fbpx
  • שמורת אגם מניארה- ספארי בטנזניה

שמורת אגם מניארה – ספארי בטנזניה

אגם מניארה- מהשמורות הצפופות באפריקה

שמורת אגם מניארה היא אחת השמורות היפות ביותר בטנזניה. השמורה שוכנת בעמק ריפט, בחלקו המזרחי של השבר הסורי אפריקני וכוללת נופים קסומים לצד מגוון עשיר ומגוון של בעלי החיים הכוללים: בעלי כנף, פילים, חזירי בר, אריות, ג'ירפות, זברות, פלמינגו ועוד.

אגם מניארה- טורפים ונטרפים על שפת המים

אגם מתפרש על שטח של 329 ק"מ וניתן למצוא בו מעל 500 מינים שונים של בעלי חיים מתוכם כ-400 זנים של ציפורים. פירוש השם מניארה הינו שם של צמח האופרביה אשר גדל בסביבת השמורה. השמורה  הוכרזה בשנת 1981 כשמורה ביוספרית ע"י אונסק"ו. הצפיפות של בעלי החיים היא השניה בגובהה בטנזניה, ומראות של אריות, ג'רפות, זברות, בופאלו, פלמינגו ובבונים עוברים יחד בתמונה אחת לאורך שפת האגם, היא מחזה לא רק נפלא אלא גם נפוץ.

הביקור בשמורה הינו נוח מאוד בהגעה מארושה ומשדה התעופה של קילימנג'רו, ולכן רוב טיולי הספארי בצפון טנזניה עושים ביקור בשמורת אגם מניארה בתחילת הטיול או בסופו.

מפה של שמורת אגם מניארה והסביבה

אגם מניארה

אילו בעלי חיים ניתן לראות באגם מניארה

אם אתם חובבי בעלי חיים ובמיוחד חובבי בעלי הכנף, אגם מניארה היא המקום בשבילכם.כבר בכניסה לשמורה תוכלו ליהנות מנוף טרופי יפהפה, לעבור בג'ונגל פראי של עצים גבוהים ושיחים סבוכים, ולספוג את האווירה המיוחדת במקום.

בעונת הגשמים במיוחד, ניתן לחזות במחזה המרהיב של פלמינגו באגם לצד מאוד זני ציפורים אחרות. חסידות, אנפות, שקנאים, מאריבו, עגורים ועופות מים רבים, לצד מגוון ציפורי שיר, את כולם ניתן לראות בשמורה.

בבונים בלהקות- בכל מקום

אחד המראות שלא ניתן לחמוק מהם בשמורת אגם מניארה הוא להקות הבבונים. הם נמצאים כמעט בכל מקום.
אם אתם חובבי קופים תהנו מאוד מהמראות באגם מניארה. תוכלו לראות את קופי הבבונים בקבוצות, צועדים בשורות ומשחקים עם חבריהם, ולעיתים מתנהגים כמו ילדים קטנים. ניתן לזהות בקלות בבונים צעירים שזה עתה נולדו, צמודים לבטנה של אימם, המניקה אותם ומטפלת בהם במסירות. הבבונים חברותיים מאוד ומשעשעים את הבאים לצפות בהם, אך מעצבנים לא מעט את יתר בעלי החיים, גונבים אוכל, מבריחים טורפים, ותופסים כל פינה.

אריות מטפסים על העצים

לאחר כניסתכם לשמורה עצמה, יש לעבור דרך יער טרופי ירוק כדי לפגוש אריות, נמרים וצ'יטות. שמורת אגם מניארה ידועה בכך שניתן לחזות בה באריות המטפסים על העצים ורובצים במהלך היום על ענפי העצים. מחזה מעורר השתאות זה הוא נפלא גם למבוגרים וגם לילדים. אולי יתמזל מזלכם תוכלו לראות לביאות אשר עוזרות לגוריהם לטפס על עצים קטנים ולנוח תחת עלי העץ מפני קרינת השמש החמה.

אריות המטפסים על עצים היא תופעה ידועה אך לא כל כך נפוצה. האריות אשר משקלם הוא הגבוה מבין החתולים בספארי, אינם מצטיינים בטיפוס על עצים כמו הנמרים. ניתן לראות אריות מטפסים על עצים בעוד מקומות בטנזניה אך לא בכזו צורה נפוצה. הסיבה לכך תמונה כנראה בפשפשים והחרקים הרבים החיים באדמה הסמוכה לאגם. העקיצות שלהם גרמו לכך שהאריות מעדיפים לעיתים לנוח על ענפי העצים, במקום לסבול על הקרקע.

פלמינגו צבעוניים ומרהיבים ביופיים על גדות האגם

מלבד בבונים ואריות תוכלו לראות מאות ואף אלפי עופות פלמינגו יפים, אשר פוקדים את האגם במיוחד בעונות הגשומות. מופע מרהיב זה חושף תמונה קסומה וייחודית בצבעים מרהיבים של ורוד (פלמינגו) וכחול (מי האגם). הסדר והארגון של להקות הפלמינגו בכיוון אחד יוצר תמונה נהדרת של האגם, במיוחד בשעות השקיעה, כאשר האגם משנה את צבעיו לגוונים של כתום, ונוצות הפלמינגו בולטות על רקע השקיעה.

בעלי חיים נוספים החיים בשמורת מניארה

מעבר לבבונים, אריות, פלמינגו ובעלי כנף רבים, באגם תמצאו כמעט את כל חיות הבר של טנזניה: פילים אפריקאים, זברות, גנו, היפופוטמים, איילות, צבאים ואנטילופות, ג'ירפות ועוד. כמו כן, תוכלו למצוא בשמורה להקות של קופים כחולים (כחולים רק בשמם…) משתוללים ונהנים ברחבי היער הטרופי לצד בבונים הצועדים בשורה ובסדר מופתי.

הביקור בשמורה מומלץ אמנם בשעות היום אך גם בשעות הערב המאוחרות והלילה. ולאחר החשיכה, במידה ואתם מצויידים באמצעי לראיית לילה תוכלו לצפות בטורפים ליליים בפעולה.

הגעה ולינה

ניתן למצוא מחוץ לשמורה לא מעט בתי מלונות ולודג'ים ואפילו בתוך השמורה אתרי אוהלים משודרגים הכוללים בריכת שחיה ומקלחות. המגוון והמיקום מאפשר לינה נוחה באזור אגם מניארה לפני הנסיעה הארוכה אל הסרנגטי (או הקצרה אל מכתש נגורונגורו), וגם לאלה המגיעים מכיוון מערב וממשיכים למחרת אל שמורת טרנגירי או אל ארושה לטיסה הלאה.

אריה על עץ, ספארי בטנזניה

אולי יעניין אתכם גם

מעוניינים בטיול בהתאמה אישית?

השאירו לנו הודעה

או התקשרו 02-5791791



Array

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

תפריט נגישות

Call Now Button