fbpx
  • זנזיבר- טיול ונופש באי התבלינים

זנזיבר- טיול ונופש באי התבלינים

זנזיבר – מקום נהדר לנופש וטיול

זנזיבר היא אולי אחד המקומות היפים ביותר בעולם. זנזיבר היא בעצם ארכיפלג הכולל מספר איים אשר המרכזי שבו הוא האי אונגוג'ה (אליו מתכוונים כאשר אומרים זנזיבר), ובו גם בירת המחוז זנזיבר- זנזיבר סיטי (סטון-טאון). הארכיפלג הנפלא שנמצא כ25-50 ק"מ ממזרח לטנזניה ושייך למדינה, כולל חופים מהפנטים לצד נופים קסומים. יש בזנזיבר מגוון אתרי נופש מפנקים שלא תרצו לעזוב. בנוסף, כיאה לשמו "אי התבלינים", ניתן למצוא בזנזיבר שווקים ריחניים עם מגוון רחב של צמחים ואבקות תבלין, ותרבות שהתפתחה בהשפעת סוחרים וילידים ממספר ארצות, בהתאם למיקומם של האיים במרכז ציר סחר בינלאומי.

מעבר לאתרי הנופש הרבים והחופים הקסומים בזנזיבר, מומלץ לצאת לטיולים יומיים למגוון אתרים בים וביבשה, ואף לצאת לספארי קצר של בין יום לשלושה באזורים הדרומיים יותר של טנזניה. 
 

זנזיבר מפה

האוכלוסייה המגוונת בזנזיבר

בזנזיבר שוכנת אוכלוסייה מגוונת ביותר אשר מקורותיה והתרבות שלה הושפעו מילידים ומהגעת סוחרים מאפריקה, מהאוקיינוס ההודי והמפרץ הפרסי. הדת השלטת בזנזיבר היא האיסלם (98.9% מהתושבים מוסלמים מזרם איבאדיה אשר דומיננטי ביותר גם בעומאן), והאחוז הנותר כולל נוצרים ודתות ילידיות. מרבית האוכלוסייה הם אפריקאים שחורי עור ממוצא סווהילי אך ישנם גם ישנם תושבים ממוצא ערבי והודי.

לאורך החופים של זנזיבר, ניתן לראות כמובן סירות דייג רבות אך לא רק. אלפים מתושבי האי (בעיקר נשים) עוסקים בגידול ואיסוף אצות למאכל. ניתן לראותן לאורך החופים בין עמודים אשר נועדו במיוחד לצורך גידול צמחי הים.

זנזיבר

החופים המעולים של זנזיבר

חובבי החופים ימצאו בזנזיבר לא מעט חופים מרהיבים עם מים כחולים וצלולים, חולות בהירים, שוניות אלמוגים, דולפינים ועוד. מנינו כמה חופים בזנזיבר שכדאי לכם לבקר בהם:

  • חוף נונגווי צפון זנזיבר– חוף מרהיב ביופיו ופופולרי, אשר ממוקם באזור הצפוני של האי. חולות לבנים ומים בצבע תכלת. בחוף תוכלו למצוא תיירים מכל העולם הנהנים מחופשה של בטן גב, אוכל טוב, שתייה ועוד. זהו מרכז אזור בילויי הערב , בו נמצאות רוב המסעדות, מסיבות (מסיבות פול מון) והמלונות המפוארים.
  • חוף מטמווה צפון מזרח – חוף עם מצוקי אלמוגים גבוהים. מומלץ לצלילות ושנורקלים בין האלמוגים והנאה ממגוון סוגים וזנים של דגים צבעוניים, אלמוגים, צבי ים ועוד.
  • חוף קיוונגווה צפון מזרח – חוף מדהים ביופיו בו חולות רכים ומים צלולים המשתלבים עם רקע של עצי דקל גבוהים. בחוף תמצאו לא מעט פעילויות כגון: רכיבה על אופניים, צלילה, רכיבה על סוסים ועוד.
  • חוף פאג'ה דרום מזרח – חוף יפיפה המתאים לתיירים וחובבי ספורט ימי. תוכלו למצוא בו מגוון אטרקציות שונות החל משחייה עם דולפינים, שיעורי צלילה, גלישת עפיפונים, גלישת רוח ועוד. כמו כן, באזור יש לא מעט מסעדות טובות וברים שתוכלו להתפנק בהם.
  • חוף פומבה דרום מערב – חוף שהוא חלק מכפר דייגים. זהו חוף שקט מאוד אשר נמצא בדרום מערב האי, מול מפרץ מנאי בו מבקרות להקות של דולפינים. ניתן לשוט בסירה בין האיונים הקטנים של המפרץ ולראות את הדולפינים שוחים.
  • חוף קנדווה צפון מערב – חוף מדהים ויפיפה אשר ניתן לתצפת ממנו אל האי טומבטו. מדובר על חוף שקט מאוד שאינו במקום הומה אדם, כך שניתן להשתזף בו בשקט מבלי הפרעה.

בחופים המזרחיים קיימת תופעת גאות ושפל מספר פעמים ביום, כך שהים מתרחק לכמעט קילומטר וניתן לצעוד למרכזו.  בשעות השפל ניתן לחזות בכוכבי ים בצבעים שונים, קרובים מאוד לגובה פני הים.

חופי זנזיבר
פעילות בחופי זנזיבר

טיולים יומיים ופעילויות אקטיביות:

  • ספארי בלו – חווית יום בים הקסום של זנזיבר.
    טיולי ספארי בלו מתקיימים באזור הדרום מערבי של האי, בקרבת כפר הדייגים פומבה. הטיול כולל שייט בסירות עץ מול מפרץ מנאי לכיוון ה"אי הנעלם" עם סיכוי גבוה לחזות ואף לשחות עם דולפינים, שנירקול וביקור בלגונת מנגרובים.
    משם ממשיכים בשייט לאי Kwalle לארוחת צהרים ואחריה ביקור ב"לגונה הכחולה" .
  • שייט לאי מנמבה – זהו טיול חוויתי ביותר באזור הצפון מערבי של האי. מתחיל בנסיעה ושייט קצר של כ- 20 דקות לאי מנמבה, זהו אי נופש פרטי, אליו לא ניתן לעלות, מצידו האחד ניתן לפגוש בדולפינים ואף לשנרקל איתם (למי שיש מזל) ומצידו השני לשנרקל בשוניות יפהפיות וצבעוניות ואף לעגון על אחד האיים הנעלמים וליהנות מפירות טרופיים המוגשים ע"י המדריכים המקומיים על איי חול לבנים שנעלמים עם הגיע הגאות.
  • טיולי טרקטורונים וביקור בכפרים – פעילות סופר אקטיבית שמאפשרת לחוות את החיים האמיתיים באי, טבע פראי , לפגוש את המקומיים וליהנות מחוויית אקסטרים מרגשת.
  • ביקור באקווריום צבי ים – באזורים הצפוניים של האי קיימים מספר אקווריומים בהם ניתן לפגוש בצבי ים מקומיים בגדלים שונים ואף לשחות בחברתם. בחלק מהאקווריומים ניתן לחזות במגוון רחב של בעלי חיים ייחודיים לאזור.

באזור המזרחי של האי מומלץ לבקר באתרים הבאים:

  • יער ג'וזאני – יער גשם בו חיים קופי הקולומבוס האדומים הייחודיים לאי. בביקור בשמורה ניתן לפגוש בקופים מקרוב ואף לטייל בשמורת עצי מנגרובים קרובה.
  • מערת קוזה – מעין מערת נטיפים קטנה עם מים מתוקים וצלולים, נעימים לשחייה.
  • מסעדת הרוק – מסעדה שיושבת חצי בים חצי ביבשה, תלוי בגאות ובשפל, בסמוך לחוף פאג'ה.

סטון טאון- חצי יום טיול מרתק בעיר העתיקה של בירת האי

זנזיבר סיטי, הישוב הגדול ביותר בזנזיבר והבירה של הארכיפלג, ממוקמת על חצי אי דמוי משולש, בחוף המערבי של האי אונגוג'ה שהינו האי הראשי בארכיפלג. העיר העתיקה שבה- סטון טאון- היא מקום נהדר לבלות בו כמה שעות כדי להכיר את זנזיבר.
בסטון טאון תמצאו שילוב בין תרבויות שונות, מבנים עתיקים, נמל ומבצרים, ותוכלו להסתובב ברחובות העיר אשר הוכרזה כאתר מורשת עולמי של באונסק"ו בשנת 2000. ההשפעה של האירופאים, הערבים והסוחרים ההודים שעבדו בה, ניכרת היטב בעת הביקור במבני הממשל, במסגדים ובקתדרלות, כמו גם בשווקים הצבעוניים.
שימו לב במיוחד לדלתות העץ המגולפות של המבנים העתיקים והבתים של עשירי העיר. לדלתות המבנים משמעות מיוחדת, הן משלבות גילופים עם פסוקים מהקוראן, תצורות של בעלי חיים וצמחים, ומלמדות על עושרם ואופיים של הדיירים המקוריים של המבנה.

אחד האתרים המפורסמים בעיר הוא הבית בו נולד "פרדי מרקורי", מהדמויות המפורסמות ביותר שנולדו בעיר, בו ישנו מוזיאון המציג את חייו. 
בקרבת העיר סטון טאון ניתן לבקר ב"אי האסירים" אי ששימש בעבר לעבדים מורדים והיום מהווה שמורת טבע בה גדלים צבי יבשה ענקיים שהובאו למקום מסיישל.

אי התבלינים

אם אתם חובבי בישול, תבלינים וגם קצת היסטוריה, צאו לסיור בשווקי התבלינים באי ובמיוחד בסטון טאון. בשוק המקומי תוכלו למצוא מגוון עצום של תבלינים במגוון ריחות וטעמים. תוכלו לתבל איתם את האוכל שלכם ולהעצים את הטעם והריח של המאכלים שלכם.
המטבח הסווהילי המקומי מושפע ממגוון תבלינים אשר גדלים בגינות הירק שבכפרים, מוסיפים טעם למאכלים המקומיים ואף מספקים ריפוי למחלות יום יומיות. הם גם משמשים כמוצרים קוסמטיים, לחגיגות, פסטיבלים וחתונות.

בנוסף לתבלינים ניתן למצוא לא מעט פירות טעימים כמו: אננס, מנגו, ליצ'י, קרמבולה, פפאיה, בננות ועוד אשר מופעים גם הם במטבח המקומי.
מומלץ לבקר בשוק התבלינים בסטון טאון, להריח ולטעום את התבלינים השונים ואולי אף לקנותם. ניתן להצטרף לסיור תבלינים עם מדריך מקומי שיתבל את הריחות בסיפורים והסברים.

בנוסף לביקור בשווקים ניתן לבקר ב"חוות התבלינים"   החווה נמצאת במרכז האי, בסיור בחווה ניתן לצפות באזורי הגידול הטבעיים של רבים מהתבלינים המוכרים לנו קינמון, וניל, מוסקט ועוד ואף לטעום אותם. 

אולי יעניין אתכם גם

מעוניינים בטיול בהתאמה אישית?

השאירו לנו הודעה

או התקשרו 02-5791791



Array

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

תפריט נגישות

Call Now Button