fbpx
  • שמורת שפאדה דוס ואדיירוס

    By Marcelo Camargo/Agência Brasil - http://agenciabrasil.ebc.com.br/geral/foto/2016-12/parque-nacional-da-chapada-dos-veadeiros-i, CC BY 3.0 br, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=53947554

שמורת שפאדה דוס ואדיירוס

שפאדה דוס ואדיירוס Parque Nacional da Chapada dos Veadeiros

הפארק הלאומי שפאדה דוס וֶאַדיירוס הוא שמורת טבע במרכז ברזיל, בצפון-מזרח מדינת גויאס, כ-200 ק"מ מצפון לבירה ברזיליה. הפארק הוקם בכדי להגן על החי והצומח היחודיים למקום ואופייניים לאזור הסראדו, אזור של סוואנה טרופית. בשנת 2001 הוכרזה השפאדה אתר מורשת עולמית של אונסק"ו בשל יחודיות תופעות הטבע, בעלי החיים ובמיוחד הצמחיה העשירה שבה.

לפניכם הסברים על הטיולים בשמורה. למידע נוסף על טיול לברזיל ליחצו על הלינק.

מתכננים טיול לברזיל ומחפשים מידע? צפו בסרטון

שפאדה דוס ואדיירוס

שפאדה דוס ואדיירוס (משמעותה בפורטוגזית "מישור כלבי הצייד", או "רמת  כלבי הצייד") היא תופעה גיאולוגית שגילה מוערך בכמעט 2 מיליארד שנים. השפאדה נמצאת על פני רמה שבמרכז הסראדו, אזור המשתרע על פני שטח נרחב ממרכז ברזיל, הגולש גם לבוליביה ופרגוואי. הגובה הממוצע בשפאדה נע בין כ-600 לכ-1,700 מ' מעל פני הים. תצורות הסלעים בפארק הן מהקדומות בכדור הארץ, וחלקים רבים באדמה מכילים קוורץ. בעת ביקורכם תוכלו לאסוף מהשטח גושי קוורץ יפהפיים היוצרים קשת של צבעים עם השתקפות קרני השמש.

אל השמורה ניתן להיכנס דרך הכפר סאו ז'ורז'ה São Jorge, שאליו מגיעים דרך העיירה אלטו פאראסיו- עיירה קטנה, אשר ידועה בקהילה הצבעונית בסגנון "וודסטוק" החיה בה, ונמצאת כ-3-4 שעות נסיעה מברזיליה.

הנהר המרכזי הזורם בשמורה  הוא נהר פְּרֶטוֹ ("שחור" בפורטוגזית), יוצר קניונים ירוקים מדהימים, שקירותיהם מגיעים לגובה של 40 מטרים. בשטח הפארק תמצאו עשרות מפלים במרחק של שעה עד כמה שעות הליכה. הגבוהים שבמפלים הם מפלי ריו פרטו, שגובהם 120 מטרים.

טיולים בשמורה

חובה לקפוץ לוואלי דה לואה Vale Da Lua, "עמק הירח",  המרוחק רק כחצי שעה הליכה מסאו ג'ורג'י. העמק מתברך בתצורות סלע געשי, מעוגלות ושחורות עם בורות וכיסים המזכירים את המכתשים שעל הירח, ובהם עובר נחל שוצף. היזהרו מאוד מהרחצה בבריכה שבקצה המפלים – הזרימה התת קרקעית עלולה לסחוף אתכם אל מתחת לסלעים.

אל תפספסו הליכה של כשלוש שעות אל מפל אביזמו Abismo ("שאול" או "תהום" בפורטוגזית). המפל מסתיים בבריכה מדהימה העומדת כמו קן נשרים המשקיף על הנוף. בהמשך תוכלו לתצפת מראש הצוק- על הרמה והעמק הירוק, ועל מפלי ריו פרטו הענקיים, המחולקים לשתי מדרגות.

תוכלו גם לצאת ליום טיול אל המפלים עצמם (של ריו פרטו) – מומלץ מאוד.

בשמורה עוד הרבה מפלים וטיולי יום. רוב המבקרים, הם ברזילאים אשר מעריצים את השמורה, לכן אם הגעתם עד לכאן, סימן שאתם מטיילים מנוסים. משום כך, המלצתנו היא: תנו לעצמכם כמה שיותר זמן בשמורה. לא תצטערו.

חובה לטייל בשמורה עם מדריך ולשים לב לסחף בנחלים, הנראים שקטים אך יכולים להתגבר לאחר גשמים מעטים. הזמן הטוב ביותר להגיע לשמורה הוא כמו בפנטנאל- בעונה היבשה שבין אפריל לאוקטובר.

טיול טבע בברזיל, עמק הירח, שפאדה דוס ואדיירוס
מפל אביזמו, שפאדה דוס ואדיירוס

מגוון אקולוגי

בשמורה גדלים 25 מיני סחלבים שונים, עצים, פרחים ושיחים שונים, אשר חלקם נמצא רק באזור זה. זני פרחים רבים שנמצאים בשמורה הם כל כך שונים בצורתם ובצבעיהם, שהם הפכו לחלק ממוקד המשיכה של הפארק. מומלץ ללכת עם מדריך המכיר את הטבע המקומי, שיוכל לספר לכם על הייחודיות הבוטנית שלו.

שפאדה דוס ואדיירוס היא גם ביתם של מינים של בעלי חיים, חלקם חיים גם באזור הפנטנאל. בשמורה שוכנים איילים, זאבים, יגוארים, ארנבונים, ארמדיל ענק, דוב נמלים, קפיברה וטפיר. וגם עופות וציפורים מיוחדות, דוגמת ננדו (דומה ליען קטן), טוקאנים, אורובו שחור (דורס ממשפחת הקונדורים) ונשרון מלכותי (עוף יפהפה, גם הוא ממשפחת הקונדורים).

אולי יעניין אתכם גם

מעוניינים בטיול בהתאמה אישית?

השאירו לנו הודעה

או התקשרו 02-5791791



Array

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

תפריט נגישות

Call Now Button