fbpx
  • שמורת טרנגירי - ספארי בטנזניה

שמורת טרנגירי – ספארי בטנזניה

שמורת טרנגירי

שמורת טרנגירי או טרנגירה (Tarangire National Park), היא אחת השמורות הפופולריות והמבוקרות ביותר בקרב מטיילים לטנזניה. היא נמצאת בצפון טנזניה, מדרום לארושה וממזרח לשמורת אגם מניארה.
טרנגירי היא השמורה הגדולה ביותר בטנזניה אחרי הסרנגטי. היא כוללת שטח של 2,850 קמ"ר, נוף של רכסי הרים, ביצות, נהר, עמקים ועוד. בשמורה תוכלו ליהנות מטיול ספארי מהנה ושונה מיתר השמורות במדינה, לצפות בעדרים גדולים של פילים אפריקאים, להתרשם מנדידת הציפורים ולראות בעלי חיים נדירים ואנדמיים (נמצאים רק בטנזניה ולא בשום מקום אחר בעולם). אריות, נמרים, צ'יטות, ג'ירפות, באפלו, קודו (סוג של אנטילופה), גנו, זברות, קופים ממינים שונים, וזוחלים רבים.

הפילים של טרנגירי

שמורת טרנגירי היא אחד הפארקים המרהיבים בטנזניה במיוחד בזכות משפחות הפילים. בשמורה נמצא מספר גדול במיוחד של פילים אפריקאים גדולים ומרשימים המסתובבים בשטח. ריכוזם ומספרם הוא הגבוה ביותר בכל אפריקה. הפילים נוהגים להתקבץ ליד מקורות המים, ובמיוחד לאורך הנהר. בעונה היבשה, תוכלו לראות טורפים ואוכלי עשב אחד ליד השני, מרווים את צימאונם במי הנהר. תמונה של אריות, פילים, זברות וצבועים שותים יחד בנהר אינה מחזה נדיר. הפילים מגיעים עם צאצאיהם ונוהגים לשתות ולהשתכשך במים, לקרר את עצמם תוך שהם פוקחים עין על הצעירים מפני האריות המשחרים לטרף קל.

פילים בטרנגירי

ספארי באזור מיוער של שמורת טרנגירי

בספארי בשמורת טרנגירי כל המשפחה תוכל ליהנות מכמות בעלי החיים וגם מהצבע הירוק השולט בעיניים. בשמורה גדלים עצי באובב, אשר צורתם יוצאת הדופן, הגזע הרחב והענפים הגבוהים לא ישאירו אתכם אדידים. גודל הגזע של עצי הבאובב רשים במיוחד ומגיע עד לקוטר של כמה מטרים. מדובר על עצים בני אלפי שנים, והם חלק בלתי נפרד מהשמורה. העצים מניבים פירות בעלי ערך תזונתי גבוה ומושכים את בעלי החיים והציפורים.
ניתן כאמור להתרשם מעצי הבאובב הגדולים והעתיקים, ומהיער המקומי, אשר אינו צפוף כל כך אך גדלים בו זנים רבים של עצים וצמחים, המשמשים מכסה ומחבוא לבעלי החיים מפני טורפים. השטחים הנרחבים של השמורה מאפשרים ליהנות מחוויה עשירה וייחודית של אזור יוצא דופן בטבע הקסום של טנזניה.

ציפורים בטרנגירי

שמורת טרנגירי היא גן עדן לצפרים. היא יושבת על נתיב של נדידת הציפורים ורבבות של ציפורים ולהקות של זנים שונים מבקרים בשמורה כל שנה. טרנגירי היא ביתם של כ-550 מינים של עופות וציפורים. עופות דורסים, עגורים, תוכים צבעוניים וציפורי שיר רבות, כולן הופכות את טרנגירי למקום מושלם לצפות בבעלי הכנף (לא לשכוח משקפת). ניתן לחזות בה בקני ציפורים רבים לאורך כל השנה ובזני ציפורים שלא הכרתם.

ביקור בטרנגירי, מתי ולכמה זמן?

למרות שמומלץ להגיע לטרנגירי ולבלות בה שניים עד שלושה לילות, זה איננו אומר שכדאי לוותר על ביקור בה גם אם יש לכם רק חצי יום. רוב המטיילים מגיעים אל טרנגירי מארושה ללילה אחד או בדרכם חזרה מהסרנגטי או נגורנגורו. חלקם הגדול מבלה בשמורה את הבוקר ואז ממשיכים לשדה התעופה של ארושה בטיסה ליעדם הבא.
אם סיימתם את הביקור בנגורונגורו או חזרתם מהסרנגטי, תוכלו ללון בכניסה לשמורה או באזור אגם מניארה, ולהגיע לשמורת טרנגירי ביום האחרון של הטיול שלכם לחצי יום, וזאת מאחר שהשמורה קרובה לשדותה התעופה של ארושה והקילימנג'רו.
ניתן ומומלץ לבקר בשמורה לאורך כל ימות השנה גם בעונה הגשומה וגם בעונה היבשה.
התקופה הטובה ביותר לבקר בטרנגירי היא מעט לפני הגשמים של אפריל מאי בעונה רטובה- הנופים הופכים ירוקים ומלבלבים, תוכלו לצפות בהמלטות של הגנו והזברה, וליהנות ממזג אוויר נעים. באפריל ומאי הדשמים הולכים וגוברים וחק מהמקומות סוגרים את שעריהם.
מומלץ מאוד להגיע לשמורה בעונה היבשה- בעונה זו כאמור בעלי החיים מתקבצים לאורך נהר הטרנגירי, כולל בעלי הכנף רבים, וניתן לראות טורפים ונטרפים בתא שטח קטן. קצת מזכיר את האימרה "וגר זאב עם כבש"… לקראת סוף העונה היבשה (אוגוסט- אוקטובר) חלק גדול מבעלי החיים (הגנו והזברה במיוחד) עוזבים את הפארק כדי למצוא מרחבי עשב ומרעה בצפון עד להופעת הגשמים הראשונים.

אולי יעניין אתכם גם

מעוניינים בטיול בהתאמה אישית?

השאירו לנו הודעה

או התקשרו 02-5791791



Array

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

תפריט נגישות

Call Now Button