fbpx
  • חופים בצפון ברזיל

    חופים בצפון ברזיל

חופים בצפון ברזיל

By LíviaBuhring and edited by Rodrigo.Argenton – Own work, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=32901696

חופים בצפון ברזיל

ברזיל היא מדינת ענק עם כמעט 7,500 ק"מ של חוף, כולו פונה לאוקיאנוס האטלנטי. בגלל מזג האויר החם השורר כל השנה בצפון ברזיל, החופים והתרבות של המדינות הצפוניות הפכו לפופולריים במיוחד עבור נופשים ותיירים מברזיל ומכל העולם.

המדינה הבולטת ביותר בתרבות החוף שבה, היא מדינת באהיה. בבאהיה חופים מפורסמים רבים, כמו גם אוירה חופשית וצבעונית. אך באהיה לא לבד, מצפונה נמצאים חופים מדהימים במדינות פרנמבוקו, פאראיבה, סראז'יפה, אלגאוס, ריו גרנדה דו נורטה, סיארה, ובמדינות הצפוניות ביותר, אשר סמוכות ליער האמזונס ולגבול הצפוני של ברזיל.

לפניכם פירוט על חלק מהמפורסמים ביותר שבין חופים בצפון ברזיל. כמובן שלא ניתן להכיל בעמוד אחד את כל החופים היפים של צפון המדינה, אך השתדלנו לפרט על החופים הפופולריים ביותר בצפון. למידע נוסף על טיול לברזיל ליחצו על הלינק.

מתכננים טיול לברזיל ומחפשים מידע? צפו בסרטון

חופי באהיה Bahia

מוררו דה סאו פאולו Morro de São Paulo

מוררו (נהגה בפורטוגזית "מוהו") דה סאו פאולו, היא אחת הפופולריות ביותר בין ישראלים רבים העושים טיול חופים בצפון ברזיל. זוהי עיירת חוף אשר כל רחובותיה חוליים, הנמצאת באי טיניארה Tinharé שבפתח מפרץ כל הקדושים, המוביל אל העיר הגדולה סלבדור. המעבר אל מוררו הוא בסירה בלבד, והתנועה בה היא ברגל או טרקטורים ורכבי 4X4. זהו בעצם יחודה של העיירה- שאינה נגישה לכבישים ומנותקת מעט.

במוררו 4 חופים עיקריים אשר ממוספרים מאחד עד ארבע, כשחוף מספר 2 הוא הפופולרי והנוח ביותר לרחצה.

תוכלו לצאת מכאן לשנורקלים באי טיניארה לשוט לחופים בעיירות נוספות באי דוגמת גמבואה, לצאת לחווית אומגה, או לחקור את החופים המרוחקים יותר. בין החודשים אוגוסט וספטמבר ניתן גם לצאת לשייט לוויתנים לראות את לוייתני humpback whale (לוייתן גדול סנפיר), העוברים באזור.

הסיבה המרכזית להגעת המטיילים הרבים (חלקם הגדול ישראלים) הן המסיבות ותחושת החופש של מוררו. רוב המסיבות נערכות בחוף מספר 2 בימי שני וחמישי, אך תוכלו להינות מהברים הרבים על החוף בכל יום בשבוע.

אריאל דה אג'ודה Arraial d'Ajuda

אריאל דה אג'ודה היא עיירת החוף הקרובה ביותר לעיר הנופש הגדולה יותר, פורטו סגורו Porto Seguro. ההגעה אליה היא בטיסה או בנסיעה אל פורטו סגורו, ומעבר של הנהר במעבורת קצרה.

אריאל היא עיירת נופש המושכת מטיילים צעירים רבים בשל הקירבה לחוף, המחירים הנוחים יותר מבפורטו סגורו, והמסיבות והברים הרבים. רוב המבקרים לנים לרוב באחת מהפוסאדות (אכסניות/מלונות) לאורך הרחוב הראשי המוביל אל הים. בחלק העליון של העיירה תמצאו שוק נחמד וחנויות רבות המוכרות כמעט כל פריט לבוש אפשרי הקשור לחוף. גם החלק הקולוניאלי הקטן עם הכנסיה הפשוטה והיפה המשקיפה על הים, הם מקום נחמד להסתובב בו.

לא רחוק מאריאל, בינה לבין טרנקוזו, נמצא גם מלון קלאב מד מפנק על חוף משלו, לאלו המחפשים אוירה יוקרתית ושקטה יותר.

טרנקוזו Trancoso

העיירה טרנקוזו המרוחקת יותר מאריאל דה אג'ודה בהמשך הכביש היורד דרומה מפורטו סגורו, היא עיירת נופש טרנדית היושבת על צוק מעל הים, כמו רוב עיירות החוף באזור. היא מפורסמת בזכות האוירה הרגועה, ויש בה מספר רב של פאוסדות כמו גם בתים להשכרה. התושבים של טרנקוזו קצת יותר נוכחים בין התיירים מאשר בעיירות אחרות, ולימודי הקפואירה בקאזה דה קולטורה המקומי, ומשחקי הכדור ברחבה המשקיפה על הכנסיה המקומית ועל הים, מושכים מקומיים כמו גם מבקרים רבים. החופים של טרנקוזו מרוחקים כמה מאות מטרים ירידה מהצוק, וגם בהם תמצאו ברים ומסעדות, ומסיבות רבות. מומלץ להשכיר אופניים כדי לחסוך את ההליכה הארוכה על החוף.

קראיבה Caraíva

קראיבה אינה מפורסמת כל כך ביחס אל חופים בצפון ברזיל. זוהי עיירת חוף קטנה, מקסימה ורומנטית, הנמצאת כשעה וחצי נסיעה דרומה מטרנקוזו. הנסיעה היפה לאורך החוות והחופים, לרוב על דרך עפר, מסתיימת במעבר בסירה אל העיירה המנותקת גם היא מן הכביש. גם פה אין רחובות אספלט אלא חול בלבד, והחשמל נעלם בשעות הלילה. אבל זהו גם הקסם של קראיבה- השקט והניתוק.

העיירה יושבת על רצועת חוף צרה, הנתחמת ממערבה בנהר קראיבה כהה המים, אשר נשפך אל הים. חלק גדול מהפאוסדות נמצא ממש על החוף עצמו, ובקצה הלשון בו נפגשים החוף והנהר, תמצאו ברים ומסעדות על החול, צעירים מתרגלים קאפוארה, ואוירה נפלאה ורומנטית בעת השקיעה.

פראיה דו פורטה Praia do Forte

פראיה דו פורטה (נהגה "פורטש" בפורטוגזית), הוא כפר תיירותי על חוף יפהפה, הנמצא כשעה וחצי נסיעה צפונה מהעיר סלבדור. המחירים של המלונות במקום גבוהים בהרבה מרוב המקומות בבאהיה, ומחופי ברזיל בכלל. אך האווירה היוקרתית, הריזורטים המפנקים, והקירבה לסלבדור, הופכים את המקום ואת החופים הסמוכים לו למושכים במיוחד עבור נופשים המחפשים חוויה מפנקת.

החוף היפה, כמות הדגים הרבה שניתן לראות גם ללא שנורקלים, ואפילו האפשרות לראות מדי פעם מרחוק סנפירים של לוויתנים העוברים בים, הם רק חלק ממוקדי המשיכה של החוף. תוכלו להינות מביקור בשמורה האקולוגית Sapiranga בה ניתן לצפות בצמחיה המיוחדת ובציפורים החיות באזור, לצאת לרכיבה על סוסים, לגלוש, להשכיר אופניים או ליהנות מקניות בחנויות הבוטיק.

בפראיה דה פורטה גם מרכז צבי ים של Projeto Tamar, הנועד להציל את אוכלוסיות צבי הים של ברזיל. הארגון אחראי על שיחרורם של מעל 10 מיליון צבים לים. תוכלו לבקר במרכז, ללטף צבים קטנים, ואף להצטרף לשיחרור של תנוקות צבים אל הים, בהתאם ללוחות הזמנים של המרכז.

איטקרה Itacaré

איטקרה היא עיירה באהיאנית טיפוסית, אשר יושבת על רצועה של חופים ומפרצים יפים, ומאפשרת רחצה וגלישה נוחה. העיירה הנמצאת בדרום מרכז החוף של באהיה, מלאה במלונות, מסעדות וברים, כיאה לעיירת חוף המושכת מטיילים צעירים רבים. היא מפורסמת בעצי הדקלים הרבים לאורך החוף, מתאפיינת בסירות דייגים רבות הפועלות בה, ובמספר רב של חופים והליכות יפות לאורך הים, כמו גם באוירה ובמשיכה של תיירים רבים בעת הקרנבל התוסס שבה.

העיירה אינה קטנה, כ-30 אלף תושבי קבע, ולכן היא  מאפשרת לאכלס מספר רב של תיירים. באיטקרה מספר מועדוני ריקוד פוהו באהיאני. היא פופולרית במיוחד על ידי גולשים רבים וניתן למצוא בה גם מספר בתי ספר לגלישה.

איטאקרה, טיול לברזיל

מדינת ריו גרנדה דו נורטה Rio Grande do Norte

פראיה דה פיפה Praia da Pipa

פראיה דה פיפה, "חוף העפיפון", היא עיירת חוף במדינת ריו גרנדה דו נורטה, כשעה וחצי מהעיר המרכזית נטאל, שגם בה חופים יפים.

פיפה היא עיירה פופולרית ויפה בהרבה מהעיר נטאל, ומערים גדולות אחרות על הים. היא קטנה מספיק ומרכזית מספיק כדי למשוך אליה נופשים רבים המחפשים חוויה רומנטית. בתי העסק הרבים בפיפה, המסעדות והחנויות, מצטופפים לאורך הרחוב הראשי המשקיף אל הים. אם תגיעו לפיפה תשמעו לא מעט את השפה הצרפתית והאיטלקית. תמצאו בה לא מעט מסעדנים ובעלי מלון ארופאים, והיא פונה לקהל מבוגר וקהל צעיר כאחד.

החופים היפים שמצפונה ומדרומה, רובם יושבים על שפת מצוק המשקיף אל הים. אל תפספסו את חוף הדולפינים  Baía dos Golfinhos שמצפון לפיפה, ובו משפחות דולפינים המתקרבים אל הרוחצים. מומלצת לביקור גם נקודת התצפית על הצבים מהמצוק שמעל מפרץ הדולפנים, המשקיפה על תנועתם של הזוחלים הימיים.

תוכלו לצאת להליכה לאורך החופים שהצוקים החוליים צמודים להם, אך שימו לב לשעות הגאות שבהן המים מגיעים עד המצוק ולא מאפשרים מעבר.

מדינת סיארה Ceará

ג'ריקואקוארה Jericoacoara

ג'ריקואקוארה, או בקיצור ג'רי, היא עיירת חוף נידחת ומרוחקת שבע שעות נסיעה (רובן על דיונות חול) מהעיר הגדולה הסמוכה פורטלזה. רק באמצע 2017 נפתח שדה תעופה כ-31 ק"מ סמוך אליה, כתוצאה מהפופולריות האדירה של העיירה. השדה מקבל טיסות ישירות מסאו פאולו ומבלו הוריזונטה.

ג'רי היתה עד לא מזמן כפר דייגים מנותק מחשמל. רק ב-1998 חוברה העיירה לחשמל, אך החוק המקומי אוסר על תאורה של הרחובות בעת החשכה. כמו בהרבה עיירות חוף נחשבות אחרות, כל הרחובות בג'רי, הן דרכי חול, שמאפשרות רק לרכבים מתאימים לעבור בהן. גם ההגעה אל העיירה מצריכה רכב מיועד. העיירה מאכלסת מספר רב של פאוסודות, חלקן על החוף, והזולות יותר פרוסות על הדיונות.

בג'ריקואקוארה תוכלו ליהנות ממסיבות חוף נהדרות, ממעגל קאפואירה בשקיעה על החוף, מטיולי באגי בדיונות החול, ומאחד המקומות הטובים בעולם ללימוד וגלישה של גלשני עפיפון. הרוחות הנהדרות הופכות את החופים הבתוליים הסמוכים לעיירה, למקום נפלא לכל סוגי הגלישה.

ג'רי נחשבת גם למקום היחידי בברזיל בו ניתן לצפות בשקיעה על הים. מכיוון שרוב חופי ברזיל פונים מזרחה, אין חופים בהם השמש שוקעת בים. ממערב לג'רי עולה דיונת חול שהמפרץ שבה פונה לכיוון צפון מערב. הדיונה הגבוהה מושכת עשרות ואף מאות נופשים כל ערב, הבאים לצפות בשקיעה היפה על רקע הנוף המדברי של דיונות החול הנופלות אל הים. תוכלו גם לגלוש מטה מקצה הדיונה אל המים.

ג'ריקואקוארה, חופים בצפון ברזיל

קנואה קברדה Canoa Quebrada

קנואה קברדה ("סירת קנו שבורה" בפורטגזית) היא אחת מעיירות החוף היפות ביותר בברזיל. היא יושבת באזור של דיונות חול, וצוקים ורודים הנופלים אל הים. שדה התעופה הקרוב ביותר הוא של העיר Aracati (כ-12 ק"מ ממנה), או של פורטלזה, (שעתיים וחצי נסיעה מהעיירה).

קנואה היתה כפר דייגים נידח שאומץ על ידי היפים ברזילאים בשנות ה-70. המקום הפך תיירותי מאוד ואיבד מעט מהבתוליות שלו, אך עדיין בעל חופים מדהימים ונוף יפהפה. בקנואה תוכלו ליהנות מהחוף, מבאגי בדיונת החול, מרכיבה על אופניים, גלישת רוח וגלישת עפיפון, רכיבה על סוסים וגלישה על דיונות החול. הרוחות הקבועות הביא את הממשל המקומי לבנות תחנות רוח רבות בסמוך לעיירה.

הרחוב הראשי בקנואה, אשר מכונה "ברודווי" הופך לפעיל ביותר בשעות ערב, עם מסעדות, ברים ורחבות ריקוד פוהו.

אולי יעניין אתכם גם

מעוניינים בטיול לברזיל בהתאמה אישית?

השאירו לנו הודעה

או התקשרו 02-5791791



Array

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

תפריט נגישות

Call Now Button