימים שלפני וחוזרים כשבוע לאחר מכן

גם האחד במאי- חג הפועלים הוא יום חופש אך החופשה בו היא קצרה.

אם אין לכם זמן אחר לטייל בסין מלבד מועדים אלה, הביאו עמכם הרבה סבלנות, ומצד שני תוכלו להכיר את ההוויה הסינית במלואה.

מחפשים עוד מידע? חיזרו לעמוד הראשי של טיולים לסין

רוצים לדעת איך עובדים טיול לסין לנוסע העצמאי?

צפו בסרטון

מתכננים טיול בסין?
רוצים שנארגן את הטיול עבורכם?
איש העולם- המומחים לטיולים בסין

השאירו לנו פרטים ואחד המומחים שלנו יחזור אליכם, או התקשרו אלינו
02-5791-791



Array

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

תפריט נגישות

Call Now Button