fbpx
  • אנגקור - טיול לקמבודיה

אנגקור – טיול לקמבודיה

העיר העתיקה אנגקור – טיול בקמבודיה

העיר אנגקור שבקמבודיה מלאה אתרים ומקדשים יוצאי דופן, שזיכו אותה לא רק בכבוש של אתר מורשת עולמי, אלא גם להיות האתר התיירותי ביותר באסיה. כדאי מאוד לשלב בטיול לוייטנאם ביקור של לפחות יומיים בקמבודיה ובמיוחד באנגקור.

כדי ללמוד גם על מזג האויר בקמבודיה ובויאטנם ועל מסלולי טיול לויאטנם קמבודיה ולאוס היכנסו ללינקים המצורפים.

מתכננים טיול לוייטנאם?

צפו בסרטון

העיר העתיקה אנגקור

בחלקה המזרחי של קמבודיה נמצאת העיירה סיים ריפ או סיאם ריפ- (משמעות השם "להבריח את התאילנדים").  העיירה שנבנתה על נהר סיים ריפ, והתפתחה מאוד בשנים האחרונות סביב ההתעניינות האדירה בעיר העתיקה של אנגקור.

אנגקור הוכרזה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו והמקדשים שבה נחשבים למקדשים הגדולים בעולם. המתחם  של אנגקור הוא אדיר ונמשך לאורך עשרות קילמוטרים ולכן קשה לקרוא לו עיר אחת אל אזור שלם של מקדשים ומקום מגוריהם של עשרות ואף מאות אלפי תושבים בעבר. המקדשים הוקמו במאות  ה-9 למאה עד ה-14 לספירה, על ידי אנשי הקמר (קמבודים- Khmer), אחת מהתרבויות המרכזיות דרום מזרח אסיה בתקופה ההיא. בתחילה שימשו כמקדשים של דת ההינדו שמקורה בהודו, ובהמשך עם שינוי הדת במדינה הפכו למקדשים בודהיסטים.

טיול לויאטנם וקמבודיה, אנגקור, מקדשים

אנגקור ואט (Angkor Wat)

המקדש המפורסם והגדול ביותר הוא אנגקור ואט והוא נמצא יחסית קרוב לכניסה לפארק. המתחם הענק בנוי על שטח של 600 דונם, מכיל 5 מגדלים גבוהים ומוקף בתעלה מלאכותית. ניתן לטפס במדרגות התלולות, לסייר בין השבילים והחומות עשויות אבן שחורה, להתפעל מהפסלים החצובים באומנות עדינה בסלע, ולצפות גם בנזירים (יחד עם תיירים רבים) המבקרים במתחם ונותנים לו תחושה של ציור עתיק.

אחד הסיורים הפופולריים ביותר הם הזריחה של אנגקור וואט. תוכלו לראות את המגדלים משתקפים באגם או בתעלות המקיפות, עם רקע של השמש העולה, או הצבעים המדהימים של העננים המכסים את השמיים לעיתים קרובות בעת עליית השמש.

אנגקור וואט, טיול לקמבודיה

אנגקור תום (Angkor Thom)

מקדש מעניין נוסף הוא מקדש הפרצופים של באיון (Bayon). המקדש נמצא בתוך מתחם מוקף בשרידי חומה שנקרא אנגקור תום, ובו מגדלי אבן מקושטים בכ-200 פנים מחייכות. אנגקור תום נבנה בעצם בשנת 1181 כעיר הבירה של הממלכה הקמרית ובתוכו הבירה החדשה, בה נבנו מקדשי ענק בינהם מקדש באיון וכן ארמון מלכותי. בעיר התגוררו בעבר בין 80,000 ל-150,000 תושבים.

טיול לקמבודיה, מקדש באיון

טא פרום (Ta Prohm)

באזור האדיר של אנגקור מקדשים רבים נוספים, אחד האייקונים בינהם הוא טא פרום, מתחם שאכלס בעבר כ-12,000 איש, וסביבו הייתה עיר של 80,000 איש. יופיו של המקדש הוא דווקא בחורבנו. הכניסה והמעברים בין החומות עמוסים אבנים מסותתות עם דמויות יפהפיות, מושלכות על האדמה בחוסר סדר. על המקדש השתלטו עצי ענק אשר שורשיהם הארוכים מכסים את הגגות והחומה של המקדש. טא פרום זכה לפרסום בזכות סצינות רבות של הסרט "טומב ריידר" בכיכובה של השחקנית אנגלינה ג'ולי, שצולמו בו.

אגם טונלה סאפ (Tonle Sap Lake)

אגם הטונלה סאפ הנמצא כחצי שעה נסיעה מסיים ריפ, או מאגר המים הגדול ביותר בקמבודיה, 2,700 ק"מ שטחו, והוא מתחבר לנהר המקונג האדיר באזור הבירה פנום פן.

באזור של סיים ריפ ניתן לצאת לשייט נהדר ואף לעשות שייט קיאקים בין הכפרים הצפים שבנויים על כלונסאות בתוך האגם. חשיבותו של האגם בקמבודיה היא אדירה משום שהוא מהווה מקור תצרוכת החלבונים הגדול ביותר במדינה. הדגה שבאגם היא מצרך כל כך חשוב ועיקרי בדיאטה של הקמבודים, והדייג בו אסור בתקופה שבה הדגים מתרבים.

ייחוד נוסף של האגם הוא שהטונלה סאפ משנה את כיוון זרימתו ביחס לנהר המקונג במשך השנה. בעונה היבשה, עומקו מגיע עד למטר אחד בלבד, ונהר המקונג נשפך אליו. בעת העונה הגשומה ולאחריה, נוספים 8 מטרים! לעומק האגם, והוא הופך את כיוון זרימתו ונשפך אל תוך נהר המקונג.

טיול לויאטנם וקמבודיה, רשת דייגים

תפריט נגישות

Call Now Button