fbpx

מקסיקו וגואטמלה – עונה מומלצת לטיול

מקסיקו עונה מומלצת לטיול

מקסיקו היא מדינת ענק המחולקת למספר אזורים השונים בנופים, בגבהים ובאקלים שלהם. משום כך כל אזור הוא שונה מבחינת הזמן המומלץ לטייל בו. משום שרוב המטיילים למקסיקו מגיעים בעיקר לדרום המדינה, חשוב לתכנן לפי עונה מומלצת לטיול באזור זה

העונה היבשה דצמבר עד מאי

זהו הזמן המומלץ ביותר לטייל בדרום מקסיקו, האזור של החוף הקריבי, הגבול עם מקסיקו וגם דרום החוף המערבים של האוקיאנוס השקט. אלו הם אזורים בהם מזג האויר אמנם חם אבל יבש, אך אין סכנה לסופות הוריקן. הטמפרטורות נעות בין 30 מעלות צלזויוס ביום, ל-20 מעלות בלילה. מזג האויר החם והיבש (מבחינת גשמים) כולל את אזור קנקון וחצי האי יוקטאן, את פאלנקה והגבול עם גואטמלה, וגם אזורים לאורך החוף הדרומי של הפסיפיק. בעיר כמו מרידה ואזור אתר המאיה צ'יצ'ן איצה הטמפרטורות אף עולות ל-35 מעלות ביום בתקופה זו, ולכן מומלץ גם לבקר בבורות המים הקרירים (סנוטה) שבאזור.
בחודשים אלה, אזורים כמו מקסיקו סיטי אשר ממוקמת בהרים, הם קרירים יותר (הטמפרטורה במקסיקו סיטי מזכירה מעט את ירושלים ונעה בין 20 מעלות צלזיוס ביום ל-7-8 מעלות בלילה). גם פואבלה הסמוכה לעיר הבירה, וסאן קריטובל דה לאס קסאס הם קרירות יחסית עם טמפרטורות הנעות בין 22-20 מעלות ביום ל-7-5 בלילה בעונה היבשה

העונה הרטובה יוני עד נובמבר

מזג האוויר בעונה זו הוא לח ורטוב. אזור ההר כמו מקסיקו סיטי וסאן קריסטובל הם נהדרים לטיול, עם טמפרטורות שלא עולות על 27-25 מעלות בדרך כלל במשך היום.
האזורים הדרומיים של החופים משני האוקיאנוסים, הם סאב-טרופים. בהם נמצא הנוף הירוק והנפלא המתעורר לחיים עם הגשמים. הטמפרטורות אמנם מטפסות למעל 30 מעלות במשך היום, אך הגשמים שיורדים כשלוש פעמים ביום, מצננים את האוויר. בהחלט ניתן לטייל בחלק מתקופה זו באזורים כמו פאלנקה, וצ'יצן איצה וקנקון, אפילו עד אוגוסט.
מומלץ להימנע  מטיול או נופש בחודשים ספטמבר ואוקטובר באזור החוף הקריבי (קנקון, פלאיה דל כרמן, קוסומל, מרידה), בשל סופות ההוריקן החזקות אשר משבשות את החיים וגורמות לביטולים של טיולים באזור.

מועדי חגים ופסטיבלים במקסיקו

יום המתים  – Día de los Muertos, ה-2 בנובמבר

יום המתים הוא חג מאוד מקסיקני, אשר כיום חוגגים אותו גם במדינות אחרות באמריקה הלטינית ובמיוחד בקהילות מקסיקניות בארה"ב. זהו חג המקדש את זכרם של אבות המשפחה שהלכו לעולמם. מקורותיו הם בתקופה של שלטון האצטקים ושבטי המאיה במקסיקו, ולמרות שהספרדים ניסו לשנות או למחוק את המנהג, הוא נשאר עמוק בתרבות המקומית

בעת החג, הולכים התושבים לבקר את קרוביהם בבתי הקברות ואף מביאים איתם מתנות, כולל שתיה חריפה ומתוקים שהמת אהב.
זהו הוא חג שמח, ובו נהוג לא רק לבקר בכנסיות אלא גם לצאת לתהלוכות צבעוניות בהן מקובל להתלבש ולהתאפר בדמות של שלדים וגולגלות, ולרקוד כל הלילה. מפורסמות במיוחד הן החגיגות במקסיקו סיטי ובעיירה וואחקה.

חג המולד Navidad והשנה חדשה Año Nuevo

כמו בכל מדינה נוצרית- גם במקסיקו חוגגים את חג המולד ואת השנה חדשה. חגיגות ותפילות צבעוניות נערכות בכל רחבי המדינה. זוהי גם החופשה השנתית (כשבועיים)

הקרנבל (סוף ינואר תחילת פברואר)

אמנם לא מפורסם וססגוני כמו הקרנבל בברזיל אך עדיין חג דתי נוצרי אשר מסמל את 40 ימי הצום עד פסחא, בהם אסור היה לאכול בשר (מקור השם קרנבל מהמונח "Carni Vale", סילוק/פרידה מהבשר). כמו בכל אמריקה הלטינית, זהו שבוע של חופשה וחגיגות, ובמיוחד מפורסם הקרנבל של העיר מרידה ושל האי קוסומל.

חגים נוספים במקסיקו

יום הבתולה מגואדלופה, פטרונית הדת של  מקסיקו (12.12), יום קולומבוס או יום הגזע (12.10) כמו גם יום העצמאות (16.9- יומיים של חג) הם ימים חשובים בתרבות המקסיקנית

גואטמלה עונה מומלצת לטיול

מזג האויר בגואטמלה מזכיר את עונות השנה של דרום מקסיקו. עונה יבשה (חורף) ועונה רטובה (קיץ)

העונה היבשה נובמבר עד אפריל

זהו ה"חורף" המקומי (יש שיאמרו מנובמבר עד פברואר).
הטמפרטורות אינן כה נמוכות ואפילו די נעימות – אך יורדים בעונה זו פחות משקעים. זה לא אומר שלחלוטין לא יורד גשם, אך הגשמים מצטמצמים בעיקר לאחרי הצהריים והערב. זוהי עונה מומלצת לטיול בגואטמלה, עם פחות לחות באוויר, המאפשרת הליכות תחת כיפת השמיים במשך היום. יחד עם זאת, זו גם העונה בה כמות התיירים גבוהה יותר וכך גם מחירי המלונות.
העונה היבשה היא גם הזמן בו נערכים רוב הפסטיבלים המיוחדים של מרכז אמריקה

העונה הרטובה מאי עד נובמבר

העונה הגשומה בין מחודש מאי עד אוקטובר. מזג האויר הוא חם יותר מאשר בעונה היבשה (ולכן נקראת "הקיץ") וכמות הגשמים גבוהה יותר. שימו לב שאין זה מונע ממטיילים לבקר במדינה בתקופה זו- רוב הגשם יורד בשעות החשכה. כן מומלץ לבדוק את מזג האויר אם אתם מתכננים לצאת לטרק של מספר ימים או אפילו להליכה יומית

חודשי המעבר בין העונות- אפריל ואוקטובר

חודשים אלה הם זמן מצוין כמעט בכל העולם לטיול משום שמזג האויר אינו קיצוני. אפריל ואוקטובר, "האביב" ו-"הסתיו" הם זמן בו כמות התיירים נמוכה יחסית, מזג האויר נעים, והמחירים אינם גבוהים כמו בשיא העונה

חגים ופסטיבלים

ה"סמנה סנטה" Semana Santa ("השבוע הקדוש") בין סוף מרץ לאמצע אפריל

השבוע שלפני חג הפסחא הוא השבוע הקדוש. תאריכו משתנה משנה לשנה כמו חג הפסח. הסמנה סנטה הוא החג והפסטיבל החשוב ביותר בגואטמלה  והוא נערך בימים חמישי עד ראשון של שבוע זה.
חג זה הנחגג בכל העולם הקתולי, מסמל את השבוע האחרון בחייו של ישו, ו"הקימה לתחייה" שלו. בגואטמאלה, החג משלב מסורת נוצרית שהגיע עם הכיבוש הספרדי, יחד עם המסורות של הילידים (אנדיחינוס, ולא "אינדיאנים" כמו שנהוג לקרוא להם במערב). הוא מפורסם בזכות התהלוכות היפות שבו, במיוחד בבירה הקודמת של גואטמאלה- אנטיגואה.

בעת החגיגות, מעטרים את הרחובות הראשיים של אנטיגואה שטיחי פרחים ארוכים במיוחד הנקראים 'אלפומברה". שטיחים אלה מלאכת מחשבת מעשה ידי אדם, עשויים נסורת צבעונית, פרחים וגם פירות. משתתפי התהלוכה הולכים על השטיחים, לבושים בבגדי חג, כשחלקם נושאים על גבם מייצגים ופסלים בדמותם של ישו ושל מריה הקדושה. במשך מספר ימים הופכת אנטיגואה לחגיגה של צבע והתרחשות, וזהו הזמן הטוב ביותר לבקר בעיירה היפה, ולהשתתף בחגיגה האותנטית והמרגשת ביותר ביבשת. התהלוכות החשובות ביותר הן ביום שישי הטוב, וביום ראשון, אך במשך ימים אלה מתקיימות מספר תהלוכות, במספר רחובות, ולפעמים כמה ביום אחד.

שימו לב שיש להזמין מקומות לינה באנטיגואה ובסביבתה, חודשים רבים מראש.

Fiesta de Santo Tomás חגיגת תומאס הקדוש בעיירה צ'יצ'יקסטננגו

צ'יצ'יקסטננגו, העיירה המפורסמת בזכות השוק הצבעוני שבה (בימי ראשון וחמישי), חוגגת ביום הקצר בשנה, ה-21 בדצמבר- את יום תומאס הקדוש. אירוע זה, כמו השבוע הקדוש, מחבר גם הוא בין האמונות הקתוליות לאמונות הילידים של גואטמלה. מדרגות הכנסייה הראשית של העיירה מארחות ריקודים ססגוניים ועשן וריחות קטורת נישאים באוויר. ניתן לראות בעיירה מעבר לזיקוקים ולהתקהלות של עשרות אלפים, גם את תפילות הכמרים של שבטי המאיה יחד עם הכמרים הקתולים.

חגים נוספים

בגואטמאלה נחגגים כמובן גם חג המולד ויום המתים, כמו במקסיקו

מתכננים טיול למקסיקו או לגואטמלה? צריכים עזרה בתכנון הטיול?

התקשרו אלינו
02-5791-791

השאירו לנו פרטים ואחד המומחים שלנו יחזור אליכם



Array

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

תפריט נגישות

Call Now Button