fbpx
  • גלפגוס - האי סנטה קרוס

גלפגוס – האי סנטה קרוס

 האי סנטה קרוס  Isla Santa Cruz

האי סנטה קרוס הוא השני בגודלו בין איי גלאפגוס. שטחו של האי הוא 986 קמ"ר והוא מגיע לגובה של 864 מטרים מעל פני הים. האי ממוקם במרכזו של ארכיפלג ובירתו – פוארטו איורה, היא היישוב הגדול ביותר בגלפגוס.  מצפון לאי סנטה קרוס נמצא האי בלטרה, המשמש כשדה התעופה המרכזי של איי גלפאגוס, יחד עם שדה התעופה של האי סן קריסטובל. חלק גדול מהממבקרים נוחתים בשדה התעופה ועוברים לטייל באי סנטה קרוס, ומשם עולים לסירות לשייט באיים.

סנטה קרוז הוא בעצם הר געש רדום כמו רבים מאיי גלפגוס. הוא האי היחיד עם שישה אזורי צמחיה שונים ותוכלו לצפות בו במגוון בעלי חיים, להינות מנופים מיוחדים ולצאת לצלילות באזור.

לפניכם הסברים על האתרים באי סנטה קרוס. למידע נוסף על הטיול בין איי גלפגוס ואקוודור ליחצו על הלינק.

מפה של מרכז ומערב איי גלפגוס והאי סנטה קרוס

גלפגוס מרכז ומערב

מתכננים טיול אקוודור ואיי גלפגוס ומחפשים מידע? צפו בסרטון

נקודות עניין  העיקריות באי סנטה קרוס:

שימו לב שמסלולי השייט והטיולים אינם מכסים את כל האתרים באי, ואלו שעוברים באי סנטה קרוס מבקרים בחלקם, לפי תוכנית השייט.

פוארטו איורה Puerto Ayora

העיירה פוארטו איורה היא בעצם המרכז הכלכלי של איי גלפגוס. תמצאו בה מלונות, מסעדות, חנויות, מועדונים וברים, וסוכנויות טיולים. המפרץ עליו יושבת העיירה הוא מקום טוב לצפות בשקנאים חומים, חתולי ים מוזהבים, איגואנות ימיות, אנפות, שחפי לבה, ציפורי פריגטה הדורה, אריות ים, ומספר גדול של סולות כחולות רגליים.

חוף באצ'ס Las Bachas

לאס באצ'אס הוא חוף רחצה, השוכן בצד הצפוני של האי סנטה קרוס. ניתן לראות בו את המזח הצף, אחד השרידים לנוכחות ארצות הברית במקום, בעת מלחמת העולם השנייה. בחוף ניתן לראות לראות פלמינגו, סרטן סלעים אדום, סרטן נזירי המוצא מחסה בצדפות, וציפורי חוף דוגמת סייפנים שחורי צוואר וחרמשון קטן. צבי ים מקננים מעבר לחוף.

מפרץ הצב השחור Black Turtle Cove

מפרץ הממוקם בחלק הצפוני של סנטה קרוס. המפרצון מוקף בצמחי מנגרובים והוא נגיש רק על ידי סירה. המפרץ הרדוד הוא מקלט עבור בעלי חיים ימיים צעירים דוגמת כרישי פטיש צעירים. לרוב תמצאו כאן גם כרישים שחורי ולבני קצוות, צבי ים, ומגוון מנטות/טריגונים (Rays- דגים ממשפחת דגי הסחוס השטוחים).

גבעת הדרקון Dragon Hill

ממוקם בצפון האי, זהו הוא אחד ממהאתרים האחרונים שהפכו רק לאחרונה לנגישים לתיירים. באתר תוכלו ללכת באחד ממסלולי ההליכה הארוכים בארכיפלג, העובר לאורך חוף ים ועולה לתצפית על הלגונה בה ניתן למצוא ציפורי פלמינגו, ברווז חד-זנב, ואיגואנות יבשתיות המקננות במקום. תוכלו גם למצוא פה עצי פאלו סנטו ויער קקטוסים יפה.
מנהרות לבה

איון עדן Eden Islet

חרוט של טוף געשי הנמצא מול החוף המערבי של סנטה קרוס. האיון מציע למבקרים הזדמנות נהדרת לראות מגוון רב של בעלי חיים, הן על החוף והן מתחת למים. בשנירקול מסביב תמצאו להקות ענק של דגיגים טרופים, וכרישי שונית. על החוף ניתן לראות סולות נאסקה לבנות וסולות כחולות רגליים.

מפרץ טורטוגה Tortuga Bay

החוף הלבן של מפרץ טורטוגה קיבל את שמו בגלל צבי הים השחורים שמטילים את ביציהם במקום. מינים אחרים שניתן לראות במפרץ כוללים כריש לבן קצוות ואיגואנות ימיות. בלגונת מי המלח שמאחורי המנגרובים לעתים קרובות ניתן לראות גם פלמינגו. המפרץ נהדר לשחיה רגועה ולצפייה בבעלי החיים.

תחנת צ'ארלס דארווין / מרכז גידול פאוסטו ללרנה

בתחנת המחקר של צ'ארלס דארווין, אשר היה החוקר שכתב את תורת האבולוציה לפי תצפיותיו על המינים בארכיפלג,  נמצאים צבי הענק המפורסמים של גלפגוס. במקום תראו צבים בשבי, מצאצאים קטנים בגודל של 3 סנטימטרים, ועד לפרטים בוגרים המגיעים לגובה של מטר וחצי. תתי מין של הצב הענק יכולים להתרבות אחד עם השני. הצבים הגדולים במרכז רגילים לבני אדם ונוהגים להוציא את ראשם ולאפשר הזדמנות צילום נהדרות. הצבים הצעירים שבקעו במקום מוחזקים עד גיל ארבע שנים, ומשוחררים כאשר הם חזקים מספיק כדי לשרוד בעצמם.

מנהרות הלבה

מחילות אלה נוצרו כשהחלק החיצוני של לבה מותכת שזרמה במקום התמצקה, אך המגמה הנוזלית שבתוך הלבה המשיכה לזרום, והותירה אחריה שורה של מנהרות חלולות. מבקרים במקום יכולים ללכת בערוצים התת-קרקעיים אשר מגיעים ליותר מקילומטר אורך. במקום גם שוכנות תנשמות לבנות.

סרו מסה Cerro Mesa

הר המתנשא לגובה של 490 מטרים מעל פני הים, סרו מסה מספק נוף מרשים של הארכיפלג. זהו מקום מצוין לצפות במספר רב של צמחים אנדמיים (נמצאים רק באזור זה), כמו גם עד 7 מינים של פינקים, וחטפית אדומה Vermillion Flycatcher (ציפור שיר יפה ואדומה הניזונה מלכידת זבובים וחרקים מעופפים). האזור מאופיין במזג אויר לח הבא לביטוי בטפטוף מתמשך ('la garúa') הנופל אופקית לאורך 8 חודשים בשנה. הצד המערבי של הההר כולל את המכתש הגדול ביותר בסנטה קרוז.

חוף גראפטרו  Garrapatero Beach

חוף חולי מדהים מוקף בצמחיה של מנגרובים וממוקם בצד הצפוני של סנטה קרוס. מאחורי  El Garrapatero נמצא אגם מים מתוקים שהוא ביתם של פלמינגו, אנפות, תמירונים וציפורי חוף אחרות. מי הטורקיז היפים מספקים הזדמנות נהדרת לשחייה ושנירקול.

הרמה Highlands

ניתן להגיע לאזור הגבוה של האי באוטובוס מפוארטו איורה. הרמה של סנטה קרוס הם אזור ירוק עד, השונה להפליא מהשטח היבש כל כך שבאיים היבשים והנמוכים יותר בגלפגוס. הצמחייה הדומיננטית ברמה היא יער עצי סקלזיה

Scalesia היוצרים את הצבע הירוק החזק. במקום מערות לבה שאורכם למעלה מחצי קילומטר וההליכה בהם היא חוויה ייחודית, סוריאליסטית. בדרך תוכלו לראות לפעמים צבי ענק חוסמים את התנועה.

מכתשי התאומים Los Gemelos

ממוקמים זה מול זה משני צידי הדרך המובילה מפוארטו איורה לאי באלטרה. למרות שאלה אינם מכתשים אמיתיים, אלא תצורות סלע שנוצרו על ידי התמוטטות תא מגמה לחורים ובורות תת קרקעיים, הנוף מהם עדיין עוצר נשימה.

מפרץ הלווייתן

מפרץ הלווייתנים הוא מקומו של אחד ממחנות ציידי הלווייתנים הוותיקים באי סנטה קרוס. לכאן ולמחנות הדומים האחרים הובאו הצבים הענקיים לפני שהועמסו יחד על ספינות הציידים וספינות פיראטים. זהו חוף חצי מעגלי שבולט בצבעו הירוק, בשל גבישי המינרל הירוק אוליבין, אשר נמצא בכמות גבוהה בקרקע. במקום תמצאו נצי גלפגוס סקרנים.

Gordon's Rock

אתר צלילה הממוקם בתוך מכתש וולקני, המיועד לצוללים מקצוענים בלבד. במקום מספר צוקי סלע, ​​אשר בינהם זורמים לעתים קרובות זרמים מאוד חזקים העלולים להפוך את הצלילה למסוכנת. התופעה נקראת לעיתים "מכונת כביסה", כאשר הצוללנים נאחזים בסלע כדי לא להסחף בזרם. המקום מפורסם בזכות כרישי הפטיש ששוחים בו, כמו גם סטינגריי, מנטות, צבי ים וצלופחי מוריי.

נקודת קריון Carrion Point

אתר צלילה ושנורקלים בחוף הצפוני של סנטה קרוס. במקום לגונה מוגנת עם מים מדהימים בצבע טורקיז. במהלך שינרקול באתר תוכלו לראות מגוון דגי סחוס (Rays) ולפעמים גם כרישים לבני קצוות שאינם מסוכנים.

טיול בין איי גלפגוס, כרישי פטיש

תפריט נגישות

Call Now Button