fbpx
  • גלפגוס - האי סנטיאגו

    By Boberger - self-made. Photo: Bengt Oberger., CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=2551817

גלפגוס – האי סנטיאגו

By Boberger – self-made. Photo: Bengt Oberger., CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=2551817

 האי סנטיאגו Isla Santiago

האי סנטיאגו המורכב משני הרי געש, חולש על שטח של 585 קמ"ר. הנקודה הגבוהה באי היא פסגת הר געש בגובה של 907 מטרים מעל לפני הים. תצורות הסלע באי, שנוצרו מזרמי הלבה, הם בחלקם מלפני 750,000 שנה.

באי סנטיאגו רצועת אדמה צרה ותלולה, המספקת נוף יפהפה של צוקים וסלעים בהן שוכנים מאות עופות מים. במהלך המאות ה -17 וה -18 השתמשו פיראטים באתר זה לתחזוקת ספינותיהם, ולאספקה של מים, בשר ועצי הסקה.

באי תמצאו מגוון רחב של בעלי חיים המיוחדים לגלפגוס, כמו גם מינים פולשים שהגיעו על ידי בני האדם. באי חיים איגואנות ימיות, אריות ודובי ים, צבי גלפגוס ענקיים, צבי ים, עופות פלמינגו, סרטנים ממגוון מינים, וגם דולפינים וכרישים רבים. במחלקת הציפורים תמצאו באי פרושי דרווין (פינקים) ועקב גלפגוס (עוף דורס). מצד שני חיים בו גם עיזים וחזירים שגרמו נזק לאוכלוסיית בעלי החיים האנדמיים.

לפניכם הסברים על האתרים באי סנטיאגו. למידע נוסף על הטיול בין איי גלפגוס ואקוודור ליחצו על הלינק.

מפה של מרכז ומערב איי גלפגוס והאי סנטה קרוס

גלפגוס מרכז ומערב

מתכננים טיול אקוודור ואיי גלפגוס ומחפשים מידע? צפו בסרטון

נקודות עניין  העיקריות באי סנטיאגו:

שימו לב שמסלולי השייט והטיולים אינם מכסים את כל האתרים באי, ואלו שעוברים באי סנטיאגו מבקרים בחלקם, לפי תוכנית השייט.

נמל אגאס Puerto Egas

פוארטו אגאס, הידוע גם בשם מפרץ ג'יימס, הוא הנקודה הטובה באי לצפות בבעלי החיים. זהו ביתם של נצי גלפגוס הסקרנים ולטאות הלבה המהירות. שביל העובר לאורך קו החוף, מוביל אל בריכות מי ים מדהימות, המתמלאות בשעת גאות. כאן תמצאו אריות/דובי ים פרוותים של גלפגוס "משתזפים", איגואנות ימיות מתחממות בשמש, בשעה שאיגואנות יבשתיות מתרוצצות וניזונות מאצות. סרטני סלעים אדומים הולכים בין הסלעים ומהווים סעודה לעופות המים. זהו גם אתר שנורקלים וצלילה נהדר בזכות מגוון הדגים הטרופים החיים לאורך החוף, כרישי שונית, מנטות (Rays), ותצורות סלע תת ימיות יפות.

 מפרץ סאליבן Sullivan Bay

מפרץ בו ניתן לראות ממצאים גאולוגיים וגעשיים כמו זרמי לבה שחורה עם בועות ומאובנים של גזעי עצים. ניתן למצוא בו צמחיה בת 100 שנים שהצליחה לגדול מאז ההתפרצות האחרונה של הר הגעש. בקרבת מקום משתרעים שני אזורי חוף שבהם צבים מטילים את ביציהם.

מפרץ הפיראטים Buccaneer Cove

מפרץ זה הוא עדות לעובדה שהאי סנטיאגו היה בעבר מקום מפלט עבור שודדי ים בריטים. פיראטים אלה היו עוגנים במפרץ המוגן כדי לבצע תיקונים ולהצטייד בבשר צבים בין היתר. הצוקים התלולים, בהם מאות עופות ים היושבים אל מול חוף החול האדום כהה, הן אתר יפהפה.

"הכובע הסיני" Chinese Hat / Sombrero Chino

אי קטן זה הנמצא בסמוך לחוף הדרום-מזרחי של האי סנטיאגו, קיבל את שמו מהצורה המיוחדת של פסגת האי. זהו מקום נהדר להכיר תצורות גיאולוגיות רבות כמו צינורות לבה וזרמי לבה.

חוף אספומילה Espumilla Beach

חוף אספומילה הוא מקום פופולרי עבור איגואנות ימיות וסרטנים אדומי רגליים. הסרטנים מושכים את האנפות, שיחד הם מבצעים ריקוד  של טורף מול נטרף. במקום שפע של בעלי חיים ימיים, כולל תמנונים, צלופחי מוריי וכרישים, והוא מקום מומלץ מאוד לשנורקלים.

איון אלבני Albany Islet

קיר סלע משופע עם סלעים זקורים ונקיקים שנהדר לחקור. אם יתמזל מזלכם, תוכלו לצפות בדג העטלף אדום השפתיים המרהיב. במים תוכלו גם לראות חשופיות ים-נמריות צבעוניות, מנטות זהובות (golden eagle rays), וסרטנים זפרגליים (barnacles). 

סלעי בני הדודים Cousins Rocks

מקום מעולה לצלילת מתקדמים. במקום לוחיות סלע משופעות וחומה סלעית הנופלת למעמקים עמוק יותר משהעין יכולה לראות. תוכלו לראות פה סוסני ים, תמנונים, אלמוגים שחורים של גלאפגוס, דגי צפרדע, כרישי פטיש וכרישי גלפגוס. באתר תוכלו לחוות מראות מדהימים כאשר אתם צוללים כשמנטות שוחות מתחתיכם, צבי ים מעליכם, סוסי ים בתוך האלמוגים, ואריות ים משחקים בין בועות האויר שלכם!

אולי יעניין אתכם גם

מעוניינים בטיול בהתאמה אישית?

השאירו לנו הודעה

או התקשרו 02-5791791



Array

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

תפריט נגישות

Call Now Button