fbpx
  • קרחון פריטו מורנו והעיירה אל קלפטה

קרחון פריטו מורנו

והעיירה אל קלפטה

העיירה אל קלפטה וקרחון פריטו מורנו

עמוק בדרומה של ארגנטינה ומעט לפני ארץ האש, נמצאת העיירה אל קלפטה. העיירה מושכת אליה מטיילים רבים, בשל קירבתה למספר אתרים, ביניהם קרחון פריטו מורנו. אל קלפטה היא גם שדה התעופה המקשר את אלו הרוצים לנסוע לאל צ'אלטן ולטייל באזור הר הפיצרוי. היא גם מקום טוב לצאת מארגנטינה לכיוון שמורת הטבע הנפלאה טורס דל פיינה אשר בצ'ילה.

לפניכם הסברים על הטיולים באזור אל קלפטה וקרחון פריטו מורנו. למידע נוסף על טיול לארגנטינה לחצו על הלינק.

קרחון פריטו מורנו

בתוך הפארק הלאומי לוס גלסיירס, בין שדות הקרח הדינמיים והנגישים ביותר בכדור הארץ, נמצא קרחון פריטו מורנו (Glaciar Perito Moreno), כ-80 ק"מ דרום מערבית לאל קלפאטה. פריטו מורנו הוא גולת הכותרת המדהימה של הפארק. ואולי של האזור כולו.

אורכו של הקרחון כ- 30 ק"מ, רוחבו 5 ק"מ וגובהו מגיע ל-60 מ', אך מה שהופך אותו ליוצא דופן באמת, הוא התקדמותו המתמדת – הוא מתקדם עד 2 מ' ביום! התקדמות זו גורמת לגושי קרח בגודל של בניין רב קומות להתנתק מקירותיו וליפול ברעש גדול לתוך מי האגם. צפייה בקרחון כשלעצמה היא חוויה מרגשת. במשך אלפי שנים, תחת משקל עצום, השלג שמצטבר ויורד מהרי האנדים מתגבש לקרח וזורם באיטיות מזרחה לתוך לאגו ארגנטינו, אגם המים הגדול ביותר במדינה. בעוד שרוב הקרחונים בעולם נסוגים, קרחון פריטו מורנו נחשב 'יציב'.

הפעילויות באזור הקרחון כוללות ביקור בטיילת המשקיפה על קרחון פריטו מורנו, הליכה קצרה במקביל לקו החוף ממעגן הסירות ועליה לאזור התצפית.

פעילות נוספת היא סירה המתקרבת אל הקרחון, ממנה תוכלו לשמוע ממש את התנועה של הקרח.

עוד פעילות פופולרית, שצריך להזמין מראש, היא הליכה על הקרחון עצמו (עד גילאי 65). החברות המוציאות טיולים קבוצתיים להליכה על הקרחון מספקות ביגוד וסנדלי הליכה מתאימים להתמודדות עם משטח הקרח. מומלץ מאוד!

טיול ארגנטינה וצ'ילה, קרחון פריטו מורנו

טיולים נוספים באזור אל קלפטה

אל קלפטה

העיירה ממוקמת לאורך החוף הדרומי של לאגו ארחנטינו והרחוב הראשי שלה מלא בחנויות מזכרות ושוקולד, מסעדות ומשרדי נסיעות.

באל קלפאטה מוזיאון יפהפה קרח ייחודי ומרגש שמאיר את עולם הקרח. תצוגות וסרטים דו-לשוניים מראים כיצד קרחונים נוצרים, יחד עם סרטים תיעודיים על משלחות קרח יבשתיות והסברים חשובים על שינויי אקלים

שייט קרחונים וטיול הבאלקוני

אל קלפטה היא מקום מצויין להזמין גם טיולי יום או חצי יום (שיתאים אם הגעתם בטיסת צהריים לעיירה).אחד הטיולים היפים הוא טיול הבאלקוני – טיול 4X4 באזור צחיח עם נוף נהדר של העיירה, של אגם ארחנטינו וקרחון אופסלה, ולפעמים גם ניתן לראות את אל צ'אלטן והר הפיצרוי. הטיול עובר באזור בו הקונדורים דואים באויר, ולפעמים ניתן גם לראות סוסי פרא דוהרים בטבע.

אם אתם מתעניינים בשייט קרחונים, אגם ארחנטינו הוא מקום מעולה לכך- טיולים יומיים של שייט וגם מעט הליכה יוצאים מאל קלפטה כל יום. הם שטים ביאכטה גדולה בין גושי הקרח הענקיים, ומאפשרים היכרות קרובה עם פלאי הטבע של האזור.

נסיעה ליעדים הבאים

מאל קלפטה ניתן להמשיך למספר יעדים מאוד פופולרים בדרום היבשת:

טורס דל פיינה- שמורת הענק, המפורסמת ביותר בדרום אמריקה, עם נופים עוצרי נשימה של הרי דולומיט, אגמים, קרחונים ובעלי חיים של דרום היבשת, היא מרחק נסיעה של יום מאל קלפטה. תוכלו להזמין טיול באוטובוס 4X4 היוצא מאל קלפטה לכיוון דרום מערב, ונכנס לשמורה בדרכי עפר. הטיול מסתיים בתוך השמורה ומפזר בין המלונות, או שניתן לצאת וללון בפוארטו נטאלס.

אל צ'אלטן והר הפיצרוי-  מאל קלפטה ניתן לנסוע באוטובוס כ 3 שעות לעיירה שמצפון לה- אל צ'אלטן. סמוך לעיירה מתנוסס הר הפיצרוי הענק עם פסגות הדולומיט המזכירות את המגדלים של טורס דל פיינה. מומלץ לבלות בעיירה לפחות שני לילות ולהקדיש יום הליכה אחד לפחות לטיפוס במעלה ההר ולחוויה של נופים מדהימים.

טיסות לאושואיה ולבארילוצ'ה- שדה התעופה של אל קלפאטה מציע טיסות ישירות של כשעה פלוס מאושואיה ואליה. כאן תמצאו גם מספר טיסות ביום לבארילוצ'ה וממנה וטיסות לבואנוס איירס.

תפריט נגישות

Call Now Button