fbpx
  • גלפגוס - האי סן קריסטובל

    By Diego Delso, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=42475078

גלפגוס – האי סן קריסטובל

By Diego Delso, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=42475078

 האי סן קריסטובל  Isla San Cristobal

האי סן קריסטובל הוא המזרחי בגלפגוס, שטחו כ-558 ק"מ רבועים, שהנקודה הגבוהה ביותר בו היא 730 מטרים מעל פני הים. היישוב הגדול באי, פוארטו בקריסו מורנו הנמצא בקצה הדרום-מערבי של האי, הוא גם בירת איי גלפגוס. בסן קריסטובל פועל נמל התעופה השני של גלפגוס, יחד עם נמל תעופה של האי באלטרה הסמוך לסנטה קרוס.

סן קריסטובל אחד העתיקים ביותר מבין האיים מבחינה גאולוגית. בין בעלי החיים הרבים באי תוכלו למצוא ציפורי פריגטות הדורות, אריות ים, סולות כחולות רגליים, סולות אדומות רגליים, ציפורים טרופיות רבות, איגואנות ימיות, דולפינים ושחפי זנב-סנונית. במי הים הסמוכים לחופי האי שוחים כרישים, דגי בטאים (Rays/מנטות/דגי סחוס) וגם סרטנים מסוג לובסטר.

לפניכם הסברים על האתרים באי סן קריסטובל. למידע נוסף על הטיול בין איי גלפגוס ואקוודור ליחצו על הלינק.

מפה של דרום ומזרח איי גלפגוס והאי סן קריסטובל

גלפגוס דרום ומזרח

מתכננים טיול אקוודור ואיי גלפגוס ומחפשים מידע? צפו בסרטון

נקודות עניין עיקריות באי סן קריסטובל:

פוארטו באקריסו מורנו Puerto Baquerizo Moreno

פוארטו באקריסו מורנו היא עיירת נמל רגועה המשמשת גם כבירת איי גלאפגוס. היא קרויה על שם ראש ממשלת אקוודור לשעבר, שנבחר שלוש פעמים לתפקיד. בעיירה חיים כ-6,000 תושבים, רובם דייגים, והיא יושבת בקצה הדרומי של האי. ליד פוארטו בקריסו נמצאת מושבת קינון של ציפורי הפריגטה ההדורה, אשר לזכרים חזה אדום, יפהפה ומתנפח.
פסל של צ'ארלס דרווין ניצב באתר המקורי בו הוא נחת באיי גלאפגוס במסגרת מסעו בספטמבר 1835.

מרכז ההסברה Interpretation Center

מרכז ההסברה באי סן קריסטובל מרכז מידע רב על איי גלפגוס. המרכז הוקם בפוארטו באקריסו מורנו בשנת 1998, כשלב של "פרויקט הסברה וחינוך לסביבה". המרכז מספק מידע על מקורות הארכיפלג, הגיאוגרפי והתרבותי כאחד. ניתן לראות בו תערוכות בנושא ההיסטוריה של הטבע, ההיסטוריה של המתיישבים ושל השימור. במוזיאון ההיסטוריה של הטבע תמצאו שלל פוחלצים ושלדים של ציפורים, איגואנות, אריות ים ודולפינים וכן עצמות לווייתן, שיריוני צב ענק, אלמוגים וסרטנים.

מרכז גידול הצבים של לה גלפאגוארה La Galapaguera

אתר חדש יחסית הנמצא בחלקו הצפון-מזרחי של האי סן כריסטובל וניתן להגיע בנסיעה של כשעה מפוארטו באקריסו מורנו. במרכז הרבייה, תוכלו לצפות בצבים שבקעו לפני מספר ימים, ועד לצבים בני 120 יום. לאחר מכן הם נלקחים לשחרור בסביבתם הטבעית.

קיקר רוק / לאון דורמידו Kicker Rock / León Dormido

תצורת הסלע הבולטת של קיקר רוק, היא נוף מיוחד ומקום נהדר לקיאקים או לצלילה ושנורקלים. שני הסלעים של קיקר רוק ממוקמים מול החוף המערבי של סן קריסטובל, והם עומדים אנכית וגולשים מאות מטרים לתוך האוקיאנוס. הסלעים מופרדים על ידי תעלה קטנה. במקום קהילה עשירה של צבי ים, כרישים, כולל כרישי פטיש, תמנונים ודגי שונית רבים. תוכלו לראות על הצוקים גם סולות כחולות רגליים וסולות נאסקה, וציפורי פריגטה הדורה.

חוף אוצ'ואה Ochoa Beach

חוף אוצ'ואה ממוקם מצפון לאי סן כריסטובל, כ-30 דקות בסירה מפוארטו באקריסו מורנו. הוא אזור בו הביקור מוגבל לחוף הים בלבד. במקום מושבה גדולה של אריות ים, והוא פופלרי גם בגלל הצמחיה שבו, בה בולטת כמות צמחי הפיסידיה Piscidia, צמח הידוע בזכות היכולת שלו לעמוד בתנאים קשים ולהאריך ימים. במקום גם סרטנים רבים, בינהם סרטן נזיר הנוהג להתחבא בתוך צדפות וקונכיות.

גבעת טיחרטאס Tijeretas Hill

גבעה זו מספקת למבקרים נוף מרשים של המפרץ מצד אחד והעיירה מצד שני. האזור נהדר לצפייה בציפורי הפריגטה ההדורה, עופות המרהיבים עם חזה אדום יפהפה.  האתר מציע גם שנורקלינג ושחייה בטוחה.

האי לובוס Lobos Island

פירוש שמו של אי זה הוא "אי אריות הים". הוא נקרא כך בשל הכמות הגדולה של אריות ים, היוצרים רעש רב ומקבלים את המבקרים בשמחה. אי זה מציע גם הזדמנויות שנורקלינג נהדרות כמו גם אפשרות לראות סולות כחולות רגליים וסולות נאסקה לבנות.

לגונת אל חונקו Junco Lagoon

לגונת אל חונקו ממוקמת 700 מטר מעל פני הים בחלקו הדרומי של האי  סן קריסטובל. זהו מקום המשמש למחקר המשקעים בקרקעית האגם בכדי לחשוף מידע על הצמחייה והאקלים של הארכיפלג לפני אלפי שנים. הלגונה היא אגם המים המתוקים הגדול ביותר בארכיפלג, ומשמשת כבית גידול לאוכלוסייה גדולה של עופות, בינהם שרשיר בהמי (White-cheeked pintail), ציפורים ממשפחת העגורים (Common Gallinule), פריגטות וסולות כחולות רגלים. הגישה לאגם אינה פשוטה ומצריכה הליכה רגלית. בקרבת מקום נמצאת תחנת הקולטת ודואגת לרבייה של צבי גלפגוס ענקיים.

פיט פוינט/ איון פיט Pitt Point / Pitt Islet

פיט פוינט (פונטה פיט) ממוקם בקצה הצפון-מזרחי של האי סן כריסטובל. ההגעה לאתר זה היא בדרך כלל על ידי נחיתה עם סירות גומי. שביל תלול העולה במעלה הצוק ודרך נקיק סלעי מוביל את המבקרים לאזור עם שפע של ציפורים, בינן ניתן להבחין בפריגטות, יסעורונים, סולות נאסקה וכחולות רגליים, גם סולות אדומות רגליים. זהו אתר נהדר גם לשנורקלים וצלילה.

וויטש היל / סרו ברוחו Witch Hill / Cerro Brujo

גבעה המשקיפה על החוף הצפוני של האי סן קריסטובל, וסביבה אחד החופים היפים ביותר בגלפגוס. החול האבקתי הלבן ושפע בעלי החיים באזור זה הופכים אותו למקום נפלא לביקור. בעלי חיים סביב "גבעת המכשפה" וחוף הים, כוללים צבי ים, מנטות/דגי סחוס, וסוגים שונים סולות. המים הצלולים מספקים הזדמנות מצוינת ליהנות משחייה ושנורקלים.

חוף פונטה קרולה Punta Carola Beach

חוף פונטה קרולה נמצא רק כמה דקות הליכה מפוארטו באקריסו מורנו, וממוקם על השבילים שמאחורי מרכז המבקרים. זהו חוף חולי קטן, ביתם של אריות ים וציפורי חוף. הוא מקום אידאלי לגלישה וסתם למנוחה

שייט בין איי גלפגוס, ליאון דורמידו
שייט בגלפגוס, פריגטה הדורה

אולי יעניין אתכם גם

מעוניינים בטיול בהתאמה אישית?

השאירו לנו הודעה

או התקשרו 02-5791791



Array

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

תפריט נגישות

Call Now Button