fbpx
  • גלפגוס - האי אספניולה

    By putneymark - originally posted to Flickr as Waved albatrosses Espanola, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=3878685

גלפגוס – האי אספניולה

By putneymark – originally posted to Flickr as Waved albatrosses Espanola, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=3878685

מאת putneymark – originally posted to Flickr as waved albatross Espanola Punta Suarez, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=3896506

 האי אספניולה  Isla Española

האי אספניולה הוא אי לא גדול במיוחד ביחס ליתר האיים בגלפגוס, אך הוא אחד המיוחדים שבהם. שטחו כ-60 קילומטרים רבועים, וגובהו מגיע ל- 206 מטרים. הוא נוצר לפני כ-3.5 מיליון שנה, ולכן הוא מהוותיקים שבאיי גלפגוס. אספניולה הוא אי דרומי מאוד ומרוחק ביחס לשאר האיים, וכתוצאה מכך בע"ח רבים שוכנים רק באי זה (מינים אנדמיים). בעלי חיים אלה הסתגלו למזג האויר המיוחד של האי למשאבי הטבע שבו.

אספניולה הוא המקום היחידי בארכיפלג בו מקנן אלבטרוס גלפגוס (Waved albatross). הצוקים התלולים שבאי, עם הרוחות הקבועות, משמשים כמסלול המראה המותאם לעופות המדהימים האלה, שמוטת כנפיהם מגיעה ל-220-250 ס"מ.

לפניכם הסברים על האתרים באי אספניולה. למידע נוסף על הטיול בין איי גלפגוס ואקוודור ליחצו על הלינק.

מפה של דרום ומזרח איי גלפגוס, והאי אספניולה

גלפגוס דרום ומזרח

מתכננים טיול אקוודור ואיי גלפגוס ומחפשים מידע? צפו בסרטון

נקודות עניין  העיקריות באי אספניולה:

נקודת סוארס  Punta Suarez

פונטה סוארס הוא אחד משני האתרים היחידים בהם ניתן לבקר באי אספניולה, והוא אחד הטיולים המיוחדים ביותר בכל הארכיפלג. כאן תוכלו לראות את אלברטוס גלפגוס הנדיר, מין אנדמי שאספניולה הוא ביתו. את האלבטרוסים ניתן לראות בעיקר בין החודשים אפריל לדצמבר. הם מגיעים בסביבות אפריל מפרו להתרבות ולהטיל ביצים. ביוני בוקעים הגוזלים, והעופות נשארים באי עד אשר הגוזלים גדולים מספיק כדי לעזוב. האלברטוסים משתמשים בצוק הגבוה שבפונטה סוארס כמשטח המראה ולכן נקודת סוארס היא נקודה מעולה לצפות ולצלם את האלבטרוסים במעופם.

תוכלו לראות במקום גם את האיגואנות הימיות האדומות-ירוקות המכונות  "איגואנות חג המולד", גם הן מין אנדמי הנמצא רק באספניולה. עוד ניתן לראות במקום  מושבות גדולות של סולות כחולות רגליים, סולות נאסקה, חקיינים, לטאות לבה ואריות ים. אם תהיו ברי מזל, אתם עשויים לצפות במקום גם בנץ גלפגוס, נחש גלפגוס או ציפור פתון אדום מקור (מזכיר שחף עם זנב ארוך ויפהפה ומקור אדום).

אטרקציה מפורסמת  נוספת במקום היא חור האוורור או "בור נשיפה" מרהיב, המשפריץ מי ים בלחץ גבוה, מהסלע מעלה גבוה באוויר.

מפרץ גרדנר Gardner Bay

מפרץ גרדנר הוא הנקודה השניה באי אספניולה בה ניתן לבקר, יחד עם פונטה סוארס. המפרץ הוא מקום הקינון של כמעט כל 12,000 זוגות אלבטרוס הגלפגוס החיים בעולם. במקום תוכלו לראות גם אריות ים רבים ואת הגורים שלהם, לצפות בציפורים מסוג חקיינים, ולשנרקל במים ולצפות בדגים טרופים.

אריה ים גלפגוס

אולי יעניין אתכם גם

מעוניינים בטיול בהתאמה אישית?

השאירו לנו הודעה

או התקשרו 02-5791791



Array

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

תפריט נגישות

Call Now Button