fbpx
  • גלפגוס - האי פלוראנה

    By Muggmag at German Wikipedia - Own work, Copyrighted free use, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=5794740

גלפגוס – האי פלוראנה

מאת putneymark – originally posted to Flickr as waved albatross Espanola Punta Suarez, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=3896506

By David Berkowitz – https://www.flickr.com/photos/davidberkowitz/4871360698/in/photostream, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=15217044

 האי פלוראנה  Isla Floreana

פלוראנה הוא אי ששטחו 173 קילומטרים רבועים, והוא מגיע לגובה של 640 מטרים מעל פני הים. הוא נקרא על שמו של הנשיא הראשון של אקוודור, שבתקופתו השתלטה אקוודור על הארכיפלג גלפגוס.

האי פלוראנה הוא מהראשונים באיי גלפגוס שבהם התיישבו בני אדם, ומשום כך ההיסטוריה האנושית שלו מפותחת יותר משל איים אחרים. מבחינת בעלי חיים, באי ניתן למצוא עופות פלמינגו ורודים המקננים במקום, כמו גם צבי ים ירוקים. האיונים שמצפון לאי, נחשבים למקום הטוב ביותר בגלפגוס לשנרקל.

לפניכם הסברים על האתרים באי פלוראנה. למידע נוסף על הטיול בין איי גלפגוס ואקוודור ליחצו על הלינק.

מפה של דרום ומזרח איי גלפגוס והאי פלוראנה

גלפגוס דרום ומזרח

מתכננים טיול אקוודור ואיי גלפגוס ומחפשים מידע? צפו בסרטון

נקודות עניין  העיקריות באי פלוראנה:

נקודת קורמורן Cormorant Point

בקורמורן פוינט תמצאו לגונה גדולה ובה עופות פלמינגו. תמירונים וברווזים. החופים באי זה הם יחודיים ביותר. "החוף הירוק" נקרא כך בשל צבעו הירוק, שמקורו באחוז גבוה של גבישים מחצב באוליבין, ו"חוף ארבעת החולות" מורכב משיירים של אלמוגים לבנים.

"נקודת מבט של הברונית" Baroness Viewing Point

מקום עם צוקים יפים ונוף נהדר. לפי האגדה/היסטוריה נהוג לספר על ברונית מפונקת שהיתה בין המתיישבים הראשונים,  שחיה במקום עם שלושת אהוביה. האגדות מספרות גם על תעלומת רצח מיסתורית. במקום שבילי הליכה קלים המאפשרים היכרות עם החי והצומח של פלוריאנה.

טיול איי גלפגוס, פלמינגו

מפרץ סניף הדואר Post Office Bay

במאה ה -18 הציבו ציידי לווייתנים שעברו באיי גלפגוס, חבית עץ ששימשה כתיבת דואר לא רשמית, על האי פלוריאנה. המסורת נמשכת גם היום, כאשר המבקרים משאירים גלויות בתוך החבית, ולוקחים הביתה דואר שהושאר למסירה.

איון צ'מפיון Champion Islet

איון צ'מפיון, הקרוי על שמו של צייד הלוויתנים אנדרו צ'מפיון, הוא אי קטן הממוקם ממש מחוץ לחוף הצפוני של האי פלוראנה. הוא הנחשב לאחד המקומות היפים ביותר בגלפגוס, במיוחד עבור חובבי השנורקלים והצלילה, ומספק הזדמנות מצוינת לצפייה בדולפינים.

אסילו דה לה פז Asilo de la Paz

Asilo de la Paz "גן עדן של שלום" הוא אתר בעל חשיבות היסטורית הממוקם בקצה גבעה בגובה של 450 מטרים מעל פני הים. האתר ממוקם 8 ק"מ מהיישוב הקטנטן שבאי- פוארטו ולסקו איברה. מהעיירה מוביל השביל אל הפסגה דרך יער עצי סקלסיה Scalesia ובדרך ניתן לראות מכלאה של צבי גלפגוס ענקיים שהובאו מהאי סן קריסטובל. במקום תמצאו מערות בהן שהו חלק המתיישבים הראשונים באי פלוריאנה, וסמוך להם גם מעיין מים מתוקים.

כתר השטן Devil's Crown

קבוצת סלעים הנמצאים סמוך לחוף הצפוני של האי פלוראנה, הם בעצם מכתש וולקני שנחשב לאחד מאתרי השנורקלים הטובים ביותר בגלפגוס. הצדדים הצפוני והדרומי של המכתש, שנשחק על ידי הגלים, נשארו עדיין מעל פני הים. שונית האלמוגים במרכז המכתש היא בית גידול מושלם למינים רבים של בעלי חיים ימיים. תוכלו לשנרקל וליהנות גם מהזרמים העוברים ב"כתר" ונותנים תחושה מיוחדת. במקום ניתן לראות כרישים רבים, מנטות (Rays), ודגים טרופים רבים.

אולי יעניין אתכם גם

מעוניינים בטיול בהתאמה אישית?

השאירו לנו הודעה

או התקשרו 02-5791791



Array

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

תפריט נגישות

Call Now Button