fbpx

טיול לדרום קוריאה – מה צריך לדעת לפני הטיסה?

טיול לדרום קוריאה- איזה מידע תמצאו בעמוד זה:

שפה

דת

מטבע

חשמל

אוכל

ניווט

לפני ההגעה

תחבורה

הדרכה

טיפים נוספים

שפה

השפה המדוברת היא קוריאנית

הכתב קוריאני (האנגול) מאופיין באותיות שהושפעו מכתב הסיני. ישנו גם שימוש לעיתים בכתב הסיני העתיק (הנג'ה).

אוכלוסייה

בקוריאה הדרומית חיים נכון ל-2023 כ- 50 מיליון איש, בקוריאה הצפונית חיים כ- 25 מיליון.
10 מיליון מתוכם בעיר הבירה סיאול, 28 מיליון במטרופולין של סיאול.

דת

56% ללא דת, 28% נוצרים, 15% בודהיסטים, 1% דת אחרת.

מטבע

וון Won , נכון ל-2023 השער הוא כ-1,300 וון לדולר אמריקאי אחד.

חשמל

שקעי החשמל בדרום קוריאה הם כמו בישראל – שני פינים עגולים. המתח הוא 220 וולט, אך התדר הוא שונה (60 הרץ,  יש לשים לב לכיתוב על המכשיר או על השנאי של המכשיר).

אוכל

• האוכל הקוריאני טעים במיוחד. מאכלי ים, חזיר, סרטן או תמנון הם בסיס של הרבה מנות. אלה מכם שאינם שומרי כשרות, יוכלו ליהנות ממגוון רחב של מאכלים מהמטבח הקוריאני המסורתי ועד לאוכל רחוב.

• המלצות – גריל הקוריאני (עוף/בשר הכל טעים), ביבימבאפ, קימבאפ (סטייל סושי), עוף מטוגן, סו-טוק (שכבות של נקניקיה וטוקבוקי) ונקניקיה מצופה בתפוח אדמה.
• רוב האוכל בדרום קוריאה חריף מאוד ולא מתאים לכל אחד, אם קשה לכם עם אוכל מתובל, בקשו ללא תוספת חריף.

ניווט

GOOGLE MAPS – אמנם האפליקציה אינה מייצרת מסלול בקוריאה (בניגוד לרוב מדינות העולם), אך ניתן לראות איפה אתם נמצאים יחסית לנקודת ההגעה. נוחה לניווט בתחבורה ציבורית, פחות נוחה לניווט ברגל.

NAVER – האפליקציה המקומית שהמקומיים משתמשים רק בה.
WAZE – לא תמיד עובדת, באי ג'ג'ו עובדת ברוב האזורים.

לפני ההגעה, נכון לעכשיו ישראלים אינם זקוקים לויזה לדרום קוריאה (5/24)

  • בכדי לעלות לטיסה ולהיכנס לדרום קוריאה, יש למלא קודם כרטיס תייר (סוג של ויזה) דרך האינטרנט- K-ETA, כשבועיים לפחות לפני (עולה 8 דולר). תוקף האישור הוא לשנתיים, או עד מועד סיום תוקף הדרכון – כדאי להדפיס את האישור. ניתן להוריד את האפליקציה וממנה לצלם את הדרכון ואת עצמכם, במקום תמונת פספורט. אישור מתקבל תוך חצי שעה עד 72 שעות, למייל (ניתן להיכנס בכל זמן ע"י הקלדת מספר דרכון ותאריך לידה). .https://www.k-eta.go.kr/portal/apply/index.do
  • Q-CODE – הצהרת בריאות – ניתן למילוי החל מ- 3 ימים לפני ההגעה, אפשר גם למלא בטיסה הלוך או בשדה התעופה. https://cov19ent.kdca.go.kr/cpassportal

תחבורה

קיים אוטובוס משדה התעופה למלונות במרכז סאול, והוא גם נוסע מהמלונות אל השדה.

לתחבורה ציבורית בערים כדאי לרכוש כרטיס T-Money – מעין רב קו, אשר ניתן לשימוש גם בחנויות נוחות, אוטובוסים ורכבות תחתית (נסיעה עולה כ- 1,600 KRW – כ- 4.5 שקלים, מקס' יומי 5000 KWN – כ- 14 ₪) – מאוד נח. הכרטיס ניתן לטעינה בתחנות הרכבת התחתית ובחנויות הנוחות (7/11). באוטובוסים יש להעביר את הכרטיס גם בעלייה וגם בירידה מהאוטובוס.

הנסיעה ברכבת התחתית נוחה מאוד, כדאי להיעזר ב- GOOGLE MAPS או אפליקציית NAVER ולעקוב גם אחרי מספרי הכניסות והיציאות לתחנות (לעיתים התחנות גדולות מאוד) ולוודא שעולים על הכיוון הנכון של הרכבת עפ"י תחנת היעד.
ברכבת התחתית, שם התחנה מצוין באנגלית ומוקרא בקול לפני ההגעה. באוטובוסים קשה יותר להבין באיזו תחנה נמצאים, ולכן כדאי להיעזר באפליקציית ניווט.
אפליקציית GOOGLE MAPS אינה מאפשרת בניית מסלול ברגל, אלא רק בתחבורה ציבורית ומראה מיקום יחסית ליעד. המקומיים משתמשים ב- NAVER

מוניות

  • המוניות השחורות והכתומות גובות יותר כסף מהמוניות האפורות והלבנות בפער משמעותי.
  • אור אדום מסמן שהמונית פנויה, ירוק מסמן שהיא תפוסה.
  • רוב הנהגים אינם דוברים אנגלית. תדאגו שיהיה לכם צילום מסך של המלון/המקום שאליו אתם צריכים להגיע, עדיפות עם כתובת בקוריאנית.
  • ניתן לשלם על הנסיעה בכרטיס אשראי.

השכרת רכב – הנהיגה בקוריאה היא כמו בארץ בצד ימין, אבל הרמזורים שונים. תמיד אפשר לפנות ימינה, גם באור אדום, אבל כדי לפנות שמאלה צריך גם אור ירוק וגם חץ שמורה שמאלה. הפעם הראשונה קצת מלחיצה, אבל אחרי שקולטים את זה הנהיגה הופכת להיות כייפית ונעימה.

אופי האתרים בדרום קוריאה

הקוריאנים תמיד היו תחת איום סיני ויפני. שושלת ג'וסון הארוכה ביותר, חיפשו מקום לבירה – החליט על סיאול בגלל שההרים מאחוריה והמים לפניה.
בשל ההיסטוריה מרובת המתקפות בקוריאה, מרבית אתרי התיירות, ויש המון כאלה, כולל הארמונות והמקדשים ,הוקמו או שוחזרו ב- 30 השנים האחרונות בלבד. אין הרבה מקומות עתיקים שנשתמרוכמו ביפן ובסין, אלא שחזורים והקמה של אתרי תיירות יש מעין. לדוגמא: הפיכת אזור ה- DMZ והמנהרה לאתר תיירות, היא גאונות דרום קוריאנית אמיתית. הצפון קוריאנים חפרו מנהרות לפלישה, והדרום קוריאנים הפכו את המקום לאתר תיירות המניב הכנסות…

הדרכה בדרום קוריאה

בדרום קוריאה מומלץ מאוד להיעזר בטיולים מודרכים קבוצתיים או פרטיים (בעיקר בשל מכשול השפה), חוסך הסתבכות, מגיעים ישר למקומות, מקבלים הסברים ממקומיים (מוסיף עניין והכרות עם העם הקוריאני), בדיוק בזמן שצריך (להחלפת המשמרות, למופע הנשים הצוללות ועוד….), לרוב המדריכים מקצועיים, בעלי אנגלית טובה ולא מצפים לטיפים. הם כן ישמחו לפידבק חיובי באינטרנט.
טיול קבוצתי – מאפשר להספיק כמה שיותר נקודות עניין ביום אחד תוך מפגש עם אנשים מכל העולם.
לרוב אוספים מהמלון ומורידים במקום אחר או שיש נקודות איסוף והורדה אליהן יש להגיע בזמן.
לרוב כוללים ארוחת צהרים מקומית. חלק גדול מהמטיילים וההדרכה מתמקד בתרבות האינסטגרם והצילומים, והמדריכים המקומיים מבינים ועוזרים בצילומים גם למטיילים בודדים.
שימו לב שחלק מהטיולים קבוצתיים לעיתים לוקחים לכל מיני מקומות "לתיירים בלבד" – מסוסים בג'ג'ו, שייט, מקומות למכירה של כל מיני מוצרים ממוצרי קוסמטיקה, ועד מוצרי ג'ינסנג – צריך להבין שזה חלק מהעניין של טיול יומי מאורגן.
יחד עם זאת טיול קבוצתי מאפשר מפגש עם אנשים מכל העולם (כולל ערב הסעודית, מלזיה ועוד) , ומספיקים לראות הרבה מאוד אתרים. לרוב אוספים מהמלון ומסיימים במקום אחר במרכז העיר, או שיש נקודות איסוף והורדה אליהן יש להגיע בזמן. הטיולים הקבוצתיים בקוריאה כוללים ארוחת צהרים מקומית ברובם.

טיולים פרטיים – נהג/מדריך יאסוף אתכם מהמלון ויחזיר אתכם למלון או לאן שסיכמתם. בטיול פרטי תשומת הלב היא רק אליכם,, ניתן להתאים ללוחות הזמנים והרצונות שלכם– פינוק אמיתי. ניתן להזמין טיולים פרטיים דו יומיים כולל לינה באזור הנדרש.
אנחנו ב"איש העולם" מתאימים עבורכם את המינון הנכון בין טיולים פרטיים, טיולים קבוצתיים ואף טיול עצמאי בעיקר בערים הגדולות סאול ובוסאן.

טיפים נוספים לטיול בדרום קוריאה

  • הקוריאנים מקסימים, נחמדים ומסבירי פנים ורוצים לעזור, הרבה מהם לא מבינים אנגלית. (גם נהגי המוניות)
    דרום קוריאה היא מדינה בטוחה ביותר לתייר ולתיירת, אין בעיה להסתובב לבד בכל מקום, בכל שעות היום.
  • בטיול ברחובות כמעט ולא תמצאו פחי אשפה, כדאי לקחת איתכם שקית קטנה.
  • בכל מקום שירותים נקיים בחינם.
  • למי שמגיע לסאול, ורוצה לצאת ממנה לכמה ימים למקומות אחרים ולחזור – מומלץ להביא איתכם מזוודה קטנה יותר/תיק למשך הטיול, ולהשאיר את המזוודה הגדולה במלון בסאול. זה מקובל במרבית המלונות בסיאול להשאיר את המזוודה הגדולה, הם ישמרו עליה בשמחה ללא שום תמורה.
  • כדאי להגיע עם נעליים נוחות וכושר גופני מתאים להרכבה הליכות ברגל, עליות ומדרגות.

מעוניינים בפגישת יעוץ לטיול בדרום קוריאה? רוצים שנתפור לכם את המסלול ונארגן את הטיול עבורכם? צרו איתנו קשר בטלפון 025791791, או השאירו לנו הודעה ונחזור אליכם בהקדם.

מתעניינים בטיול לדרום קוריאה? רוצים שנארגן הכל עבורכם?

להזמנה ופרטים צרו איתנו קשר ב-025791791

או השאירו לנו הודעה



Array

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

תפריט נגישות

Call Now Button