fbpx
  • גלפגוס - האי איסבלה

    By putneymark - originally posted to Flickr as penguin boobies Isabela Elizabeth Bay, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=3877088

גלפגוס – האי איסבלה

By putneymark – originally posted to Flickr as penguin boobies Isabela Elizabeth Bay, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=3877088

By David Broad, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=53686091

 האי איסבלה  Isla Isabela

האי הגדול ביותר מבין איי גלאפגוס, 4,640 קמ"ר שטחו, (אורכו כ-100 ק"מ), שוכן באזור המערבי של קבוצת האיים. באי איסבלה נמצא היישוב השלישי בגודלו באיי גלפגוס, פוארטו ויימיל Puerto Villamil, הממוקם בקצה הדרום-מזרחי של האי. איסבלה הוא אחד האיים הצעירים ביותר בין איי גלאפגוס, הוא נוצר לפני כמיליון שנה, והוא אחד המקומות הפעילים ביותר בעולם מבחינה געשית. הנקודה הגבוהה ביותר באי היא 1,707 מטרים מעל פני הים, הנמצאת בדיוק על קו המשווה.

האי איסבלה הוא אי מרתק מבחינת עולם החי והצומח שבו. הצמחייה באי שונה מזו שבאיים השכנים בשל היותו אי צעיר יחסית. שדות הלבה הצעירים והאדמה סביבם, אינם מספקים תנאים מתאימים לקיום צמחייה רבה.

מפה של מרכז ומערב איי גלפגוס והאי איסבלה

גלפגוס מרכז ומערב

מצד שני, באי איסבלה עולם החי עשיר בהרבה מביתר האיים. אוכלוסיית צבי הענק שבו, גדולה מאוכלוסיית כל שאר האיים יחדיו. הגודל, הטופוגרפיה והפעילות הגעשית באי, הביאו להיווצרותם של תת-מינים שונים של צבים.

באי גם אוכלוסיית עיזים שהובאו על ידי האדם והגיעה למספר של יותר ממאה אלף, אך כיום היא מדוללת על ידי הרשויות.

לפניכם הסברים על האתרים באי איסבלה. למידע נוסף על הטיול בין איי גלפגוס ואקוודור ליחצו על הלינק.

מתכננים טיול אקוודור ואיי גלפגוס ומחפשים מידע? צפו בסרטון

נקודות עניין  העיקריות באי איסבלה:

שימו לב שמסלולי שייט המגיעים לאי איסבלה אינם מבקר בכל הנקודות המפורטות מטה. ברוב המקרים בשייט העוקף את האי מצפון תבקרו במפרץ אורבינה, ובמפרץ טגוס, וגם תקפצו לביקור באי הסמוך פרננדיניה. אלו מכם המגיעים לפוארטו וייאמיל שבדרום האי איסבלה ללא שייט מאורגן, או במסלול שייט המבקר חלק זה של האי, יוכלו לבקר במערות הלאבה ובאיי הטינטורראס שהם מקום מצוין לשנורקלים, ומפוארטו ויאמיל לצאת לסיורים רגליים בהרי הגעש.

האי ידוע מאוד בשל התופעות הגאולוגיות שבו : מפרץ אורווינה (Urvina), תעלת בוליבר (Bolivar), מפרץ טאגוס (Tagus) ואחד מהרי הגעש הפעילים ביותר בעולם- הר אלסדו, הם כולם עדות לפעילות זו.

נקודת וינסנט רוקה Vicente Roca Point

ממוקמת בחוף הצפון-מערבי של האי ומורכבת משני מפרצונים נפרדים. ניתן לראות בו כלבי ים, פינגוונים, סולה כחולת רגליים וסולות נאסקה לבנות. נהדר לשנורקלים, ניתן לראות צבי ים, מנטות, סוסני ים ודג שמש הנקרא גם מולה-מולה

מפרץ אורבינה (Urbina Bay) 

נמצא בחלק המערבי של האי ומתאפיין בההתרוממויות של לוחות טקטונים אשר הרימו את האדמה והרחיבו את המפרץ. מכאן ניתן לראות את הר געש אלסדו וגם לצאת להליכות של עד 3 ק"מ. ניתן לראות בו פינגוויני גלפגוס ושקנאים חומים. באזור זה אפשר לפגוש גם את הלטאות המפורסמות של גלפגוס, כמו האיגואנה הימית הייחודית לאיים. תמצאו בו גם איגואנות יבשתיות (הגדולות בגלפגוס), נצים, צבי ענק, שונית אלמוגים נהדרת לשינקרול בה תראו מנטות (טריגון/חתול ים), צבי ים, ודגים טרופיים.

מפרץ טגוס (Tagus)

תופעה של חרוט געשי הנמצא בחלק המערבי של האי איסבלה. אחד מאתרי הצלילה והשנירקול הטובים ביותר בארכיפלג. ניתן לראות בו כוכבי ים ומינים רבים של דגים. במפרץ אפשר לראות לווייתנים ודולפינים. כאן תמצאו גם אתרי קינון של הסולות כחולות רגלים. תוכל לראות בו גם קורמורנים חסרי מעוף

מפרץ אליזבת Elizabeth Bay

ממוקם בחוף המזרחי של האי איסבלה. המפרץ מכיל איים רבים בהם ניתן לבקר ברכיבה על סוסים או בסירות. אפשר לראות בו פינגווינים, סולות כחולות.  בשנירקול ניתן לצפות במגוון  דגים צבעוניים, אריות ים, ואולי אף כרישים או לוויתנים.

נקודת מורנו Moreno Point

ממוקמת  ליד מפרץ אליזבת בחוף המערבי של האי איסבלה. זהו אזור נחמד לטיול בסירות פנגה קטנות לאורך חופי הסלעים המדהימים ומקום נהדר לצפות בו על הפינגווינים של גלפגוס ועופות החוף. ביבשה, מוביל שביל העובר בסלע הלבה לבריכות מי ים וצמחי מנגרובים. בריכות אלה התלויות בגאות הגבוהה, מכילות לרוב צבי ים ירוקים או כריש לבן קצה. זהו מקום נהדר לצפרים: האתר מושך אליו אנפות כחולות, פלמינגו ורוד, ושקנאי חום.

פוארטו ויימיל Puerto Villamil

הישוב המרכזי באי איסבלה, ממוקם על החוף הדרומי של האי. אוכלסייתו מונה כ-2,200 תושבים, התלויים לפרנסתם בתיירות ובדיג ובמבקרים הלנים ביישוב. העיירה היא גן עדן עם חוף שקט, חופים סמוכים ארוכים ולבנים, מים תכולים בצבע טורקיז, ורחובות חוליים המקושטים בעצי דקל. באזור פוארטו ויאמיל תמצאו מרכז רבייה של צבי ענק, וגם אגם פלמינגו נחמד.

לאורך החוף ניתן לראות איגואנות, ציפורי מים וסרטנים, ובסיורים היוצאים מהעיירה בסירות, ניתן להבחין באריות ים, פינגווינים וסולות. בשנירקול במקום תוכלו לצפות במנטות, פינגווינים, צבי ים, ודגים צבעוניים. מעט צפונית לעיירה, בלגונות הקרובות ניתן לראות ביצות ומנגרובים, המהווים אתר נהדר לצפייה בציפורים. כאן ניתן לראות פלמינגו ומגוון חופיות נודדות. מפוראטו וייאמיל ניתן לצאת לטיולי שיום או לשיי לאתרים הבאים:

Las Tintoreras

איי טינטורראס, ממוקמים במרחק שייט קצר מפוארטו וייאמיל, והם ביתם של מגוון נהדר של בעלי חיים. המים הצלולים בצבע טורקיז מאכלסים כרישי שונית לבני קצוות, צבים ימיים ואריות ים. אחד החופים שלה, מוקף במנגרובים, הוא אחד האתרים הבודדים שבהם איגואנות ימיות יכולות להתרבות בהצלחה. המקום המוצלח ביותר לצפייה בפינגוונים באי

המערות לוס טונלס Los Tuneles 

האתר זה נמצא במרחק שייט של כשלושת רבעי שעה מפוארטו וייאמיל. שבשייט עוברים דרך סלע דרווין בו מושבה של  סולות כחולות רגל. אזור הלוס טונלס מתאפיין בגשרים עשויים לבה שנוצרו כתוצאה מהתפרצות הר הגעש מתחת למים. אסור לשנרקל במקום משום שזה אזור הרבייה של בע"ח, ובגלל זה הוא כל כך מעניין.

איון הצב Tortuga Islet

מקום לצלילה בקיר הנופל עמוק למים ומלא במיני דגים יחודיים לגלפגוס דוגמת לוקוסים ודגי דקר של גלפגוס, וגם כרישי גלפגוס, סטינגריי, מנטות, כרישי קצה לבן וכרישי פטיש. השחייה באתר זה היא סביב השפה החיצונית של הר געש נכחד. אם יתמזל מזלכם תוכלו לראות גם  דגי שמש ולוויתני אורקה.

הר הגעש סיירה נגרה Sierra Negra

הר הגעש סיירה נגרה מתהדר בקלדרה הבזלתית (לוע התמוטטות שקוע) הגדולה ביותר בגלפגוס ברוחב של 9X10 ק"מ. זהו בעצם מכתש הר הגעש השני בגודלו בעולם ואליו מגיעים דרך שביל טיול בן כחמישים דקות. ההתפרצות האחרונה של הר געש זה היתה ביוני 2018. באתר נוף מרשים והזדמנות לצפות ב-7 מינים של פינקים (פרושים צבעוניים), ובתצוגה עשירה של צמחיה. הצד הצפוני של הקלדרה מספק עדות לפעילות הגעשית שקרתה בשנת 2005.

הר הגעש הקטן Volcán Chico

אוסף של חרוטים קטנים יותר בחלק הצפון-מזרחי של הר סיירה נגרה. ההתפרצות האחרונה הייתה בנובמבר 1979. ניתן ללכת על זרימות לבה עדכניות יחסית. מההר נשקף נוף מדהים של הרי הגעש של האי איסבלה והאי פרננדיניה.

טיול לגלפגוס, סולות כחולות רגל
שייט בגלפגוס, שקנאי
שייט בגלפגוס, איגואנה ימית
פינגווין גלפגוס
מערות לבה, האי איסבלה

אולי יעניין אתכם גם

מעוניינים בטיול בהתאמה אישית?

השאירו לנו הודעה

או התקשרו 02-5791791



Array

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

תפריט נגישות

Call Now Button