תנאים כלליים לטיולים מאורגנים קבוצתיים

1. פרטי החברה:

1.1 ""איש העולם"" (להלן: "החברה") עוסקת בארגון טיולים מאורגנים ופרטיים בחו"ל.
1.2 "איש העולם" היא עסק מורשה שמספרו 025553439. משרדי החברה ממוקמים ברחוב ארזה 6 במוצא עילית, טלפון: 025791791
פרטים נוספים על פעילות "איש העולם" ניתן למצוא באתר האינטרנט שלה:
www.ish-haolam.co.il

2. חוזה ההתקשרות:

2.1 חוזה ההתקשרות בין המטייל ל"איש העולם" כולל את המידע והתנאים המופיעים בתכנית הטיול, במסמכים הנלווים לה, ב"טופס ההרשמה לטיול" וכן כל עדכון שיימסר בכתב או בעל פה עד מועד היציאה. במקרה של סתירה, תנאי תכנית הטיול גוברים על כל תנאי אחר.
2.2 עם ההרשמה לטיול, תשלום מקדמה או השתתפות בפועל בטיול (או בחלקו), המטייל מאשר כי הוא מכיר ומסכים באופן מלא וחד משמעי לתנאים המפורטים כאן ובתכנית הטיול, וכי הוא מחויב להם
2.3 כל האמור במסמך זה מיועד הן לגברים והן לנשים, גם אם בחלק מהמקומות נעשה שימוש בלשון זכר.

3. כללי

3.1 חברת "איש העולם" משווקת ומציעה ללקוחותיה טיולים מאורגנים אשר תוכנם, הטיסות, חלוקת הזמנים בהם, וכן הפעילויות השונות המסופקים ללקוחותיה בטיול, מפורטים בתוכנית הטיול שבאתר ובזו שסופקה ללקוח.
3.2 "איש העולם" שואפת לקיים את תכנית הטיול במלואה כפי שתוכננה. עם זאת, מסלולי הטיול, הביקורים באתרים ובשמורות טבע עשויים להשתנות בהתאם לנסיבות שונות כגון שינויים בטיסות, תנאי מזג האוויר, אופי המדינות השונות ושיקולים מקצועיים של צוות ההדרכה.
3.3 הטיולים של "איש העולם" מתוכננים בקפידה על בסיס היכרות מעמיקה עם היעדים, תושביהם ומנהגיהם של המקומיים, ועל סמך ניסיון רב שנים. יחד עם זאת, על המטיילים לקחת בחשבון כי עלולות להתרחש תקלות בלתי צפויות שאינן בשליטתנו. תקלות אלו עלולות לגרום לשינויים בתכנית ואף לפגוע ברמת הטיול כפי שהובטחה
3.4 רמת שירותי התיירות, אמינותם ואיכותם עשויים להיות שונים ממדינה למדינה ולא תמיד תואמים את הסטנדרטים המוכרים למטיילים ממדינות אחרות. יש להתחשב בכך בעת הזמנת טיול מאורגן.
3.5 "איש העולם" מזמינה עבור המטיילים שירותי טיסה וקרקע מספקים חיצוניים (כגון חברות תעופה, בתי מלון, חברות תחבורה). שירותים אלו אינם מסופקים ישירות על ידי "איש העולם", אלא נרכשים עבור המטיילים מגורמים חיצוניים. לכן, בכל הנוגע לשירותים אלו, "איש העולם" משמשת כמתווך בלבד ואינה אחראית לכל שיבוש, תקלה או שינוי שיחול בשירותים אלה. "איש העולם" לא תישא באחריות לשיבושים או תקלות בלתי צפויות שאינן בשליטתה.

4. הרשמה לטיול

4.1 ההרשמה לטיול מאורגן של "איש העולם" מחייבת מילוי טופס הרשמה ותשלום מקדמה.
4.2 רק מטייל שמילא טופס הרשמה, שלח אותו אלינו ושילם את המקדמה יחשב שרשום סופית לטיול
4.3 את טופס ההרשמה יש למסור חתום, למשרדי "איש העולם", או לשלוח אותו בדוא"ל לכתובת info@ish-haolam.co.il
4.4 מטייל ששלח טופס הרשמה אך לא שילם מקדמה ייחשב כמתעניין בלבד, ו"איש העולם" לא תהיה מחויבת לשמור עבורו מקום או לבצע הזמנות כלשהן עבורו.
4.5 בעת ההרשמה, כל מטייל חייב להעביר לחברה צילום דרכון בתוקף של לפחות 6 חודשים מיום החזרה. באחריות המטייל לוודא שבדרכונו יש לפחות 3 עמודים ריקים לצורך ויזות וחותמות כניסה. כמו כן, עליו לוודא שהדרכון תקין, שלם ולא פגום לפני מסירת הפרטים
4.6 "איש העולם" לא תישא באחריות לסיבוכים או הוצאות נוספות שייגרמו כתוצאה ממסירת פרטי דרכון שגויים או כתוצאה מהחלפת דרכון לאחר ההרשמה (באחריות המטייל למסור את פרטי הדרכון החדש מיד לאחר ההחלפה)
4.7 במקרה של קבוצה מאורגנת הפונה ל"איש העולם" דרך "ראש קבוצה", אותו ראש קבוצה ייחשב כמייצג את כל משתתפי הטיול. מידע שיימסר לראש הקבוצה ייחשב כאילו נמסר ישירות לכל אחד מחברי הקבוצה, אלא אם יבחרו להירשם ולשלם מקדמה באופן אישי במשרדי החברה. מסירת פרטים לראש הקבוצה לא תמנע ממטייל לקבל פרטים נוספים על הטיול ישירות מהחברה במשרדיה.

5. אשרות כניסה (ויזות)

5.1 בטיולים הדורשים אשרת כניסה, באחריות המטייל לספק את כל המסמכים הדרושים למשרדי החברה במועד ובאופן שייקבע על ידי החברה לצורך הנפקת האשרה
5.2 מידע על דרישות האשרה מופיע בתכנית הטיול, אך בכל מקרה, באחריות המטייל להתעדכן בנושא. פרטי האשרות המופיעים בתכנית הטיול מתייחסים אך ורק לבעלי דרכון ישראלי
5.3 אשרות הכניסה יונפקו על ידי החברה או על ידי חברות המתמחות בהנפקת ויזות, אלא אם המטייל ביקש לטפל בכך באופן עצמאי והדבר אושר על ידי החברה
5.4 מטייל שבחר שהחברה תטפל בהנפקת הויזה מחויב למסור לחברה את דרכונו, תמונות פספורט וכל המסמכים הנלווים בזמן הנדרש להנפקה, בהתאם ללוחות הזמנים של הרשויות ביעד המבוקש
5.5 מטיילים שבחרו להנפיק ויזה באופן עצמאי מחויבים להעביר לחברה העתק של הויזה 30 יום לפני מועד היציאה לטיול, ועליהם להתעדכן במשרדי החברה לגבי לוח הזמנים המדויק
5.6 במקרה של ביטול או שינוי בטיול, עלות הנפקת הויזה לא תוחזר למטייל, והחברה לא תישא באחריות לנזקים הכרוכים בכך
5.7 "איש העולם" לא תישא באחריות אם בקשת האשרה של מטייל תסורב או תימנע מכל סיבה שהיא, לרבות טעויות במילוי הטפסים, אי עמידה בלוחות זמנים או כל סיבה אחרת
5.8 במקרה של אשרה שסורבה או מניעת כניסה למדינה של המטייל, המטייל יישא בהוצאות דמי הביטול בהתאם למדיניות הביטול של כל טיול בנפרד
5.9 על המטייל לוודא שברשותו אשרת כניסה התואמת למספר הכניסות הנדרש למדינות היעד בטיול
5.10 במדינות מסוימות, לא ניתן להנפיק ויזה לדרכון שהוארך, ויש להוציא דרכון חדש. באחריות המטיילים לבדוק זאת.

6. סירוב לרישום ו/או הפסקת טיול

6.1 "איש העולם" שומרת על הזכות לסרב לבקשת הרשמה לטיול מכל מטייל, אשר לפי שיקול דעתה עלול לפגוע בחוויה של יתר המשתתפים בטיול בשל התנהגותו, מצבו הבריאותי / הנפשי, או מכל סיבה אחרת, ללא צורך בנימוק.
6.2 "איש העולם" רשאית להפסיק את השתתפותו של מטייל שהתנהגותו או מצב בריאותו מונעים את המשך השתתפותו בטיול, או פוגעים/עלולים לפגוע בו, במדריך או במשתתפים אחרים. ההחלטה הסופית בעניין זה נתונה לשיקול דעתו הבלעדי של המדריך מטעם "איש העולם". מקרה כזה, המטייל ישא בהוצאות הכרוכות בהחזרתו לארץ /שהייתו בחו"ל , ככל שיהיו

7. גודל הקבוצה בטיול מאורגן

7.1 גודל הקבוצה יהיה בין 17 ל-27 מטיילים, אלא אם צוין אחרת בתכנית הטיול לגבי גודל מינימלי או מקסימלי. "איש העולם" שומרת לעצמה את הזכות לבטל טיול לפני מועד היציאה, בהתאם לתנאים בסעיף 17, אם עד המועד הקובע לא נרשמו לפחות 17 מטיילים ששילמו את דמי ההרשמה המינימליים
7.2 באחריות המטייל לוודא שקיבל את כל המידע והעדכונים האחרונים לגבי הטיול. מטייל שלא יכול להשתתף במפגש קבוצה מחויב להשלים את קבלת המידע ותיאום הציפיות באופן עצמאי.

8. מצב בריאותי וחיסונים לפני הטיול

8.1 "איש העולם" אינה גוף רפואי ולכן אינה מוסמכת או רשאית לספק מידע בנוגע להמלצות רפואיות או חיסונים.
8.2 טיול ליעדים מסוימים עשוי לדרוש חיסונים שונים, בין היתר עקב רמת תברואה נמוכה יותר. על המטייל לבחון ברצינות את המלצות משרד הבריאות ולקבל החלטה תוך התחשבות במגבלות החיסון בהתאם לגילו, מצבו הרפואי והיסטוריית החיסונים שלו
8.3 למידע על חיסונים, יש לפנות ללשכות הבריאות או למרפאות מטיילים לפני ההרשמה לטיול. פרטיהן זמינים באתר משרד הבריאות
8.4 הטיולים של "איש העולם" מתוכננים עבור מטיילים בריאים, ללא קשיי הליכה, המסוגלים להתמודד עם הפעילות הפיזית הכרוכה בטיול (לעיתים הליכה ממושכת בטבע או בערים)
8.5 מטיילים עם צרכים מיוחדים או מגבלות פיזיות/רפואיות, מתבקשים ליידע את החברה בעת ההרשמה כדי לוודא התאמתם לטיול
8.6 מומלץ לפנות לרופא המשפחה או לרופא מומחה רלוונטי כדי לקבל מידע על מצבכם הרפואי האישי והמלצות לגבי יכולתכם להשתתף בטיול בהתאם ליעדים ולאתגרים הפיזיים שהוא מציב.
8.7 אנו ממליצים למטיילים להצטייד בתרופות אישיות בהתאם לצורכיהם והרגליהם. יש להתייעץ עם רופא המשפחה לגבי תרופות מומלצות לטיול.
8.8 בחלק מהטיולים השהות היא בגבהים של מעל 3,000 מטר מעל פני הים. בגבהים אלו עלולים להופיע סימפטומים של מחלת גבהים. מומלץ להתייעץ עם רופא לפני ההרשמה.
8.9 במהלך הנסיעות העישון אסור. הפסקות עישון תינתנה למעשנים. מטייל מעשן השותף לחדר עם מטייל אחר יימנע מעישון בחדר. ברוב המלונות העישון בחדרים אסור ועלול לגרור קנסות בהתאם לחוקי המלון

9. ביטוח נסיעות, רפואי, מטען, ואחריות

9.1 אנו ממליצים לרכוש ביטוח בעת הזמנת הטיול, כדי לכסות מקרים של ביטול נסיעה עקב סיבות רפואיות
9.2 רכישת פוליסת ביטוח רפואי ומטען היא באחריות המטייל בלבד.
9.3 במקרה חירום של אשפוז בחו"ל או הפסקת טיול, המטייל יפעיל את הביטוח הרפואי ויצור קשר עם מוקד חברת הביטוח. החברה תעשה כמיטב יכולתה לסייע למטייל, אך לא תוכל לשאת בהוצאות הכספיות הכרוכות בכך ולא תישא באחריות להוצאות הנובעות מאשפוז או הפסקת טיול עקב מצבו הבריאותי של המטייל
9.4 כל הוצאה או תשלום הקשורים למקרה שבגינו הופעל הביטוח ישולמו על ידי המטייל בחו"ל. האחריות להחזר ההוצאות חלה על חברת הביטוח בלבד, בהתאם לפוליסה, ובשום מקרה לא על "איש העולם".
9.5 באחריות המטייל לבטח את עצמו בביטוח הכולל סעיפים הנוגעים לביטול או קיצור נסיעה מכל סיבה שהיא
9.6 בהתאם למסלול הטיול והמלצות חברת הביטוח, אנו ממליצים לכלול כיסוי ביטוחי לפעילויות אתגריות

10. טיסות בינלאומיות וטיסות פנים

10.1 "איש העולם" שומרת לעצמה את הזכות לבחור את חברת התעופה והטיסות לכל טיול בהתאם לשיקול דעתה ולתכנית הטיול.
10.2 טיסות של חברות תעופה ישראליות לרוב עוברות בנתיבים בטוחים מבחינה ביטחונית. טיסות של חברות תעופה זרות עשויות להתבצע בנתיבים שאינם מוגדרים ככאלה. מטיילים שלהם חשובים נתיבי הטיסה מתבקשים לברר זאת מולנו לפני ההרשמה.
10.3 "איש העולם" הינה מתווכת בין סיטונאי הרוכש טיסות עבור הטיול ואינה אחראית לשינויים בטיסות, נחיתות ביניים והחלפת מטוס. כמוכן "איש העולם" אינה אחראית במקרים של נזק עקיף או ישיר שנוצר בעקבות שינוי / ביטול טיסה.
10.4 שינויים בלוח הטיסות אינם בשליטת "איש העולם" אלא באחריות חברות התעופה (עקב שיבושים, מזג אוויר או סיבות אחרות). אם חברת התעופה תבצע שינויים לאחר ההרשמה, ניידע אתכם מיד עם קבלת המידע ונפעל להתאמת התכנית למועדי הטיסה החדשים. יובהר כי השינוי עשוי להיות בהתראה קצרה, בסמוך למועד הטיסה. "איש העולם" לא תישא בהוצאות הנובעות משינויים אלו והשלכותיהם
10.5 מחיר הטיול כולל את הטיסות הבינלאומיות וטיסות הפנים. בהזמנת טיסות לטיולים קבוצתיים, מחיר הכרטיס נקבע על ידי חברות התעופה על בסיס תנאים שונים, כולל מספר מינימלי של נוסעים היוצאים וחוזרים באותם מועדים. מספר נמוך מהמינימום עלול למנוע כרטוס קבוצתי. לפיכך, נוסעים המבקשים לשנות את מסגרת הטיסה הקבוצתית בתאריך היציאה או החזרה (באותה חברת תעופה) יידרשו לשלם תוספת מחיר בהתאם למחירון חברת התעופה.
10.6 במקרים של הצטרפות לטיול בחו"ל או יציאה שלא במסגרת הטיסה הקבוצתית, ייתכן שבמקרים מסוימים בהם טיסות הפנים כלולות בעסקה עם הטיסה הבינלאומית, הנוסע יצטרך לרכוש את טיסות הפנים בנפרד ובמחיר מלא. בנוסף, נוסעים אשר טיסתם אינה חלק ממסגרת הטיסה הקבוצתית, לא יקבלו החזר עבור לינות ביניים הניתנות על ידי חברות התעופה.
10.7 במקרה של שינוי טיסות, אם יידרש לינה נוספת עקב השינוי, עלות הלינה הנוספת תחול על המטיילים
10.8 "איש העולם" אינה יכולה לקבוע שירותי תעופה ספציפיים כמו סוגי ארוחות או מקומות ישיבה במטוס. מיקום הנוסעים נקבע על ידי חברת התעופה ובאחריותה. לרוב לא ניתן לבחור מקומות מראש. הנוסעים יוכלו לבחור מקומות ישיבה רק בסמוך למועד הטיסה, בעת פתיחת הצ'ק אין המקוון או בדלפק הצ'ק אין בשדה התעופה בתוספת תשלום מול חברת התעופה.
"איש העולם" אינה יכולה להבטיח מראש הטבות בכרטיסי טיסה קבוצתיים (נקודות נוסע מתמיד, בונוסים וכד') המוצעים ע"י חברות התעופה ליעדים שונים.
10.9 הלקוח זכאי לשלוח מטען לבטן המטוס במשקל שלא יעלה על 20 ק"ג ע"פ מידות הנהוגות בחברת התעופה הרלוונטית. על הלקוח לוודא כי המטען עומד בדרישות חברת התעופה לעניין משקל וגודל, כמו גם לגביי תכולה. החברה אינה אחראית לתוספות תשלום עבור משקל עודף במטען. חשוב לציין כי בחלק מהמדינות ובמיוחד בטיסות פנים, גובים תשלום עבור משקל עודף גם מעל 15 ק"ג לנוסע.
10.10 במקרה בו אבד מטען במהלך הטיסות בטיול מאורגן, אחריותו של הלקוח ליידע את המדריך בטרם יעזוב את שדה התעופה וכן לגשת לדוכן אבדות ומציאות (LOST AND FOUND) במקום, ולהצהיר על כך.
10.11 אי הגעה לטיסה (Non-Show): חברות התעופה גובות קנסות מנוסעים שלא מודיעים על אי הגעה לטיסה מכל סיבה שהיא. חשוב מאוד לעדכן אותנו לפחות 3 ימי עבודה לפני היציאה כדי למנוע מצב זה ותשלום קנס.
10.12 חלק מהטיסות הבינלאומיות אינן כוללות ארוחות, ואין מוגשת ארוחה במהלך הטיסה

11. מלונות ומקומות לינה בעת הטיול

11.1 "איש העולם" משתמשת במלונות כספקי שירות חיצוניים, ואינה אחראית על תפעולו היומיומי של המלון ו/או הלודג' בו שוהים המטיילים בעת הטיול, אינה אחראית על תקינות המתקנים במלון, לתקינות מערכות המלון, קיומם ולשעות החלפת המצעים בחדרים, הפעלת מיזוג האוויר, חימום מי הרחצה, שיבוץ החדרים במלון וכו'.
11.2 דירוג בתי המלון אינו אחיד ואינו מבוסס על קריטריונים בינלאומיים ברורים. שיטת הדירוג משתנה ממדינה למדינה ולעיתים כלל לא קיימת. לפיכך, מלונות בעלי אותו דירוג עשויים להיות ברמות איכות שונות. אנו מפרסמים את דירוג המלונות על פי הדירוג העצמי שלהם, כפי שמופיע באתר האינטרנט של כל מלון (אם קיים כזה). במקרה של מחלוקת בנושא זה, רמת המלון תיקבע על פי הדירוג העצמי שלו
11.3 כל בקשה מיוחדת של המטיילים תועבר על ידינו ישירות למלון או לסוכן המקומי ביעד. "איש העולם" אינה יכולה להתחייב שהמלון ייענה לבקשה
11.4 בתי המלון יכולים לאשר הרשמה באובר בוקינג ולספק מלון חלופי ברמה זהה או גבוהה יותר על פי שיקול דעתם ובהתאם לנהלים מוסכמים בענף התיירות העולמי. "איש העולם" עושה ככל יכולתה כדי להימנע ממקרים כאלה. במקרה של תפוסה מלאה במלון אליו הגעתם, נעשה מאמץ למצוא חלופות מתאימות. אם וכאשר יתקיימו מקרים כאלו לא יהיו ללקוח טענות כלפי "איש העולם", והחברה לא תישא באחריות לאיכות המלון החלופי
11.5 כניסה ויציאה מחדרים במלונות מתבצעת בהתאם למדיניות המלונות בלבד. שעת כניסה לחדרים, במרבית המקומות בעולם, היא משעה 14:00, ועזיבת חדרים מתבצעת עד השעה 10:00 בבוקר. הטיולים מתוכננים כך שישנה פעילות מודרכת בשעות בהן לא ניתן עדיין להיכנס לחדרים בהגעה ליעד חדש. בכל מקרה, החברה אינה מתחייבת כניסה מוקדמת לחדרים או שהות מאוחרת בחדרים במידה וזו אינה כלולה ובתוכנית.
11.6 חלק משירותי המלונות הם עונתיים ואינם זמינים בכל ימות השנה. החברה לא תישא באחריות לתלונות בגין שירותים שלא פעלו, אלא אם מסרה למטייל מידע מטעה בנושא או נמנעה מלברר זאת למרות בקשתו
11.7 "איש העולם" אינה אחראית למטרדים עקב שיפוצים או בנייה במלון או בסביבתו, וזאת בתנאי שמסרה למטייל כל מידע שהיה ברשותה בעת ההרשמה לטיול
11.8 חלק מבתי המלון מספקים חדרים עם מיטות נפרדות בלבד. לא ניתן להבטיח קבלת חדר עם מיטה זוגית, או להתחייב על גודלן של המיטות.

12. חדר ליחיד

12.1 מטייל המבקש ללון בחדר לבד יידרש לשלם תוספת עבור חדר יחיד, כפי שמפורט בתכנית הטיול ושהוזמן על ידי הלקוח מראש.
12.2 גודל ואיכות חדרי היחיד משתנים ממדינה למדינה וממלון למלון. חדר יחיד מיועד לשהות של מטייל אחד ולכן ברוב המקרים יהיה קטן יותר
12.3 "איש העולם" לא יכולה להתחייב למציאת שותף לחדר בטיול. אם לא יימצא שותף, תוספת חדר יחיד תחול על המטייל.
12.4 במידה וזוג מטיילים ששובצו לחדר זוגי לפני הטיול, ירצו לעבור לחדרים נפרדים במהלך הטיול (אם הדבר יתאפשר), הם יחויבו בתשלום תוספת חדר יחיד ישירות למלון או לספק המקומי.

13. תחבורה בטיול

13.1 לרשות הלקוחות יסופקו כלי רכב התואמים את אופי הטיול ובהתאם לתוכנית הטיול.
האוטובוסים שיועמדו לרשות הקבוצה יהיו אוטובוס בדרגה טובה, מותאם במיוחד לתיירים וממוזג בהתאם לתוכנית המפורסמת. אל אף האמור ישנם יעדים בהם לא קיימים אוטובוסים ברמה טובה ולכן החברה תדאג לספק את הרמה המקבילה באותה המדינה.
13.2 בטיולים במדינות מסוימות יכללו הטיולים גם תחבורה ציבורית ברכבת (לדוגמה יפן). "איש העולם" משתמשת ברכבות ציבוריות כספקי שירות חיצוניים, ואינה אחראית על תפעולן היומיומי ועל תקינותן. שינויים בלוח הזמנים של הרכבות אינם בשליטת "איש העולם" אלא באחריות חברת הרכבת המקומית.
13.3 "איש העולם" אינה אחראית במקרים של נזק עקיף או ישיר שנוצר בעקבות שינוי שעת יציאה או ביטולה של רכבת עקב שיבושים, מזג אוויר או סיבות אחרות.

14. ערכות שמע

14.1 בחלק מהטיולים, "איש העולם" משתמשת בערכות שמע אישיות. הערכה נמסרת למטייל לפני היציאה כשהיא תקינה ונבדקה. אם המטייל יאבד או יגרום נזק לערכה, ייגבה תשלום נוסף של 300 ש"ח עבור הערכה.
14.2 ישנם טיולים בהם לא יסופקו ערכות שמע בהתאם להחלטת מדריך הטיול ותנאי השטח.

15. נושאי תשלום – מחיר הטיול

15.1 טיול מאורגן כולל מגוון רחב של מרכיבים הקובעים יחד את מחיר הטיול. מחיר הטיול נקבע על פי תעריפי השירותים השונים בארץ ובחו"ל ביום ההרשמה. המחיר הוא לאדם בחדר זוגי והוא נקוב בדולרים או ביורו
15.2 מחיר הטיול מופיע בתכנית הטיול ומפרט מה כלול ומה אינו כלול במחיר (מספר ימי הטיול כולל את יום היציאה ויום החזרה)
15.3 ברכישת טיול- המרות המטבע יחושבו לפי שער העברות והמחאות (מכירה) כפי שמופיע באתר האינטרנט של בנק דיסקונט ביום העסקים האחרון שקדם למועד התשלום
15.4 דמי המקדמה לטיול שונים בין טיול לטיול. בטיולים מאורגנים דמי המקדמה הנהוגים נעים בין 500$ לאדם ועד 1,000$ לאדם. דמי המקדמה מופיעים בטופס הרשמה ובמסלול טיול המוצג על ידי החברה.
15.5 בטיולים שבהם נדרשים דמי קדימה מיוחדים ע"י חברות תעופה, ספקי שירותי קרקע וכד', ייגבה תשלום מוקדם נוסף, כמפורט בתכנית הטיול.
15.6 דמי המקדמה ישולמו במעמד ההזמנה בכרטיס אשראי / העברה בנקאית לחשבוננו שמספרו 8434745 | סניף 510 של בנק דיסקונט | על שם "איש העולם". יש לשלוח אישור העברה למייל info@ish-haolam.co.il.
15.7 תשלום במזומן על ידי המטייל יתאפשר בכפוף להוראות החוק לצמצום השימוש במזומן, תשע"ח – 2018. החל מ-1 באוגוסט 2022 בעסקאות שמעל 6,000 ₪, יוכל המטייל לשלם במזומן עד עשרה אחוז ממחיר העסקה ועד 6,000 ₪, לפי הנמוך מביניהם.
15.8 יתרת התשלום על הטיול : עם אישור הסופי ליציאת הטיול, ועד 45 ימי עסקים טרם יציאת הטיול (בדרום ומרכז אמריקה עד 60 יום טרם יציאת הטיול), על הלקוח להסדיר את יתרת התשלום לטיול. באפשרות הלקוח לעשות העברה בנקאית, או לעשות תשלום בכרטיס אשראי בשני תשלומים שווים.
15.9 החברה תעביר דרישה להסדרת התשלום במועד הנקוב. לקוח שלא יסדיר את התשלום לטיול יחשב כמי שביטל מציגו את הרשמתו לטיול ויהיו עליו לשאת בדמי הביטול כפי שנקבע בטופס ההרשמה.
15.10 במקרה של מחיר מדורג על פי מספר המשתתפים, מחיר הטיול הסופי ייקבע בהתאם למספר המשתתפים בפועל בטיול
15.11 לא יינתן כל זיכוי או החזר למטיילים שלא השתמשו בשירות או בפעילות כלשהי במהלך ימי הטיול
15.12 במקרה של קיצור טיול כתוצאה של שינוי או ביטול טיסות, לא יינתן החזר או זיכוי. יחד עם זאת החברה תפעל מול הספקים על מנת לקבל החזר אך אין אנו יכולים להבטיח כי החזר כזה, מלא או חלקי יתקבל. אם חברות התעופה יבצעו שינויים בטיסות ברגע האחרון וזה יגרום להוצאות נוספות, המטיילים יחויבו בתוספת זו

16. תשר-טיפים

עלויות התשרים (טיפים) לנותני שירותים מקומיים (סבלים, נהגים, מדריכים מקומיים וכו') כלול במחיר ונגבה מראש לפני היציאה כחלק מתנאי הטיול. התשר למדריך הישראלי, במידה ותרצו לשלם, אינו כלול במחיר.

17. ביטול טיול ע"י החברה

17.1 קיומו של טיול מאורגן תלוי במספר מינימלי של נרשמים לטיול, כפי שמפורט בתוכנית הטיול המפורסמת באתר האינטרנט של החברה
17.2 החברה שומרת לעצמה את הזכות לבטל טיול עד 21 ימים לפני מועד היציאה המתוכנן (להלן: "המועד הקובע"), בין היתר, אם לא נרשם מספר מינימלי של משתתפים. במקרה כזה, יוחזר למטייל מלוא הסכום ששולם.
17.3 במידה ובוטל הטיול בשל אי הגעה למינימום המטיילים הנדרש, או בעקבות ביטול אשר הקטין את כמות המטיילים מהמינימום הנדרש, לא תהיה ללקוח כל טענה ו/או דרישה ו/או תביעה כלפי "איש העולם". מספר הלקוחות המינימלי ומספר הנרשמים יימסר לרוכש על פי בקשתו.
17.4 במקרים חריגים ובנסיבות חירום, החברה רשאית להודיע על ביטול הטיול או על שינוי חלקי גם בהתראה קצרה ביותר. מקרים אלה כוללים אירועים קיצוניים בהם לא ניתן להוציא את הטיול לפועל או כאשר, על פי הערכת החברה, קיימים סיכונים בלתי סבירים בהוצאת המטיילים לטיול. נסיבות אלה, שאינן תלויות בנו, כוללות שביתות, התרעות ביטחוניות דחופות, עימותים ומצבי לחימה, מגפות, הנחיות רשויות מוסמכות, תנאי מזג אוויר קיצוניים, אסונות טבע וכדומה. בכל המקרים הללו, החברה לא תישא באחריות לכל נזק, ישיר או עקיף, או לאי נוחות עקב השינויים או הביטולים שייגרמו כתוצאה מכך
17.5 במקרה של ביטול חלקי או מלא של הטיול עקב כח עליון, יוחזרו למטיילים הכספים ששולמו, בניכוי הסכומים ששולמו בפועל על ידי החברה לספקים בארץ ובחו"ל. מובהר כי החברה תעשה כל מאמץ להחזר כספים ששולמו לחו"ל אך לא נוכל להחזיר כספים ששולמו על ידי החברה ולא נתקבלו עבורם החזרים עקב נסיבות אלו. הכספים שכן יוחזרו, יוחזרו בשקלים בניכוי דמי טיפול שעלותם מצוינת בתוכנית הטיול.
17.6 החזרים: למען הסר ספק, אם הנוסע שילם בשקלים, יוחזר לו הסכום ששילם בשקלים. אם שילם במטבע זר, יוחזר לו הסכום במטבע זר. לפי ערך יום העסקים הקודם ליום התשלום בפועל
17.7 החזרים מדיניות קורונה – היה והטיול בוטל ללא שליטתנו בשל ביטול טיסה או איסור טיסה ליעד , מדיניות "איש העולם" הינה שהחברה תחזיר את הכסף ללקוחות ביחס ישיר למה שיוחזר לה מהספקים בחו"ל ותעופה.
17.8 "איש העולם" תהיה פטורה מתשלום פיצוי כלשהו למטייל עקב ביטול הטיול מהסיבות המפורטות בסעיף זה.

18. ביטול הטיול ע"י המטיילים

18.1 ביטול עסקה ייעשה תוך 14 ימים מיום עשיית העסקה או קבלת מסמך הגילוי לפי המאוחר ביניהם וזאת בתנאי שהיבטול ייעשה עד 7 ימים שאינם ימי מנוחה לפני מועד מתן השירות.
18.2 הודעת ביטול ניתן למסור בטלפון או 0545638597 , במייל info@ish-haolam.co.il). בהודעת הביטול יש לציין את שם ומספר הזהות של הצרכן.
18.3 בעת ביטול עסקה שלא עקב הפרת חוזה מצד החברה, , כספו של הצרכן יושב לו תוך 14 ימים מיום קבלת הודעת הביטול, למעט דמי ביטול בשיעור של 5% או 100 ש"ח לפי הנמוך ביניהם לכרטיס.
18.4 בעסקת מכר מרחוק שנערכה עם צרכן שהוא אדם עם מוגבלות, אזרח ותיק או עולה חדש, רשאי הצרכן לבטל את העסקה בתוך ארבעה חודשים מיום עשייתה, מיום קבלת הנכס או מיום קבלת המסמך הגילוי לפי המאוחר, ובלבד שההתקשרות בעסקה כללה שיחה בין העוסק לצרכן, ובכלל זה שיחה באמצעות תקשורת אלקטרונית."
18.5 מבלי לגורע מאמור לעיל, תנאי ביטול – שירותי קרקע : מועד הביטול ייחשב ממועד קבלת ההודעה במשרדינו. הודעה שנתקבלה שלא ביום עסקים ו/או בחג ו/או בשבת, מועד קבלתה יחשב כיום העסקים הבא.
18.6 במחיר הטיול כלולים דמי רישום וטיפול אשר רשומים בתוכנית הטיול (סכום זה לא יוחזר לנוסע במקרה של ביטול מצדו)
18.7 דמי הביטול שיחולו בעת ביטול מצד המטיילים, מופיעים בתוכנית הטיול בכפוף לכל דין.
18.8 מקרים חריגים בהם יבוטל טיול על ידי הלקוח בשל מצב רפואי חריג, ניתן להעביר לחברה את האישורים הרפואיים הרלוונטים לצורך דחיית הטיול או ביטולו והכל לפי שיקול דעת החברה.
18.9 בכל מקרה של ביטול הטיול ע"י הלקוח מכל סיבה ובכל מועד, לא יוחזרו הוצאות שנבעו בגין הנפקת אשרות ו/או רכישת שירותים מסוימים שנרכשו מראש עבור הלקוח, אין באפשרות החברה לקבל החזר בגינם.
18.10 במקרים בהם הלקוח (מזמין הטיול) לא השלים את מלוא סכום העסקה עד 45 ימים לפני יציאת הטיול, הדבר יחשב כביטול עסקה מצד הלקוח ויגבו דמי ביטול בהתאם למדיניות הביטולים של החברה ולטופס הרישום הנ"ל.
18.11 הלקוח מאשר בזאת לחברה לקזז כל סכום כאמור, מהסכום אותו שילם הלקוח.
18.12 יודגש כי אי קבלת ויזה/אשרת כניסה למדינה מסויימת, אינה מהווה עילה לביטול הטיול ואינה מזכה את הצרכן בהחזר כספי מעבר לקבוע בחוק.

19. דמי ביטול מיוחדים

19.1 מבלי לגרוע מהאמור בחוק, ישנם טיולים (כגון טיולים הכוללים קרנבלים, פסטיבלים, שייט או טיסות שכר) בהם "איש העולם" נדרשת להעביר מקדמות לספקים בחו"ל כבר בעת ההרשמה או במועדים מוקדמים יותר מהמצוין כאן.
דמי הביטול במקרים אלה יהיו בהתאם לתנאי התשלום הנדרשים על ידי הספקים בחו"ל, בתי המלון או חברות התעופה. למען הסר ספק, אנו מדגישים כי תנאי התשלום ודמי הביטול הספציפיים מופיעים בתכנית הטיול (הצעת המחיר) ובטופס ההרשמה של כל טיול.
19.2 במקרה של "עסקת מכר מרחוק" בלבד, כהגדרתה בחוק הגנת הצרכן, החברה מציעה למטייל לבחור אחת משתי חלופות ביטול בעת ההרשמה:
1) מדיניות הביטול של נותן השירות מחוץ לישראל, כמפורט לעיל או בתכנית הטיול (במקרה של סתירה, יגבר הכתוב בתכנית הטיול או בטופס ההרשמה).
2) זכות ביטול לפי הוראות חוק הגנת הצרכן. אם המטייל לא יודיע לנו בכתב על החלופה המועדפת בעת ההרשמה, תחול החלופה הראשונה.

20. סמכות דיון במקרה של חילוקי דעות

20.1 בכל מקרה של מחלוקת בין החברה למטייל, סמכות השיפוט המקומית הבלעדית והייחודית תהיה נתונה אך ורק לבתי המשפט בירושלים, ללא קשר למקום ההרשמה או מקום מגוריו של המטייל.
20.2 כל טענה אשר תהייה למטייל כנגד החברה או מי מנציגיה חייבת להיות מובאת בפני החברה, לא יאוחר מתום 90 יום לאחר חזרת המטייל לישראל.